Έως τον Οκτώβριο οι πτήσεις υδροπλάνων στην Κέρκυρα: Συνδέεται με Γιάννενα, Αμφιλοχία, Παξούς και Διαπόντια

Μετά από μία Οδύσσεια αδειοδοτήσεων και δημιουργίας θεσμικού πλαισίου που κράτησε, ούτε λίγο ούτε πολύ, σχεδόν 15 χρόνια, οι πρώτες εμπορικές πτήσεις υδροπλάνων αναμένεται να γίνουν πραγματικότητα μέσα στο Φθινόπωρο.

Στο λιμάνι της Κέρκυρας έκανε τις πρώτες επίσημες δοκιμές το πρώτο υδροπλάνο το οποίο θα καλύψει τους αρχικούς προορισμούς στο Ιόνιο και τη ΒΔ Ελλάδα. Η κάμερα της ΕΡΤ πέταξε στην παρθενική δοκιμαστική πτήση. Το κόστος της διαδρομής προς Παξούς και Διαπόντια Νησιά υπολογίζεται γύρω στα 50 ευρώ.

Έως τον Οκτώβριο οι πτήσεις υδροπλάνων στην Κέρκυρα: Συνδέεται με Γιάννενα, Αμφιλοχία, Παξούς και Διαπόντια
Έως τον Οκτώβριο οι πτήσεις υδροπλάνων στην Κέρκυρα: Συνδέεται με Γιάννενα, Αμφιλοχία, Παξούς και Διαπόντια

Η γενικότερη τιμολογιακή πολιτική ορίζει τη μισή ώρα πτήσης στα 75-80 ευρώ. Ενδεικτικά, η πτήση για τα Διαπόντια Νησιά διαρκεί 15 λεπτά, για τα Ιωάννινα 22 λεπτά και για την Αμφιλοχία 25 λεπτά.

Για την έναρξη των πτήσεων θα χρησιμοποιηθεί ένα δεκαθέσιο αεροσκάφος, ενώ αργότερα θα ενταχθεί στον στόλο και ένα αεροσκάφος 19 θέσεων.

Έως τον Οκτώβριο οι πτήσεις υδροπλάνων στην Κέρκυρα: Συνδέεται με Γιάννενα, Αμφιλοχία, Παξούς και Διαπόντια

Ο επιχειρησιακός στόχος για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος είναι η εκτέλεση τουλάχιστον έξι πτήσεων την ημέρα. Στρατηγικός στόχος είναι η εξυπηρέτηση αποστάσεων που είναι δύσκολα προσβάσιμες με τα συμβατικά μέσα, προσφέροντας μια ουσιαστική λύση στο μεταφορικό πρόβλημα της περιοχής αλλά και ανάγκες όπως η διαμετακομιδή ασθενών σε τριτοβάθμια νοσοκομεία.

Ο πρόεδρος της Hellenic Seaways, Νίκος Χαραλάμπους, μίλησε για τις «σύγχρονες πολυετείς προσπάθειες» και τις «εκπλήξεις της τελευταίας στιγμής» που χαρακτηρίζουν τέτοια εγχειρήματα στην Ελλάδα. Εξήγησε ότι ο σκοπός των τωρινών δοκιμαστικών πτήσεων είναι ακριβώς αυτός: «να δούμε τι μπορεί να πάει λάθος, τι μπορεί να βελτιωθεί», ώστε το αεροσκάφος και το πλήρωμα να εξοικειωθούν πλήρως με το περιβάλλον όπου θα επιχειρούν.

Ο κ. Χαραλάμπους τόνισε ότι η στρατηγική της εταιρείας είναι να αναπτύξει ένα δίκτυο που θα εξυπηρετεί αποστάσεις οι οποίες είναι δύσκολες για τα συμβατικά μέσα μεταφοράς, προσφέροντας μια ουσιαστική λύση στο μεταφορικό πρόβλημα. Η Κέρκυρα επιλέχθηκε ως βάση του δικτύου, καθώς διαθέτει τον απαραίτητο χώρο για τη διανυκτέρευση των αεροσκαφών, με το αρχικό δίκτυο να αναπτύσσεται στο Ιόνιο και σε κοντινές ηπειρωτικές περιοχές.

Έως τον Οκτώβριο οι πτήσεις υδροπλάνων στην Κέρκυρα: Συνδέεται με Γιάννενα, Αμφιλοχία, Παξούς και Διαπόντια

Η πρώην πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, η οποία ήταν επιβάτης στη δοκιμαστική πτήση, χαρακτήρισε την πολυετή προσπάθεια για την επαναλειτουργία των υδροπλάνων στην Ελλάδα ως μια «Οδύσσεια» που φτάνει στο τέλος της. Τόνισε, ωστόσο, ότι για την ίδια ο βασικός στόχος δεν είναι απλώς η έναρξη των πτήσεων, αλλά η δημιουργία ενός επαρκούς δικτύου σε όλη τη χώρα που θα συνδέει νησιά, παράκτιες περιοχές και λίμνες, καλύπτοντας κενά που αφήνουν άλλα μεταφορικά μέσα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος