Αποκλειστική συνέντευξη του Δ/Σ του Υπερταμείου Γ. Δημητριάδη στην ΕΡΤ Καλαμάτας: Βοηθάμε την οικονομία της χώρας

Array

Κατά προτεραιότητα για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δρομολογείται ο διαγωνισμός για την παραχώρησή του σε ιδιώτη, όπως τόνισε μεταξύ άλλων σε αποκλειστική συνέντευξή του στην ΕΡΤ Καλαμάτας, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Γρηγόρης Δημητριάδης.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η πρόσληψη ειδικού συμβούλου που θα αναλάβει τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία θα γίνει εντός του καλοκαιριού, ο διαγωνισμός παραχώρησης θα προκηρυχθεί το φθινόπωρο και η ανάδειξη του αναδόχου αναμένεται να έχει γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Να σημειωθεί πως ο εν λόγω σχεδιασμός αφορά -μόνο και χωριστά από τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και μετά την οριστικοποίηση των απαλλοτριώσεων, η εκδίκαση των οποίων θα γίνει μέσα στο Μάϊο, ανοίγει ο δρόμος για σειρά έργων και παρεμβάσεων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας βάσει και του master plan που έχει καταρτισθεί από το 2002.

Στην πρώτη του συνέντευξη Γρηγόρης Δημητριάδης, από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο) ξεκαθάρισε ότι «σημασία έχει να διευκολυνθεί η καθημερινότητα του πολίτη και των ανθρώπων των εταιρειών που είναι στο υπερταμείο, γι’ αυτό γίνονται πράξεις άμεσα στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των ανθρώπων»

Σχολιάζοντας ότι το υπερταμείο, είναι αρνητικά φορτισμένο στη συνείδηση μεγάλης μερίδας πολιτών, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ είναι αυτό που στο παρελθόν έχει πολλάκις κατηγορηθεί για την πώληση δημόσιας περιουσίας, ο κ. Δημητριάδης είπε:

«Κι εγώ πολίτης αυτής της χώρας είμαι και προφανώς έχω ακούσει τα σχόλια κατά καιρούς, αλλά η σημασία είναι μία. Το τι θα κάνουμε από δω και πέρα για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου και να δείξουμε ότι αυτά που θέλουμε να κάνουμε στο υπερταμείο αλλά και στις θυγατρικές του, είναι προς όφελος της δημόσιας ζωής και υπέρ της δημόσιας περιουσίας που ανήκει σε όλους μας.

Το ΤΑΙΠΕΔ είναι το ταμείο αποκρατικοποιήσεων και είναι μία από τις θυγατρικές μας, όπως είναι και η ΕΤΑΔ που έχει τα περισσότερα δημόσια ακίνητα, όπως είναι και οι ιχθυόσκαλες της χώρας, τα ΕΛΤΑ, η ΕΥΔΑΠ, έχουμε τις μετοχές της ΔΕΗ. Πρόκειται για ένα μεγάλο portfolio εταιρειών και εμάς ο στόχος μας είναι, σε κάθε μία από τις εταιρείες να γίνουν οι απαραίτητες εσωτερικές βελτιώσεις, ώστε να απευθύνονται στον κόσμο με τον καλύτερο τρόπο και προς όφελος όλων. Είναι στο χέρι μας να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα για να μπορούμε όλοι οι πολίτες να απολαμβάνουμε καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό λοιπόν που θέλουμε να αλλάξουμε είναι η εικόνα του Υπερταμείου που μπορεί να είχε ως τώρα στο μυαλό του κάποιος. Το τι θα καταφέρουμε θα φανεί στην πράξη».

Σχετικά με τα 23 αεροδρόμια της χώρας, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, πρόσθεσε:

«Στο υπερταμείο θέλουμε να είμαστε ενεργοί μέτοχοι, όχι απλά να παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Ειδικότερα λοιπόν για τα 23 αεροδρόμια της χώρας (όχι αυτά τα 14 που έχουν πάει στη Fraport). Ένα από τα 23 λοιπόν είναι και της Καλαμάτας. Έχουμε ως διοικητικό συμβούλιο αποφασίσει ότι δεν μπορούμε αυτά τα 23 αεροδρόμια που έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας να τα αφήνουμε έτσι, αλλά να κοιτάξουμε πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα».

Ειδικότερα για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ο κ. Δημητριάδης διευκρίνισε:

«Το αεροδρόμια της Καλαμάτας είδαμε ότι είναι ιδιαίτερα ώριμο και η τοπική κοινωνία στηρίζει την αναγκαιότητα της αξιοποίησής του. Το 2019 (με δεδομένο ότι το 2020 λόγω του κορονοιού δεν ταξίδεψε όσο άλλες χρονιές ο κόσμος) πέρασαν από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας 341 χιλιάδες ταξιδιώτες και μάλιστα 317 χιλιάδες ήταν από το εξωτερικό. Αυτή τη δυναμική λοιπόν του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα πρέπει κάπως να την αξιοποιήσουμε και γιατί όλο και περισσότερους επισκέπτες συγκεντρώνει η τόσο όμορφη πόλη σας, που διαθέτει και μεγάλη πολιτιστική και καλλιτεχνική δραστηριότητα. Επειδή όλο αυτό θα αυξάνει, δεν γίνεται να έχουμε ένα αεροδρόμιο μικρό που δεν θα μπορεί να εξυπηρετεί τους ανθρώπους με τον πιο σωστό τρόπο. Μάλιστα ξέρουμε ότι θα γίνει και μια επένδυση στο κομμάτι της εκπαίδευσης για την πολεμική αεροπορία, οπότε έτσι κι αλλιώς θα προχωρήσουν αναβαθμίσεις του αεροδρομίου. Εμείς λοιπόν πήραμε την απόφαση να προκηρύξουμε διαγωνισμό για την ανεύρεση ενός συμβούλου που θα μας βοηθήσει να δούμε όλα τα τεχνικά, τα οικονομικά και τα νομικά χαρακτηριστικά και να μας προτείνει ακριβώς ποιο είναι το καλύτερο μοντέλο παραχώρησης, ώστε σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, να είμαστε σε θέση να ξέρουμε όλα τα βασικά στοιχεία και να γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση σε ιδιώτη επενδυτή, που θα το βοηθήσει να αναπτυχθεί σε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, όπως δικαιούται η Καλαμάτα».

Σχετικά με τη συμμετοχή των επενδυτών ο διευθύνων σύμβουλος του υπερταμείου ανέφερε: «Ο ιδιώτης επενδυτής θα συμβάλει στα έργα που πρέπει να γίνουν στο αεροδρόμιο. Δεν έρχεται μόνο για να κάνει τον μάνατζερ, αλλά και να επενδύσει όπως έχει γίνει και στα άλλα αεροδρόμια της χώρας που έχουν ήδη συμμετοχή ιδιώτες επενδυτές και σε επίπεδο δομών και υπηρεσιών. Το ακριβές «μείγμα» για το πώς πρέπει να γίνει είναι που θα πρέπει να μας πει ο σύμβουλος και συνεπώς με όλα τα χαρακτηριστικά να μπορούμε να πάμε στο μοντέλο που θα είναι ενδεδειγμένο για την ανάπτυξη του αεροδρομίου. Τις απαλλοτριώσεις που είναι αναγκαίες προφανώς θα τις τρέξουμε εμείς, αλλά οι επενδύσεις σαφώς θα γίνουν και με τον ιδιώτη σε συνδυασμό που θα μας πουν οι σύμβουλοι».

Και ενώ το αεροδρόμιο της Καλαμάτας μπαίνει σε άμεση προτεραιότητα, για τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια, σημαντικά επίσης γιατί μεταξύ άλλων είναι για παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης, της Πάρου, της Χίου θα εξεταστούν άλλα μοντέλα, γιατί είναι άλλα τα χαρακτηριστικά, άλλη η επιβατική κίνηση.

«Κάποια για παράδειγμα που έχουν κοινά χαρακτηριστικά θα ομαδοποιηθούν ή για κάποια άλλα μπορεί να γίνει ΣΔΙΤ. Στόχος να επισπεύσουμε τη διαδικασία για να δούμε το μοντέλο που χρειάζεται σε καθένα από τα αεροδρόμια για να κάνουμε μετά την διαγωνιστική διαδικασία για το ποιος θα είναι ο ανάδοχος – επενδυτής που θα επιλεγεί. Το Υπερταμείο δεν ενδιαφέρεται μόνο να αξιοποιήσει μόνο της περιουσία του δημοσίου, αλλά και για το πώς θα μεγεθύνουμε την δημόσια αξία, γιατί αυτό θα βοηθήσει την οικονομία της περιοχής και συνολικά την οικονομία της χώρας» κατέληξε ο Γρηγόρης Δημητριάδης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος