Ηράκλειο: “Ο Βαφτιστικός” για τρεις παραστάσεις στο Πολιτιστικό Κέντρο

«Ο Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, η δημοφιλέστερη ελληνική οπερέτα, που γαλούχησε τέσσερεις γενιές Ελλήνων, ανεβαίνει για πρώτη φορά και για τρεις παραστάσεις στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ηρακλείου. Ένας θίασος με λαμπρούς λυρικούς συντελεστές, με τη σύμπραξη της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών και του Χορωδιακού Συνόλου Ηρακλείου θα παρουσιάσουν ένα έργο με πανέμορφες μελωδίες, συναρπαστική θεατρική πλοκή και ξεκαρδιστικές χιουμοριστικές σκηνές, σε μία νέα παραγωγή, που φιλοδοξεί να ενταχθεί στο ρεπερτόριο του οργανισμού.

«Ο Βαφτιστικός» εντάσσεται στον κύκλο της Οπερέτας και ανεβαίνει σε διασκευή Πέτρου Γάλλια, το Σάββατο 7, την Κυριακή 8 και την Δευτέρα 9 Μαΐου στις 20:00 στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού», όπου θα ακουστούν τραγούδια του Θεόφραστου Σακελλαρίδη που έμειναν ανεξίτηλα στην ιστορία της ελληνικής οπερέτας, όπως «Η καρδιά μου πονεί για σας», «Στο στόμα γλυκά φίλησέ με», «Τον παλιό εκείνο τον καιρό», «Ψηλά στο Μέτωπο» κ.ά.

«Ο Βαστιστικός» είναι η πιο διαχρονική ελληνική οπερέτα στην ιστορία του είδους, αφού κατάφερε να σταθεί στην κορυφή, ανάμεσα σε όλες τις νεοελληνικές οπερέτες που έχουν γραφτεί και ανέβει στις εγχώριες σκηνές. Το λιμπρέτο του Βαφτιστικού υπογράφει ο ίδιος ο συνθέτης, και χρονικά η οπερέτα εντάσσεται στην πρώτη δημιουργική περίοδό του, η οποία χαρακτηρίζεται από τη σύνδεσή του με τα ευρωπαϊκά, ειδικότερα τα βιεννέζικα, πρότυπα της οπερετικής παραγωγής.

Το κωμικό τρίπρακτο έργο βασίζεται στη γαλλική φάρσα των C. Maurice Hennequin, Pierre Veber και Henri de Gorsse Η κυρία και ο βαφτιστικός της [Madame et son filleul] (Παρίσι, Palais Royal, 12.9.1916). Ο σκηνικός χρόνος του Βαφτιστικού είναι η ύστατη επιστράτευση κατά την περίοδο του Α’ Παγκοσμίου πολέμου και η νικηφόρα πορεία των ελληνικών στρατευμάτων. Το έργο θεματοποιεί τον έρωτα στο περιβάλλον αυτής της πολεμικής περιόδου και αποτυπώνει ανθρώπινους χαρακτηρολογικούς τύπους από τη νεοελληνική «πινακοθήκη» των αρχών του 20ού αιώνα, με τα χαρακτηριστικά «βαπτιστικά» ονόματα Βιβίκα, Ζαχαρούλης, Κική, συνδυάζοντας με ιδιαίτερη επιτυχία τις παρεξηγήσεις, τις απροσδόκητες τροπές και τις αστειογόνες καταστάσεις. Με τον Βαφτιστικό ο Σακελλαρίδης θα σημάνει και το τέλος του είδους της πολεμικής οπερέτας, που ο ίδιος εγκαινίασε με το Σία κι αράξαμε (1909), προτού το είδος της επιθεώρησης παραλάβει από την οπερέτα τη σκυτάλη να συνδέει τη θεματολογία της με τα πολεμικά και τα πολιτικά γεγονότα και η ίδια να επικεντρωθεί στην ηθογραφία και στα αστικά ήθη.

Η μουσική σύνθεση του Βαφτιστικού επηρεασμένη από τη βιεννέζικη οπερέτα, συνδυάζει την ανώδυνη σάτιρα και την επικαιρότητα του πολέμου και των ηθών με μια μουσική κυρίως ρομαντική, ακόμη και με επιρροές από μοτίβα της Ανατολής, που αποδίδει την ερωτική ατμόσφαιρα της αθηναϊκής Μπελ Επόκ. Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης εστιάζει στη νοηματική και μουσική συνέχεια και επιλέγει να μη διαρθρώνει το έργο του με παράθεση απλώς ευχάριστων μελωδικών γραμμών, μουσικών μοτίβων και ολόκληρων τραγουδιστικών έργων, που θα ήταν αρκετά για την ικανοποίηση του φιλοθεάμονος κοινού, το οποίο θα ήθελε πρόσκαιρα να απομακρυνθεί νοερά από τον διαρκή και αδυσώπητο πόλεμο.

Τα πανέμορφα τραγούδια, οι γλυκιές μελωδίες και οι χοροί, οι πόλκες, τα τσιγγάνικα τανγκό, αλλά και οι αμανέδες του Βαπτιστικού, μαζί με τα «εξωτικά» και ουτοπικά δοσμένα πεδία μαχών, τις προγραμματισμένες και απρογραμμάτιστες πλαστοπροσωπίες, τα ερωτικά κίνητρα και τα αθώα ξελογιάσματα, τις κοινωνικές αντιθέσεις με τους «κουραμπιέδες» και τους «ήρωες», τις διαβολικές συμπτώσεις, τους ευφυείς νομικοφανείς χειρισμούς, τις παρεξηγήσεις και τα απρόοπτα, συνυπάρχουν στη νέα παραγωγή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου. Σε μουσική διεύθυνση των Γιώργου Αραβίδη και Γιάννη Πρωτόπαπα, του διακεκριμένου σκηνοθέτη, Πέτρου Γάλλια και σημαντικότατων λυρικών ερμηνευτών, ο Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη στη σκηνή του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου έρχεται να ξυπνήσει ξανά ενθουσιασμό και νοσταλγία γι’ αυτό το έργο-σταθμό στην ιστορία της ελληνικής οπερέτας, αλλά και μνήμες από την εποχή του Μεγαλοϊδεατισμού και να καταστήσει την οπερέτα εκ νέου ένα είδος λαϊκό και γνήσιο ως προς τα κίνητρά του να διασκεδάζει και να ψυχαγωγεί.

Συντελεστές:

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου

Μουσική Διεύθυνση: Αραβίδης Γιώργος (7 και 8/5), Γιάννης Πρωτόπαπας (9/5)

Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνικά – Φωτισμοί: Πέτρος Γάλλιας
Κοστούμια: Χριστίνα Κουλουμπή
Διεύθυνση Χορωδίας: Γιάννης Κιαγιαδάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργάκη
Κατασκευή κοστουμιών: Πένυ Τσομπανάκη
Τεχνικός συντονιστής: Απόστολος Καλαϊτζάκης
Υπεύθυνος σκηνής: Γιάννης Αγγουρίδης
Υπεύθυνος φωτισμών: Κίμωνας Κίτρινος
Υπεύθυνος ήχου: Δημήτρης Χατζάκης
Υπεύθυνη παραγωγής: Μαριάννα Πεχυνάκη

Διανομή:
Βιβίκα: Μαρία Κόκκα
Χαρμίδης: Αντώνης Κορωναίος
Ζαχαρούλης: Σταμάτης Μπερής
Κική: Ελένη Δάβου
Συνταγματάρχης: Άγγελος Χονδρογιάννης
Κορτάσης: Αναστάσιος Στέλλας
Λύσανδρος: Νικόλας Καλιδώνης
Επαμεινώντας: Κωνσταντίνος Παλαιολόγου
Μαρίκα: Κατερίνα Γεωργάκη
Καλεσμένοι: Οι χορωδοί
Soprani: Ειρήνη Αγγελάκη, Μαριέλλα Βιτώρου, Ιουλία Νικιτίνα, Μαρία Περτσελάκη
Mezzo Soprani: Στέλλα Βουτουφιανάκη, Δέσποινα Μιχούδη, Λένα Χατζηγεωργίου, Ευγενία Ψαρουδάκη
Tenori: Θεόδωρος Κατσίγρης, Ορέστης Κουσαθάνας, Σταύρος Κωνσταντινομανωλάκης, Γιώργος Μανουσάκης
Bassi: Νικήτας Λαδάκης, Γιάννης Μαυρομάτης, Μανώλης Στιβακτάκης, Γιώργος Στρατάκης

Προπώληση εισιτηρίων

Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 30, 22 και 15€ (γενική είσοδος) και 15 και 10€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 – 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 – 14:00 & 17:30 – 21:00, τηλ. 2813409247)
● Την ticketservices.gr, από εδώ.
● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης
Κατά την είσοδο και την παραμονή του κοινού στον χώρο, εφαρμόζονται τα ισχύοντα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την πανδημία COVID-19.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος