Ο ΒΟΑΚ και το θέμα της αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» μετά τη λειτουργία του νέου αερολιμένα, κυριάρχησαν στην συνάντηση που είχαν νωρίς το πρωί, στη Λότζια, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας με τον δήμαρχο Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινό.
Σε δηλώσεις του ο Υπουργός επισήμανε «δυο ήταν τα θέματα τα οποία μας απασχόλησαν. Το ένα είναι η γρήγορη, έγκαιρη αλλά και με επιπλέον παρεμβάσεις που επιθυμεί η Δημοτική Αρχή υλοποίηση του ΒΟΑΚ, στοιχείο το οποίο θα αξιολογηθεί αφού όμως πρώτα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα τις διαδικασίες για συμβασιοποίηση του τμήματος που υπολείπεται και υλοποίηση έργων στα υπόλοιπα τμήματα. Και το δεύτερο ζήτημα το οποίο μας απασχόλησε, όπως και κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Δημάρχου στην Αθήνα, είναι η αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου στο Ηράκλειο. Είναι ένα περιουσιακό στοιχείο πολύ σημαντικό για την πόλη, αυτό γίνεται απολύτως αντιληπτό από την Κεντρική Διοίκηση, προέχει να επιλύσουμε το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις αλλά κοινή σύγκλιση σε ό,τι αφορά το τελικό αποτέλεσμα: Να αξιοποιηθεί επ’ ωφελεία της τοπικής κοινωνίας Άρα, πολύ γρήγορα, και το ΤΑΙΠΕΔ που έχει αναλάβει εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας την ωρίμανση του έργου και η Δημοτική Αρχή, έχουν ανταλλάξει συγκεκριμένα στοιχεία και θα τεθούν το απόγευμα, στην σύσκεψη που έχουμε, παρουσία του ΤΑΙΠΕΔ, συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Ώστε να πάμε στο επόμενο πολύ σημαντικό βήμα που είναι να δούμε τι θα κάνουμε και πώς θα χρηματοδοτηθεί αυτό το περιουσιακό στοιχείο.».
Από την πλευρά του, ο κ. Καλοκαιρινός αναφερόμενος στην συνεργασία με τον Υπουργό επισήμανε ότι η δημοτική αρχή συναντά ανοιχτές πόρτες και ανοιχτή σκέψη και εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι υπάρχει διάθεση να δοθούν λύσεις σύντομα. «Τα θέματα για τα οποία συζητήσαμε, συνεχίζουν συζήτηση η οποία έχει ξεκινήσει, είναι αφενός τα έργα που θεωρούμε αναγκαία για τον ΒΟΑΚ ως κλειστό αυτοκινητόδρομο προκειμένου να θεραπευθούν προβλήματα τα οποία μπορεί να δημιουργηθούν ή και υφίστανται και χρονίζουν στον σημερινό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος όπως γνωρίζουμε διχοτομεί την πόλη του Ηρακλείου. Αυτό ήταν το ένα και το άλλο ήταν το ζήτημα του υφιστάμενου αεροδρομίου και της μελλοντικής του αξιοποίησης. Είχα την ευκαιρία να θέσω υπόψιν του Υπουργού στοιχεία της απάντησης του Δήμου Ηρακλείου σε ερώτημα του ΤΑΙΠΕΔ και αυτή είναι μια συζήτηση η οποία θα έχει συνέχεια. Όπως τονίστηκε, αυτό δεν γίνεται σε κανένα πνεύμα αντιδικίας. Το ζήτημα είναι να συγκλίνουμε και εκφράζω την ικανοποίησή μου για τη διάθεση η οποία υπάρχει να προχωρήσουν γρήγορα λύσεις διότι η αλήθεια είναι ότι το αεροδρόμιο σε έναν βραχύ χρονικό ορίζοντα θα απομακρυνθεί και η έκταση αυτή κινδυνεύει να παραμένει αδρανής με πολύ αρνητικές συνέπειες και για την πόλη και για την ευρύτερη περιοχή.», ανέφερε ο δήμαρχος.
Όπως επισημαίνεται από τη δημοτική αρχή στην επιστολή – απάντηση του Δήμου Ηρακλείου προς το ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ άλλων, γινόταν και ιστορική αναφορά από την οριστική διανομή των κλήρων Αγροκτήματος Νέας Αλικαρνασσού το 1932, μέχρι και την ολοκλήρωση της μακράς δικαστικής αντιδικίας του Δήμου Νέας Αλικαρνασσού με το Ελληνικό Δημόσιο, από την οποία και ήρθη κάθε αμφισβήτηση ως προς την κυριότητα των κληροτεμαχίων: Κρίθηκε ότι ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού και νυν Δήμος Ηρακλείου, ήταν πάντοτε κύριος του κλήρου του.
Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, οι Γενικοί Γραμματείς, Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς και Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, η Γενική Γραμματέας του Δήμου Ηρακλείου Μαρία Σκραφνάκη και ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Ηρακλείου ΝΔ Βαγγέλης Καρκανάκης.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος