ΕΚΑΒ Κρήτης: Αλλαγές που πρέπει να γίνουν από όλους για την ορθή διαχείριση ασθενοφόρων και διασωστών

Τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι διασώστες του ΕΚΑΒ ξετύλιξε μιλώντας στην ΕΡΤ Ηρακλείου ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Κρήτης Νίκος Καλογιαννάκης.

Η έλλειψη μόνιμου προσωπικού είναι και σε αυτήν την περίπτωση το σημαντικότερο πρόβλημα, ωστόσο υπάρχουν κι άλλα που μπορούν να γίνουν για να αποφορτιστεί το ΕΚΑΒ από ένα μέρος από τα βάρη που σηκώνει.

Για παράδειγμα, είπε ο κ. Καλγιαννάκης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πληθαίνουν τα περιστατικά μέθης ή μικροτραυματισμών τουριστών που ζητούν τη διακομιδή τους στο εφημερεύον νοσοκομείο.

Αναγκαστικά λοιπόν, μεταφέρονται στο Ηράκλειο διανύοντας δεκάδες χιλιόμετρα για απλά και μακρινά περιστατικά, ενώ όπως είπε θα έπρεπε να υπάρχει μια μικρή δημόσια δομή, ένα πολυιατρείο ή ένα κέντρο υγείας σε πολυπληθείς τουριστικές περιοχές καθώς και ένας ακόμα τομέας του ΕΚΑΒ, ώστε αυτά τα περιστατικά να αντιμετωπίζονται επί τόπου, χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρονται στο ήδη επιβαρυμένο ΤΕΠ του νοσοκομείου στο Ηράκλειο.

Ένα άλλο ζήτημα που αναδείχτηκε είναι η ευκολία που νιώθει ο κάθε πολίτης να καλέσει το ΕΚΑΒ, ακόμα και για …πονόδοντους ή πυρετούς όπως είπε ο κ. Καλογιαννάκης.

Εξήγησε μάλιστα ότι οι διασώστες του ΕΚΑΒ δεν καλύπτονται αν αρνηθούν να μεταβούν σε ένα περιστατικό που μοιάζει επουσιώδες, οπότε αναγκαστικά το εξυπηρετούν. Αυτό όμως συμβαίνει σε βάρος των σοβαρών περιστατικών.

Ωστόσο, ο κ. Καλογιαννάκης διευκρινίζει ότι κανονικά ο ρόλος των διασωστών του ΕΚΑΒ είναι να αντιμετωπίζουν το επείγον και όχι να πραγματοποιεί τις μεταφορές των ασθενών από νοσοκομείο σε νοσοκομείο ή από το νοσοκομείο στο σπίτι και αντίστροφα.

Τέλος, ο πρόεδρος των εργαζομένων αναφέρει ότι ο κόσμος προτιμάει να καλέσει το ΕΚΑΒ για το παραμικρό ζήτημα, καθώς ξέρει ότι έτσι θα παρακάμψει την ουρά στη διαλογή του τμήματος επειγόντων περιστατικών και θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί κατά προτεραιότητα.

Το σημαντικότερο που πρέπει να γίνει σε αυτήν την περίπτωση, λέει ο κ. Καλογιαννάκης, είναι να μην παρέχεται αυτή η δυνατότητα άκριτα και οριζόντια σε όποιον διακομίζεται με το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, ώστε να μην αποτελεί κίνητρο για την τηλεφωνική κλήση.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος