Εγκρίθηκαν με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Σωκράτη Φάμελλου, οι περιβαλλοντικοί όροι για την προστασία από την διάβρωση της ακτής Καστρίου- Κερατόκαμπου του Δήμου Βιάννου.
Το έργο αφορά στην κατασκευή έργων προστασίας της ακτής στα νότια παράλια του Ηρακλείου σε μήκος 1200 μέτρων περίπου.
Τα έργα θα κατασκευαστούν σε δύο φάσεις.
Κατά την Α΄ φάση, προβλέπεται η κατασκευή των έξι από τους συνολικά εφτά προβλεπόμενους ύφαλους κυματοθραύστες. Οι κυματοθραύστες θα κατασκευαστούν από φυσικούς ογκολίθους και θα έχουν μήκος ύφαλης στέψης 104 μέτρων με διάκενο 46 μέτρων. Όλοι οι κυματοθραύστες τοποθετούνται σε μια απόσταση 80 έως 110 μέτρων από την ακτογραμμή, σε βάθος ποδός περίπου τρία μέτρα κάτω από τη μέση στάθμη θάλασσας.
Η στέψη των κυματοθραυστών έχει πλάτος 12 μέτρα και βρίσκεται σε βάθος 0,25 μέτρα κάτω από τη στάθμη της θάλασσας. Επιπρόσθετα, θα κατασκευαστεί προσωρινά πρόβολος μήκους 50 μέτρων στο δυτικό πέρας του συστήματος. Ακόμη, δημιουργείται μέτωπο προστασίας ακτής από φυσικούς ογκόλιθους σε μήκος 330 μέτρα, στην περιοχή που έχει παρατηρηθεί η εντονότερη διάβρωση και έχει υποσκαφεί ο παραλιακός δρόμος.
Στο τελευταίο τμήμα, προ του χειμάρρου, τοποθετείται ένας εγκάρσιος
πρόβολος μήκους 64 μέτρα περίπου. Επιπρόσθετα, δυτικά του αλιευτικού
καταφυγίου, και σε απόσταση 100 μέτρων περίπου, θωρακίζεται η ακτογραμμή η οποία υφίσταται διάβρωση και υποσκαφή, σε μήκος 50 μέτρων περίπου. Στο πέρας της θωρακίσεως αυτής κατασκευάζεται εγκάρσιος πρόβολος μήκους 30 μέτρων.
Κατά τη Β΄ φάση, όταν αυτή υλοποιηθεί, θα γίνει καθαίρεση του προσωρινού δυτικού προβόλου και θα κατασκευαστεί ο δυτικότερος
ύφαλος κυματοθραύστης, ο οποίος θα τοποθετηθεί σε απόσταση 40 m από τον νέο προτεινόμενο υπήνεμο μόλο του αλιευτικού καταφυγίου. Ο Δήμαρχος Βιάννου, Παύλος Μπαριτάκης, δήλωσε σχετικά: «Με την έγκριση των όρων περιβαλλοντικών επιπτώσεων της αποκατάστασης της διάβρωσης, κατά μήκος της ακτογραμμής των οικισμών Καστρίου και Κερατόκαμπου, ολοκληρώνεται ο πρώτος και ο κυριότερος στόχος που είχαμε θέσει ως Δημοτική Αρχή. Έχοντας πλέον την εγκεκριμένη ώριμη μελέτη προχωράμε στην διεκδίκηση των πιστώσεων που απαιτούνται για την κατασκευή ενός μεγάλου αναπτυξιακού έργου που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος μας . Για να φθάσουμε ως εδώ απαιτήθηκαν πολλές ώρες δουλειάς επισκέψεων σε υπηρεσίες και κυρίως στοχευόμενες προσεκτικές ενέργειες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πώς αποτελεί σήμερα το μοναδικό έργο σε επίπεδο Κρήτης που αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις από την διάβρωση σε ένα μήκος 1.200 μέτρων ακτογραμμής παράλληλα με την ανάπλαση της υφιστάμενης παραλιακής οδού.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος