Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Χανίων σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων στην Πορτογαλία

Στο πλαίσιο «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων», Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+2020 και τίτλο « STEAMiSTEAMwork»,  ομάδα 5 μαθητών του Μουσικού Σχολείου Θερίσου συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου Γεώργιο Ανδρεδάκη και τις  καθηγήτριες Αλεξάνδρα Κορέλη και Ειρήνη Χαλακατεβάκη, ταξίδεψαν  από τις 20 έως τις 25 Μαρτίου  2023 στηνβόρεια Πορτογαλία και συγκεκριμένα στην πόλη Paredes de Coura, έπειτα  από πρόσκληση του  δημόσιου σχολείου EPRAMI, ADEMINHO/Escola Profissional do Alto Minho Interior. 

Μαζί με τους εταίρους από τα σχολεία   ‘Liceul Tehnologic Aurel Vlaicu Lugoj’ της Ρουμανίας, το ‘Salcininku r. Eisiskiu Stanislovo Rapolionio Gimnazija’ της Λιθουανίας και το ‘Ies Melendez Valdes’ της Ισπανίας, συμμετείχαν σε εβδομάδα εργασιών με τίτλο «STEAM Olympics».  Από τις εργασίες του  έργου έχει δυστυχώς αποχωρήσει το σχολείο  ‘Karlisu Sosyal Bilimler Lisesi’ από την Αντιόχεια της Τουρκίας,  μετά τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε την περιοχή.

Οι συμμετέχοντες,  όταν ολοκληρώθηκαν οι εισαγωγικές δραστηριότητες που στοχεύουν στο να αποκτήσουν τα παιδιά από τις δύο χώρες να αποκτήσουν οικειότητα και να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, ξεναγήθηκαν  στο σχολείο υποδοχής και έγινε από τους Πορτογάλους καθηγητές παρουσίαση του σχολείου, του τρόπου λειτουργίας του,  των τμημάτων – κλάδων  που υπάρχουν στο σχολικό συγκρότημα  καθώς και του εκπαιδευτικού συστήματος της περιοχής. Έγινε από τελειόφοιτους μαθητές παρουσίαση της δουλειάς τους και της απολυτήριας εργασίας τους.  

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Χανίων σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων στην Πορτογαλία

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον διευθυντή του σχολείου Manuel Miranda ο οποίος καλωσόρισε θερμά όλους τους συμμετέχοντες και συζήτησε μαζί τους  θέματα που άπτονται στο έργο, τα  χρονοδιαγράμματα,  το σχολείο αλλά και πληροφορίες για τα  άλλα συνεργαζόμενα σχολεία.  

Έγινε παρουσίαση από τους μαθητές της κάθε χώρας των “stop motion videos”, των βίντεο που είχαν ετοιμαστεί πριν την κινητικότητα,  με τη χρήση ψηφιακών μέσων και την τεχνική animation: «stop-motion»  χρησιμοποιώντας  απλό τεχνικό εξοπλισμό και κατάλληλο λογισμικό.  Έγιναν παρουσιάσεις «Origins of the Olympic Games» σχετικές με τους ολυμπιακούς αγώνες, την  προέλευση και τα αγωνίσματα από εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου της Πορτογαλίας και παρουσιάσεις για τα οφέλη του  αθλητισμού ‘Sporting Benefits’ από νοσηλευτές του γενικού  τοπικού νοσοκομειακού κέντρου υγείας της περιοχής. Ακολούθως, οι μαθητές συνδυάζοντας την επιστήμη με τον αθλητισμό “STEAM Olympics”, συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια  που τους έδιναν τη  δυνατότητα να γνωρίσουν ομαδικά αθλήματα τα οποία πρότειναν  με STEAM προεκτάσεις και πειράματα φυσικών επιστημών.

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Χανίων σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων στην Πορτογαλία

Οι συμμετέχουσες χώρες είχαν σκεφτεί και προετοιμάσει πριν την μετακίνηση δύο τέτοια αγωνίσματα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων υλοποιήθηκε. Επιπλέον οι μαθητές χωρισμένοι σε  πολυπολιτισμικές ομάδες  ενεπλάκησαν με ‘board games’ επιτραπέζια παιχνίδια  αναπτύσσοντας ένα φάσμα  γνώσεων και δημιουργικών δεξιοτήτων συσχετίζοντας το παιχνίδι με τους κλάδους των μαθηματικών, της χημείας και της βιολογίας.

Μέσα από τα ομαδικά αυτά παιχνίδια οι μαθητές κατάφεραν να μάθουν, να συνεργαστούν και να κοινωνικοποιηθούν καλύτερα. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο κέντρο “Espaço Maker” για δραστηριότητες STEAM όπου οι μαθητές ήρθαν  σε επαφή με μηχανές ψηφιακής κατασκευής όπως οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές, τα χαρακτικά μηχανήματα με λέιζερ και με εξοπλισμό προγραμματισμού.

Στο χώρο αυτό πραγματοποιήθηκαν ανάλογα εργαστήρια επικεντρωμένα στη παιδαγωγική πρωτοβουλία, επιτρέποντας την ταχεία πρωτοτοτυποποίηση (τρισδιάστατη εκτύπωση), με βάση τη δημιουργία, τον πειραματισμό και την αυτοέκφραση, γενικά  την  καλλιέργεια στα παιδιά δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Στο τέλος της εβδομάδας έγινε ανατροφοδοτική  συνεδρίαση όπου  με χρήση της πλατφόρμας Kahoot τέθηκαν ερωτήσεις  για να  κατανοήσουν οι μαθητές  καλύτερα  και να υιοθετήσουν  τις νέες πληροφορίες, να αξιολογηθεί ο βαθμός  της αποκτηθείσας γνώσης και έγινε  συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με το κύκλο των  εργασιών.

Παράλληλα τις ημέρες αυτές δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες στην κινητικότητα  να γνωρίσουν το  Paredes de Coura, μια αραιοκατοικημένη αγροτική περιοχή στην οποία  τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται πολλά εργοστάσια. Ξεναγήθηκαν  στην πόλη,  στο ‘Paredes de Coura Regional Museum’ μουσείο με εκθέσεις αφιερωμένες στην ιστορία του τόπου και την καλλιέργεια της γης, στο Casa da Veiga αγροτική παραδοσιακή κατοικία, στο Praia do Taboão το χώρο δίπλα στο ποτάμι που πραγματοποιείται κάθε χρόνο τον Αύγουστο το Paredes de Coura Festival, ένα μουσικό φεστιβάλ,  από τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά μουσικά φεστιβάλ στην Πορτογαλία αφού συγκεντρώνει πάνω από 115 χιλιάδες άτομα. 

Πραγματοποιήθηκε σύντομη επίσκεψη  στο Πόρτο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Πορτογαλίας, στη  γραφική περιοχή της Ribeira, στον καθεδρικό ναό, το σιδηροδρομικό σταθμό Sao Bento του οποίου οι  τοίχοι είναι καλυμμένοι με 20.000 υπέροχα κεραμικά πλακάκια azulejo, τη γέφυρα Ponte Dom de Luis Ι  που συνδέει την πόλη του Πόρτο με το δήμο Vila Nova de Gaia και την περιοχή  Douro Region με τα κελάρια κρασιού το γνωστό “Vinho do Porto”.

Στο Calem Wine Cellar ξεναγήθηκαν  στο διαδραστικό μουσείο ανάμεσα στα παραδοσιακά βαρέλια και τις δεξαμενές  μαθαίνοντας για την ιστορία τόσο του οινοποιείου όσο και του κρασιού πόρτο, καθώς και τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού αυτού. Είχαν την ευκαιρία να δουν το Casa da Musica το σπίτι της Μουσικής σε σχήμα ασύμμετρου πολύεδρου ύψους εννέα ορόφων αφιερωμένο στην εκπαίδευση και παραστάσεις  μουσικής. 

Επισκέφτηκαν στην πόλη Viana do Castelo το ιστορικό της  κέντρο, το Gil Eannes Naval Museum ναυτικό μουσείο ένα πλοίο-νοσοκομείο αφιερωμένο στην παροχή βοήθειας σε ψαράδες μπακαλιάρου στο Βόρειο Ατλαντικό και όχι μόνο, το Museu do Traje μουσείο κοστουμιών με λαϊκές παραδοσιακές ενδυμασίες και τη κορυφή Monte de Santa Luzia με το ναό αφιερωμένο στη Santa Luzia και την Ιερή Καρδιά του Ιησού που προσφέρει πανοραμική θέα στις ακτές του Ατλαντικού ωκεανού  και στην κοιλάδα της Λίμα. Στα σύνορα της βόρειας Πορτογαλίας και της Ισπανίας η ομάδα   επισκέφθηκε τις πόλεις-φρούρια του 13ου αιώνα, τη πορτογαλική πόλη Valença do Minho και την  ισπανική πόλη  Tui  και περπάτησε  στη  Ponte Internacional Tui-Valenca τη γέφυρα που τις συνδέει, πάνω από το ποταμό Minho,  ακολουθώντας μέρος της  ιστορικής πορτογαλικής προσκυνηματικής διαδρομής Central Camino de Santiago.

Τους συμμετέχοντες υποδέχτηκαν  στο χώρο του δημαρχείου της πόλης Paredes de Coura τα  μέλη του δημοτικού συμβουλίου καθώς και  ο δήμαρχος Vitor Paulo Pereira, οι οποίοι στην ομιλία τους παρουσίασαν ιστορικά, πολιτικά και πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής, το εκπαιδευτικό στάτους, τη σύνδεση και τη  στήριξη  των σχολείων από το  δήμο. Ο δήμαρχος, ως πρώην καθηγητής και στο ίδιος,    τόνισε τη σημασία των προγραμμάτων Erasmus για την περιοχή του και στάθηκε στις ουσιαστικές και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις που προσφέρουν τα έργα Erasmus  στους μαθητές σε πολιτιστικό και επιστημονικό επίπεδο. 

Τέλος έδωσε στους συμμετέχοντες τις βεβαιώσεις  παρακολούθησης  και  πρότεινε το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας του Μουσικού Σχολείου Χανίων με σχολείο του δήμου του, είτε με πολιτιστικές δράσεις που διοργανώνει ο δήμος.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος