Ρέθυμνο: Εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών

Το ποσοστό ανεργίας των ατόμων που έχει εγκαταλείψει το σχολείο, στις χώρες κράτη – μέλη της ΕΕ, ανέρχεται στο 40,1% σε σύγκριση με το 23,1% Μ.Ο. της ανεργίας των νέων.

Οι χώρες τις οποίες η Ε.Ε. αναγνωρίζει ότι έχουν αποτελεσματική αντιμετώπιση στον τομέα της πρόληψης της σχολικής αποτυχίας είναι η Δανία, η Νορβηγία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με στοιχεία από την αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου.
Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο το διακρατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας» με τη συνεργασία Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. – Περιφέρειας Κρήτης, της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου και του Ινστιτούτου Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης ΙΕΕ.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε σε πρώτη φάση στο Ρέθυμνο και αφορά στην εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς και ειδικότητες, που εργάζονται στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σε φορείς της Δια Βίου Εκπαίδευσης, σχετικά με την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας αξιοποιώντας νέες μεθόδους προσέγγισης των μαθητών, που κινδυνεύουν από σχολική αποτυχία, η οποία τους οδηγεί στη σχολική διαρροή.

Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην παρουσίαση προγραμμάτων στήριξης, που υλοποιούνται σε σχολεία και οικογένειες της Δανίας με έμφαση στην ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν έλαβαν τις γνώσεις εκείνες με σκοπό την υποστήριξη συμβούλων – εκπαιδευτικών – εκπαιδευτών ενηλίκων, ώστε να αναβαθμίσουν τις μεθόδους εργασίας τους και να αποκτήσουν υποστηρικτικές τεχνικές, που μπορούν να εφαρμοστούν ως εργαλεία στην καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής. Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης παρουσιάστηκε το θεωρητικό υπόβαθρο για την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας, αξιοποιώντας βασικές αρχές της εφαρμοσμένης θετικής ψυχολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της αντιπεριφέρειας, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ρόλο της εκπαίδευσης, της προσωπικότητας, της οικογένειας και της κοινότητας στην οποία διαβιώνει ο εκπαιδευόμενος, καθώς και στους παράγοντες, που επιδρούν στην απόφαση απομάκρυνσης από το σχολείο.

Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν οι πρώτες ενδείξεις και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων, τα εργαλεία αναγνώρισης, η διαδικασία χαρτογράφησης, οι μέθοδοι και η διαδικασία προσέγγισης των ατόμων, που βρίσκονται στην επικίνδυνη ζώνη και κυρίως τα αποτελέσματα αυτής της προσέγγισης, μέσα από συνεντεύξεις των ίδιων των εκπαιδευόμενων, ενώ υπήρξε και συζήτηση με τον διευθυντή του πολυδύναμου Σχολείου Osterbyskolen της Δανίας Allan Lauenblad και την υπεύθυνη – σύμβουλο του προγράμματος για τις δυνατότητες και κυρίως για τα αποτελέσματα του προγράμματος. Το Osterbyskolen είναι ένα από τα πολυδύναμα σχολεία της Δανίας, το οποίο υλοποιεί το πρόγραμμα πρόληψης της σχολικής αποτυχίας από το 2013 με επιτυχία 90%. – ΑΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος