Επιστολή Δημάρχου Χανίων στο υπουργείο Παιδείας για τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στα σχολεία, με τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων σε Α’/θμια και Β’θμια Εκπαίδευση, ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, έστειλε σχετική επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το περιεχόμενο της οποίας θα εισηγηθεί και προς το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων για την έκδοση σχετικού ψηφίσματος, στην προσεχή συνεδρίαση.

Στην επιστολή του ο κ. Σημανδηράκης επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «οι εξελίξεις αυτές έχουν θορυβήσει ιδιαίτερα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ η αναστάτωση που έχει προκληθεί και το κλίμα ανασφάλειας που υπάρχει, σίγουρα δεν βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη. Χαρακτηριστικά, οι συνέπειες που θα προκαλέσουν οι ενδεχόμενες -ευελπιστούμε- αλλαγές, ήδη φέρνουν σε δυσχερή θέση τη σχολική κοινότητα, που καλείται να προσαρμοστεί από την αρχή σε ένα νέο περιβάλλον.
Οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19. Πόσο μάλλον, όταν ειδικά πέρυσι, βιώσαμε τη δυσκολία διασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, με κάθε έξαρση κρουσμάτων.

Η επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Τις τελευταίες ημέρες, επικρατεί αναβρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα όλης της χώρας, μετά τις επικείμενες αλλαγές που θα προκύψουν, σε συνέχεια των ελέγχων από τις οικείες Διευθ/νσεις Εκπαίδευσης στον τρόπο σύστασης και καθορισμού των τμημάτων, όπως διαμορφώθηκε στην αρχή του σχολικού έτους. Οι αλλαγές αυτές, θα οδηγήσουν -όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, σε συγχωνεύσεις τμημάτων-τάξεων, ανακατατάξεις εκπαιδευτικών και μοιραία θα προκαλέσουν μία αλληλουχία προβλημάτων για όλη την σχολική κοινότητα, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά για μεγάλο διάστημα.
Οι εξελίξεις αυτές έχουν θορυβήσει ιδιαίτερα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ η αναστάτωση που έχει προκληθεί και το κλίμα ανασφάλειας που υπάρχει, σίγουρα δεν βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη. Χαρακτηριστικά, οι συνέπειες που θα προκαλέσουν οι ενδεχόμενες -ευελπιστούμε- αλλαγές, ήδη φέρνουν σε δυσχερή θέση τη σχολική κοινότητα, που καλείται να προσαρμοστεί από την αρχή σε ένα νέο περιβάλλον.
Οι συμπτύξεις τμημάτων αναπόφευκτα θα προκαλέσουν συνωστισμό μαθητών, τον οποίο εδώ και δυο χρόνια προσπαθούμε να αποτρέψουμε λόγω της πανδημίας COVID-19. Πόσο μάλλον, όταν ειδικά πέρυσι, βιώσαμε τη δυσκολία διασφάλισης της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, με κάθε έξαρση κρουσμάτων.
Εξίσου σημαντικό να σημειωθεί, είναι το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, ο αρχικός καθορισμός των τμημάτων πραγματοποιήθηκε ώστε να ικανοποιήσει συγκεκριμένες, ειδικές, παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες (τμήματα ένταξης, μαθητές με παράλληλη στήριξη κ.ο.κ.).
Είναι προφανές ότι, η εν λόγω οδηγία που καλούνται να εφαρμόσουν οι κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν βασικά κενά στην εκπαιδευτική στελέχωση των σχολικών μονάδων. Μοιραία προκύπτει το συμπέρασμα, πως οι συγκεκριμένες αποφάσεις προωθούν την εσπευσμένη κάλυψη των κενών θέσεων, χωρίς ωστόσο να έχουν προβλεφθεί τα αποτελέσματα που προκαλούν στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Ο Δήμος Χανίων, προς ενημέρωσή σας, έχει προβεί ήδη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που διασφαλίζουν αποτελεσματικά τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες καθαριότητα και συντήρησης των σχολικών μονάδων, στις οποίες παρότι έχει την ευθύνη, δεν στηρίχθηκε επαρκώς, ως προς την οικονομική εξασφάλισή τους, χρησιμοποιώντας μάλιστα αναγκαίους πόρους από τον προϋπολογισμό του. Παράλληλα, σύμφωνα με τον πρώτο καθορισμό των τμημάτων, οι υποδομές των σχολικών κτιρίων στον Δήμο Χανίων, επαρκούν πλήρως για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς να γίνει η παραμικρή σύμπτυξη, παρά τα όποια κενά εκπαιδευτικών εξακολουθούν να υπάρχουν.
Κλείνοντας, είναι κρίσιμο να συνυπολογιστεί στα παραπάνω πως ο αριθμός μαθητών στη σχολική τάξη, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τα αποτελέσματα της μάθησης και συνδέεται άμεσα με την υψηλότερη εμπλοκή των παιδιών και τη δυνατότητα προσαρμογής του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό, στις ανάγκες των μαθητών του. Η ψυχολογική στήριξη, η ανατροφοδότηση των μαθητών, η δημιουργία οικογενειακής ατμόσφαιρας, η ενθάρρυνση της διαπροσωπικής επικοινωνίας και συνεργασίας που επιδιώκουν παράλληλα με τη μάθηση οι εκπαιδευτικοί, απαιτούν χρόνο και κόπο, κάτι που δεν επιτρέπει η αύξηση του αριθμού μαθητών σε μια τάξη.
Βασική και μόνιμη διεκδίκησή μας, είναι πρωταρχικά η πλήρης στελέχωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά που υπάρχουν, ειδικά στις περιπτώσεις ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Θα πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να μην υποβαθμίζεται περαιτέρω το εκπαιδευτικό έργο.
Διεκδικούμε επιπλέον ως Δήμος Χανίων, τη διαρκή υποστήριξή μας από την κυβέρνηση στους τομείς ευθύνης μας ως φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που όμως είναι αδύνατον να διεκπεραιώνουμε χωρίς κρατική ενίσχυση, οικονομική και διοικητική».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος