Χανιά: Παρέμβαση υφ. Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννη στο ενεργειακό συνέδριο στη Χερσόνησο

Στις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς την κατεύθυνση της ενεργειακής αναβάθμισης του τομέα των Μεταφορών αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο Συνέδριο: «International Energy Exhibition of Greece», που διεξήχθη στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Κινητικότητα χαμηλών ρύπων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υιοθετεί μια πολιτική αξιοποίησης των διαθέσιμων ενεργειακών πηγών στις μεταφορές και ταυτόχρονα, επιδιώκει να καταστήσει τις πόλεις μας φιλικότερες προς το περιβάλλον και τους κατοίκους τους.

Κεντρικοί πυλώνες αυτής της πολιτικής είναι η προώθηση της Μικροκινητικότητας και η εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, οι ευφυείς μεταφορές και τα εναλλακτικά καύσιμα με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση.

Ειδικότερα, όσον αφορά στη βιώσιμη αστική κινητικότητα, ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε τα εξής:

«Στον καινούργιο νόμο που θεσπίσαμε για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, περιλαμβάνονται απλοί και ενιαίοι κανόνες για την εκπόνηση, εφαρμογή και εποπτεία των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) από τους Δήμους και τις Περιφέρειες.

Το δεύτερο κεφάλαιο του νόμου είναι η Μικροκινητικότητα:

Ηλεκτρικά πατίνια, ρόλερς και άλλα μέσα που κατέκλυσαν τις πόλεις σε όλο τον κόσμο, αιφνιδιάζοντας τις δημόσιες υπηρεσίες μεταφορών.

Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που απέκτησε θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει κανόνες κυκλοφορίας αυτών των μέσων».

Σχετικά με την πρόοδο στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε:

«Στον διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχει προκηρύξει το Υπουργείο και τα 800 οχήματα θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, 300 ηλεκτροκίνητα και 200 υβριδικά.

Επιπλέον, από το 2020 η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα δυναμικό σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ιδιώτες και επαγγελματίες».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών περιέγραψε και το πλαίσιο πρωτοβουλιών για την υδρογονοκίνηση:

«Στις νέες καθαρές τεχνολογίες περιλαμβάνεται και το υδρογόνο. Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.

Οι νέες τεχνολογίες στις υπηρεσίες μεταφορών περιορίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τομέα, είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, αναφερόμενος στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας:

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρωτοποριακό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας.

Σε αυτό το πανέμορφο νησί δεν επιθυμούμε απλώς να κυκλοφορούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Θα έχουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε ευφυή συστήματα Μεταφορών, όπως το ‘‘οn demand Mobility’’ και το “shared mobility”, σε όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Οι επιβάτες θα μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, είτε καλώντας είτε χρησιμοποιώντας το σχετικό λογισμικό, να δηλώσουν την επιθυμία τους για μεταφορά και να ενημερώσουν για τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης.

Χανιά: Παρέμβαση υφ. Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννη στο ενεργειακό συνέδριο στη Χερσόνησο

Στο πλαίσιο του “Astypalaia: Smart and Sustainable Island”, σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε πιλοτικά τη μίσθωση των ιδιωτικών μέσων μεταφοράς, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων, μέσω ψηφιακής εφαρμογής, για το διάστημα που παρατηρείται το φαινόμενο, κατά βάση Ιούλιο και Αύγουστο.

Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουμε, ταυτόχρονα, μια σειρά από στόχους:

– Ενθαρρύνουμε τους μόνιμους κατοίκους, τους οποίους θα αφορά αποκλειστικά το πρόγραμμα, να επενδύσουν στην αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, γνωρίζοντας ότι θα έχουν τη δυνατότητα να αποσβέσουν ένα μέρος της επένδυσής τους.

– Δίνουμε εναλλακτικές επιλογές στους επισκέπτες, ώστε να μη μεταφέρουν το ιδιωτικό τους όχημα τους και να χρησιμοποιήσουν καθαρές μορφές ενέργειας.

– Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης στο νησί.

– Θέτουμε τις βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξή του.

Πρόκειται για νέες υπηρεσίες που θα συμβάλλουν στον περιορισμό των άσκοπων μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα.

Στόχος είναι, έως το 2030, να έχει αλλάξει η  εικόνα του χάρτη στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος