Τα πρώτα αυτοκίνητα πέρασαν από την Πατρών- Πύργου για να διανύσουν 65 χιλιόμετρα μέχρι τον Αλισσό, ανοίγοντας έτσι την “πόρτα” σε μία νέα εποχή για την οδική ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή…
Στις 12 ακριβώς δόθηκαν στην κυκλοφορία τα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. του συνολικού έργου και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Κάτω Αλισσό, κοντά στην Πάτρα, σηματοδοτώντας το οριστικό κλείσιμο μίας σημαντικής εκκρεμότητας που έρχεται από το βαθύ παρελθόν.
Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Χρ. Δήμας: Ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας λαμβάνει οριστικό τέλος
“Σήμερα, Παρασκευή, 1η Αυγούστου λίγο μετά τις 12, όπως είχαμε πει, δίνεται στην κυκλοφορία το Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για μια μεγάλη ημέρα, όχι μόνο για την Δυτική Ελλάδα και την Δυτική Πελοπόννησο, αλλά για ολόκληρη τη χώρα, καθώς ένας δρόμος που ανέμεναν οι πολίτες για πολλές δεκαετίες έγινε πραγματικότητα. Ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, το οποίο λαμβάνει οριστικό τέλος. Έχουμε έναν σύγχρονο, ασφαλή, άνετο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα βοηθήσει την Δυτική Ελλάδα να κάνει ακόμη περισσότερα αναπτυξιακά άλματα”.
Πάτρα – Πύργος μέσα σε 45 λεπτά
Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45′ και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά – με ασφάλεια και άνεση
Με το νέο τμήμα Πατρών – Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες -Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο – Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
Διασφαλίζει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.
Πρόκειται δηλαδή για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη – Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι – Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι – Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίου- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.
Η Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού) ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.
Ρεπορτάζ: Χαράλαμπος Πλάγος/ Νίκος Γιαπρακάς
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος