Εγκαινιάστηκε το βράδυ της Δευτέρας στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας η περιοδική έκθεση «Ο Ήχος της Σιωπής: ΖΕΝ ζωγραφική», η οποία θα φιλοξενείται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που παρουσιάζονται στο κοινό σπάνιοι ιαπωνικοί ζωγραφικοί κύλινδροι (kakemono), παραβάν της περιόδου Έντο (1600-1868) και εκδόσεις με δείγματα από ιαπωνικό χειροποίητο χαρτί, έργα που χρονολογούνται από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα.
Η έκθεση αναδεικνύει, πώς ο Ζεν Βουδισμός ενέπνευσε την ιαπωνική τέχνη, μετατρέποντάς την σε μέσο πνευματικής αναζήτησης, με τη γραμμή να αποτελεί την καρδιά της τέχνης και τη φώτιση τον στόχο της.
Στα εγκαίνια, η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, τόνισε τον παραλληλισμό της Ζεν φιλοσοφίας με το μέτρο της ελληνικής κλασικής αρχαιότητας και χαρακτήρισε το Μουσείο ως «μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα» και «εξαιρετικά δραστήριο».
Ο Πρέσβης της Ιαπωνίας, Nakayama Yasunori, περιέγραψε την έκθεση ως «παράθυρο διαλόγου ανάμεσα σε δύο κόσμους», ενώ ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Γιάννης Τρεπεκλής, υπογράμμισε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του πολιτισμού και τη χρηματοδότηση του Μουσείου.
Η Διευθύντρια του Μουσείου, Δέσποινα Ζερνιώτη, ανέλυσε τη φύση του Ζεν ως στάση ζωής, εστιάζοντας στο «εδώ και τώρα», και εξήγησε τη λιτότητα της Ζεν ζωγραφικής, όπου «η απουσία χρώματος γίνεται παρουσία νοήματος».
Ρεπορτάζ: Γιάννης Ανδριώτης
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος