Κ. Μητσοτάκης: Έκκληση στους εκπαιδευτικούς να εμβολιαστούν

Τέλος στα σενάρια περί υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών έβαλε από το βήμα της βουλής ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Απηύθυνε ωστόσο εκ νέου έκκληση προς τους δασκάλους και τους καθηγητές που δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα να το κάνουν. Υπογράμμισε πάντως ότι πάνω από το 70% έχουν ήδη εμβολιαστεί.

Προειδοποίησε παράλληλα ότι οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέξουν τελικά να μην εμβολιαστούν, είναι βέβαιο ότι θα υποστούν πρόσθετη ταλαιπωρία. “Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να μπορούν να προσέλθουν στην τάξη”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα τόνισε ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ. Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν εχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό. Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολέιο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη».

«Η σχολική διαδρομή πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα η γόνιμη διαδρομή του παιδιού και εφήβου προς το σταθμό του ώριμου και ολοκληρωμένου πολίτη» σημείωσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας: «Η γνώση του σήμερα δεν ξέρουμε αν θα ανταποκρίνεται στα επαγγέλματα του αύριο. Δεν αρκεί ο μαθητής να γνωρίζει πληροφορίες. Πρέπει να μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να προσαρμόζεται σε μία ομάδα. Εκεί έγκειται η δύναμη των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων που θα μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά μας αυτά τα ζητούμενα. Τα σχολεία θα έχουν επίσης την ελευθερία να συγκροτούν τα δικά τους προγράμματα, να δημιουργούν ομίλους, να συνεργάζονται με άλλους φορείς. Ο διευθυντής αναλαμβάνει το ρόλο που δηλώνει ο τίτλος του: Διευθύνει, συνεργάζεται και αξιολογεί τους υφισταμένους του.

Ο προϊστάμενος κάθε μονάδας πια αποκτά και καινούργιους συνεργάτες. Θα συνδράμουν τον διευθυντή, οι υποδιευθυντές και άλλοι θεσμοί όπως οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι υπεύθυνοι διασύνδεσης στα επαγγελματικά λύκεια. Η θητεία του διεθυντή αυξάνεται από τα τρία χρόνια στα τέσσερα.

Η αξιολόγηση, απαραίτητο αντίβαρο που πρέπει να υπάρχει. Είναι μια απαραίτητη δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προνομιακών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αλλά και κατάχρησης μιας ηγετικής θέσης. Είναι εργαλείο διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου. Εφαρμόζεται παντού στον αναπτυγμένο κόσμο. Η αξιολόγηση αφορά δύο επίπεδα, τη σχολική μονάδα και τους λειτουργούς της. Κάθε σχολείο θα έχει τη δική του ιστοσελίδα και η πρόοδος προγραμμάτων θα αποτυπώνεται σε ανώνυμα τεστ αξιολόγησης των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται πλέον ανά 4ετία ή 2ετία για το έργο τους και την επιχειρησιακή τους συνέπεια. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναλογούν είτε με μεγαλύτερη ευκολία στην ανάθεση θέσεων ευθύνης, είτε σε επιμόρφωση. Και οι αξιολογητές θα αξιολογούνται. Ο διευθυντής του σχολείου θα υπόκειται στη κρίση του διευθυντή εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση αποτελεί πια ώριμο αίτημα της κοινωνίας. 7 στους 10 πολίτες κρίνουν απαραίτητη την αξιολόγηση στα σχολεία και 9 στους 10 συμφωνούν με τις νέες θεματικές ενότητες.

Στο εξωτερικό, παντού στην Ευρώπη, η αξιολόγηση είναι κανόνας. Αποτελεί συστατικό στης εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Αναφερόμενος στις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού που πρόκειται να γίνουν, επεσήμανε ότι οι σύμβουλοι εκπαίδευσης αυξάνονται σε 800 και προσλαμβάνονται ακόμα 1100 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Ανά ομάδα σχολείων θα λειτουργούν γραφεία συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ο σκοπός μου είναι να αναδείξω το κοινωνικό περιεχόμενο αυτής της μεταρρύθμισης, τον εκσυγχρονιστικό της χαρακτήρα και τον αναπτυξιακό της δρόμο. Αν υπάρχει μία δύναμη που κινεί την εθνική οικονομία είναι η δημόσια παιδεία».

“Ξέρω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά”

Στη δευτερολογία του στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε, μεταξύ άλλων: «Κοιτάξτε σήμερα την αγορά εργασίας. Τι διαπιστώνουμε με ανεργία 15%. Μια τεράστια δυσαρμονία μεταξύ της προσφοράς, των αποφοίτων, και της ζήτησης. ‘Αλλα σπουδάζουν, άλλα πτυχία παίρνουν και άλλες δεξιότητες και γνώσεις ζητά η αγορά εργασίας», τόνισε στη δευτερολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για «την ανάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» ο Κυρ. Μητσοτάκης.

Συνεχίζοντας υπογράμμισε: «Έχουμε την επιλογή να κλείσουμε τα μάτια και να ισχυριζόμαστε ότι όλα είναι καλά. Εγώ δεν έχω ήσυχη την συνειδήσή μου με αυτή την προοπτική. Δείτε τι γίνεται στη Γερμανία. Έχει πολύ μικρότερο αριθμό φοιτητών και έχει ένα εξαιρετικό σύστημα τεχνικής εκπαίδευσης. Έχει λύσει το γόρδιο δεσμό απασχόλησης μέσα από αυτό το διπλό δρόμο.

Όταν λέτε ότι σκοπός μας είναι να στηρίξουμε τα κολλέγια, γίνεστε εσείς ο καλύτερος χορηγός τους γιατί έχουμε τα δημόσια ΙΕΚ. Και αν δείτε τα στοιχεία των αποφοίτων των δημοσίων ΙΕΚ βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά από τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων.

Ας κάνουμε προσπάθεια να ξαναχτίσουμε την αξιοπρέπεια της δουλειάς. Έχετε επιλέξει να ειρωνευτείτε το σχόλιο που έκανα προεκλογικά. Η αξιοπρέπεια της δουλειάς που συνδέεται με την τεχνική εκπαίδευση πρέπει να καθιερωθεί ως επιθυμητή.

Εμείς έχουμε απάντηση σε αυτά τα στατιστικά. Εσείς πώς απαντάτε; Εμείς θα έχουμε πολιτικό κόστος από αυτή την επιλογή. Το αναλαμβάνω με θάρρος γιατί ξέρω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά.

Και για πείτε μου κ. Τσίπρα που αναφέρεστε με τόσο απαξιωτικό τρόπο στα κολλέγια, για ρωτήστε τον κ. Φίλη γιατί όταν κάνατε προσκλήσεις εκπαιδευτικών δεχόσασταν και αποφοίτους κολλεγίων; Σταματήστε αυτή την υποκρισία.

Ήταν κ. Τσίπρα καλή πολιτική, ερχόσασταν με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής να στήνετε τμήματα της τελευταίας στιγμής; Συμφωνείτε κ. Φίλη; Κ. Τσίπρα τι λέτε για αυτό τώρα που τα βλέπετε από μια απόσταση;»

Αναφερόμενος στη «βάση εισαγωγής» στα πανεπιστήμια ο Κυρ. Μητσοτάκης δήλωσε:«Είχαμε πράγματι λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά αλλά δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο ειδικό μάθημα. Ξέρω περιπτώσεις που έγραψαν στο σχεδιο πχ λίγο κατω από το 14.

Αυτά τα παιδιά θα εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές αλλά όχι της πρώτης επιλογής. Κάποιοι έγραψαν καλύτερα. Αυτή είναι η λογική των εξετάσεων. Επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα. Οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων. Αν υπάρχουν περιπτώσεις κάποιας στρέβλωσης εδώ είμαστε να δούμε αν μπορούν να διορθωθούν. Δεν ακυρώνουν όμως την συνολική πολιτική για τη βάση εισαγωγής. Συμφωνείτε κάποιος που γράφει κάτω από 5 να μπαίνει; Όταν γράφεις 3 συνιστά περιφρόνηση της όλης διαδικασίας. Θα μπεις με οποιοδήποτε βαθμό αλλά ποιο είναι το αποτέλεσμα; Όπως ο φοιτητής έχει δικαιώματα , έχει και υποχρεώσεις. Θα ήθελα να πείτε αν συμφωνείτε με τις πάρα πολλές περιπτώσεις που έγραψαν 3 και 5 και έμπαιναν στα δημόσια πανεπιστήμια. Όλη αυτή η προσπάθεια να πείτε πόσο μακριά είμαστε από τους νέους, προτιμώ να είμαι χρήσιμος με παρεμβάσεις των οποίων τα αποτελέσματα θα τα δούμε σε βάθος χρόνου. Αυτό είναι το σωστό. Υλοποιούμε τολμηρή πολιτική για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα. Τουλάχιστον η κα Γεννηματά αναφέρθηκε σε κάποιες πτυχές του νομοσχεδίου. Αλλά εσείς κ. Τσίπρα ούτε μία λέξη δεν είπατε για το νομοσχέδιο. Συμφωνείτε με την έννοια της αξιολόγησης; Ναι ή όχι; Συμφωνείτε με τη διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου των σχολείων; Συμφωνείτε με το να δίνουμε περισσότερη αυτονομία στα σχολεία; Ναι ή όχι.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος