Στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρουπόλεως οι τοίχοι θυμίζουν την αναπαράσταση της σχολής των Αθηνών, την νωπογραφία του Ραφαήλ, χωρίς τον χρωματικό πλούτο της αναγέννησης. Απέριττοι, λιτοί έτσι όπως ήταν και η Περιπατητική Σχολή του Αριστοτέλη.
Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Δήμητρα Παρασκευοπούλου, ταξιδεύει την σκέψη σε μια διαδρομή 2.500 ετών, παρουσιάζοντας την έξυπνη εκδοχή του γκράφιτι σε σχολικά κτήρια και τοίχους και όχι ακατανόητες μουτζούρες.
Σωκράτης, Πλάτων και Αριστοτέλης στοχάζονται τον κόσμο, την ανθρώπινη φύση, την δημοκρατία, με κριτική σκέψη, βλέποντας μακριά στο μέλλον. Αυτό ενέπνευσε τον Γιάννη Μητρουλάκη, εικαστικό, για να ξεδιπλώσει μια τοιχογραφία σε έκταση 400 τ.μ. που θα εμπνέει τα παιδιά, τα οποία μεγαλώνουν σε έναν τεχνολογικά διαφορετικό κόσμο, αλλά με τις ίδιες πνευματικές ανησυχίες και ερωτήματα όπως οι συνομήλικοί τους στην αρχαιότητα.
Η ιδέα της καλλιτεχνικής παρέμβασης προέκυψε έπειτα από συζητήσεις με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και όλοι συμφώνησαν ότι το παρελθόν είναι το βασικό υπόβαθρο για να δομηθεί το μέλλον.
Η Γεωργία Μπάτζιου, εκπαιδευτικός- πολιτιστική διαχειρίστρια, αναφέρει ότι οι τρείς φιγούρες, «με τρείς διαφορετικές κοσμοθεωρίες, δείχνουν τον δρόμο προς την γνώση. Από το σκοτάδι της άγνοιας στο φως της γνώσεως».
Το σχολικό περιβάλλον δεν πρέπει να συσσωρεύει μόνο στείρα γνώση, αλλά να είναι το ταξίδι της σκέψεως στην σκέψη στην λογική.
Ο Βαγγέλης Σιδεράς, εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων 6ου Πειραματικού σχολείου Αλεξανδρουπόλεως, εξηγεί ότι εκμεταλλεύτηκαν μια ανακαίνιση του σχολείου και έχοντας εμπειρία από παρόμοιες προσπάθειες σε άλλα σχολεία διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά σέβονται αυτό τον τύπο γκράφιτι, δεν βανδαλίζουν το σχολείο και αντλούν την μάθηση μέσα από την εξοικείωση με το σχετικά πρόσφατο παρελθόν τους και την γλώσσα.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος