Εκδήλωση – συζήτηση για την «επόμενη μέρα» της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με τη συμμετοχή εργαζομένων της εταιρίας και μηχανικών, μελών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος / Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε, σήμερα το απόγευμα, στο κτίριο του ΤΕΕ/ΤΚΜ στη Θεσσαλονίκη.
Στο επίκεντρο του προβληματισμού βρέθηκε ο επικείμενος τερματισμός λειτουργίας της εταιρείας, μετά την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας και η ανάγκη διασφάλισης της πολύτιμης τεχνογνωσίας της εταιρίας, που επί δεκαετίες αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και άλλων έργων και στήριξε την ανάπτυξη των υποδομών της Βόρειας Ελλάδας.
Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, Ηλίας Περτζινίδης, ο οποίος αναφέρθηκε συγκινημένος στην απώλεια του Διονύση Σαββόπουλου, λέγοντας πως «σήμερα θρηνούμε έναν μεγάλο καλλιτέχνη, όμως για τον τεχνικό κόσμο εξίσου μεγάλη απώλεια θα είναι αν χαθεί η Εγνατία Οδός».
Ο κ. Περτζινίδης υπογράμμισε τη σημασία της εταιρείας, ως φορέα με τεράστια εμπειρία και δυναμική. «Είναι μια εταιρεία με τεράστια τεχνογνωσία, που μπορεί να αναλάβει μεγάλες συμβάσεις μελετών και κατασκευών έργων. Είναι ακατανόητο γιατί οδηγούμαστε στο κλείσιμό της», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Είμαστε εδώ για να στείλουμε ένα μήνυμα στο υπουργείο πως θέλουμε να παραμείνει η Εγνατία ζωντανή». Υπενθύμισε, ακόμη, ότι η Εγνατία Οδός δεν είναι απλώς το έργο του μεγάλου αυτοκινητόδρομου, αλλά και το πλήθος έργων που έχει υλοποιήσει, ενώ, όπως είπε, «θα μπορούσε να έχει ενεργό ρόλο και στο flyover της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, ή ακόμα και στο μετρό, χωρίς να χρειάζεται να έρχονται κλιμάκια από την Αθήνα» και πρόσθεσε: «Αυτά δεν έγιναν στο παρελθόν, μπορούν όμως να γίνουν στο μέλλον και το απαιτούμε, ως Θεσσαλονίκη, ως Κεντρική Μακεδονία, ως Βόρεια Ελλάδα».
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Γιώργος Γουδέβενος ευχαρίστησε το ΤΕΕ για την ανταπόκρισή του, επισημαίνοντας πως «η Εγνατία Οδός είναι ένας σοβαρός πυλώνας δημόσιων υποδομών, που μπορεί να στηρίξει τη Βόρεια Ελλάδα με έργα υπό δημόσιο έλεγχο». Αναφέρθηκε εκτενώς στις δυνατότητες της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι «η Εγνατία Οδός μπορεί, με τη δομή που έχει, να σχεδιάζει, να χρηματοδοτεί, να βρίσκει χρηματοδότηση, να μελετά, να κατασκευάζει έργα και να τα συντηρεί, όπως έχει αποδείξει με τον αυτοκινητόδρομο και με πλήθος άλλων έργων».
Ο κ. Γουδέβενος στάθηκε ιδιαίτερα στο ρόλο που μπορεί να παίξει η εταιρία και μετά την παραχώρηση του έργου, σημειώνοντας πως «ένα πάγιο 7 δισ. ευρώ, που για τα επόμενα 35 χρόνια θα διαχειρίζεται από ιδιώτες, χρειάζεται δημόσια εποπτεία». «Το τεχνικό κομμάτι αυτής της εποπτείας μπορεί και πρέπει να το ασκεί η Εγνατία Οδός» είπε ο κ. Γουδέβενος και συνέχισε: «Υπάρχει ήδη κονδύλι που κάθε χρόνο, με 7,5% της παραχώρησης, επιστρέφει στα δημόσια ταμεία. Αυτά τα χρήματα μπορούν να χρηματοδοτήσουν τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού, ως εποπτικού φορέα». Τέλος, ξεκαθάρισε πως οι εργαζόμενοι επιθυμούν συλλογικά να συνεχίσουν το έργο τους και να παραμείνει η δομή. «Παρά τις υποσχέσεις για ατομικές μετατάξεις, αποφασίσαμε ότι θέλουμε και πρέπει να παραμείνουμε ως ένας δημόσιος φορέας, για να εξυπηρετήσουμε τις δημόσιες ανάγκες και τα έργα της χώρας».
Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και διευθύνων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρης Μπίλλιας τόνισε ότι «η Εγνατία Οδός απέδειξε στην πράξη ότι μπορεί να κάνει μεγάλα έργα και έφερε σημαντική τεχνογνωσία στον χώρο των μηχανικών» και πρόσθεσε: «Από την Εγνατία Οδό όλοι μάθαμε να μελετάμε και να κατασκευάζουμε σήραγγες και γέφυρες, έργα τεχνικά, πολύπλοκα. Αυτή η γνώση δεν πρέπει να χαθεί». Ο κ. Μπίλιας ξεκαθάρισε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θεωρεί «αδιαπραγμάτευτη» τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας και συνέχισε: «Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να συνεχίσουν, είτε στην Εγνατία Οδό, είτε σε έναν νέο κρατικό φορέα, επαρκώς στελεχωμένο, για να υποστηρίζει τα έργα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης μίλησαν επίσης μηχανικοί από την Ήπειρο, τη Δυτική και Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, ζητώντας να παραμείνει ενεργός ο φορέας «που ένωσε τη χώρα από την Ηγουμενίτσα ως τον Έβρο».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος