Ουδείς ξεχνά τα θύματα και τους τραυματίες της τραγωδίας των Τεμπών. Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιούν προς τιμή τους οι πολίτες και περιμένουν απαντήσεις, που αναμένεται να δοθούν από τις ανακριτικές και δικαστικές αρχές, οι οποίες συνεχίζουν τις έρευνες.
Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μάνια Γκουσιάρη, παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Λάρισα.
Αύριο αναμένεται να παρουσιαστούν ενώπιων του εφέτη ανακριτή οι δυο κατηγορούμενοι σταθμάρχες, που αποχώρησαν νωρίτερα από τις θέσεις τους, καθώς και ο προϊστάμενος- Επιθεωρητής του ΟΣΕ, υπεύθυνος για την τοποθέτησή τους στις βάρδιες την επίμαχη ημέρα, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες θα ζητήσουν αναβολή.
Εκείνο που αποκαλύπτεται πλέον με έγγραφα είναι ότι εσφαλμένως άπαντες θεωρούσαν ότι η τηλεδιοίκηση Λαρίσης δεν λειτουργούσε. Το τι ακριβώς συμβαίνει εξήγησε λεπτομερώς ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, την Τετάρτη (15/3/23) ενημερώνοντας την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής, καταθέτοντας όλα τα σχετικά έγγραφα.
Η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα μετά την φωτιά που ξέσπασε τον Ιούλιο του 2019 είχε υποβαθμιστεί, έπεσε σε αχρηστία, εγκαταλείφτηκε και τελικά έμεινε το κτηριακό κέλυφος. Έκτοτε δεν λειτουργούσε έως ότου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκαταστάσεως και την 1η Νοεμβρίου του 2022, με το Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής άρχισε η λειτουργία του, ενώ στις 23 Δεκεμβρίου με εντολή του Οργανισμού, που περιλαμβάνεται στον εσωτερικό κανονισμό του ΟΣΕ έγινε υποχρεωτική η χρήση της τηλεδιοίκησης και η χειροκίνητη λειτουργία του συστήματος ορίστηκε ως επικουρική. Η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα αφορά σχεδόν 8.5 χιλιόμετρα γραμμής εκ των οποίων τρία χλμ. βρίσκονται νοτίως του σταθμού Λαρίσης και τα υπόλοιπα 5,5 χλμ. βορείως με κατεύθυνση τους Πόρους Πιερίας. Όλες οι κινήσεις χάραξης διαδρομής των συρμών σε αυτό το τμήμα εκείνη την ημέρα είχαν εκτελεστεί πλήρως μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Επομένως, η ανθρώπινη παρέμβαση και το ότι δεν έγινε επιτόπιος έλεγχος [από κλειδούχο] στο σημείο, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι η γραμμή καθόδου είχε παραμείνει ανοικτή και έμπαινε διαγώνια στην γραμμή ανόδου, είναι οι βασικές αιτίες του δυστυχήματος. Ο 59χρονος σταθμάρχης εσφαλμένα επέλεξε την χειροκίνητη δρομολόγηση αντί την αυτόματη χάραξη, αν και ο πίνακας λειτουργούσε. Εάν παρακολουθούσε τον πίνακα θα είχε στη διάθεσή του 10 λεπτά, για να δει ότι το τρένο κατευθυνόταν σε λάθος γραμμή» και η τραγωδία θα είχε αποτραπεί. Οι ασφαλιστικές δικλείδες υπήρχαν, αλλά λόγω ανθρωπίνων παρεμβάσεων και σωρευτικών λαθών δεν λειτούργησαν.
Μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης, έκανε πλήρη αναφορά στο θέμα των συμβάσεων που είχαν συναφθεί τα προηγούμενα χρόνια, καθώς και για τα έργα που είχαν ή δεν είχαν εκτελεστεί όλο αυτό το διάστημα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, έως τον Οκτώβριο θα υπάρχει μια λειτουργικά πλήρης σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, καθώς και πολλή σημαντική αναβάθμιση σε ηλεκτρονικά μέσα.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος