Πολλά τα ερωτήματα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα

Ένα πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα δυστύχημα, με την σύγκρουση δυο σιδηροδρομικών συρμών εγείρει πολλά ερωτήματα, τα οποία αναμένεται να απαντηθούν στο πλαίσιο της έρευνας που έχει ξεκινήσει.

Τις πταίει; Ποιος έχει την ευθύνη για τόσους αναίτιους θανάτους; Μόνο τα στοιχεία της έρευνας μπορούν να δώσουν ασφαλείς απαντήσεις.

Ο Aναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, επιχειρεί να ρίξει φώς στην υπόθεση εξηγώντας την ακολουθούμενη διαδικασία.

Στην υπόθεση εμπλέκονται ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος έδωσε εντολή στον κλειδούχο να ανοίξει την γραμμή για το επιβατικό τρένο και να μπεί στην γραμμή ανόδου, όπου κινείτο η εμπορική αμαξοστοιχία, αναφέρει ο κ. Δέδες.

Εάν υπάρχει κάτι θετικό στο θέμα αφορά την καταγραφή των συνομιλιών μεταξύ των υπαλλήλων που ήταν υπεύθυνοι για την κίνηση του τρένου. Ένα είδος μαύρου κουτιού αντίστοιχο με εκείνο που διαθέτουν τα αεροσκάφη καταγράφει κάθε συνομιλία και ενέργεια των εμπλεκομένων. «Όλα θα γίνουν γνωστά όταν θα έχουμε τις απομαγνητοφωνήσεις των συνομιλιών μεταξύ των αρμοδίων». Απορίας άξιο είναι πως δόθηκε εντολή στην επιβατική αμαξοστοιχία, εφ’  όσον δεν διασφαλίστηκε ότι δεν υπήρχε άλλος συρμός στην γραμμή της καθόδου, σημειώνει ο κ. Δέδες.

«Όλα θα γίνουν γνωστά από τις συμβάσεις που έχουν συναφθεί μεταξύ της HELLENIC TRAIN και της ΤΡΕΝΟΣΕ, η οποία έχει την ευθύνη για την υποδομή και την συντήρηση».

Το σύστημα ελέγχου επιτήρησης της κυκλοφορίας είναι εγκατεστημένο, τόσο στο τρένο όσο και στις γραμμές, αλλά δεν λειτουργούσε για τεχνικούς λόγους, ανέφερε ο κ. Δέδες. «Εάν ήταν σε λειτουργία και μόνο με την σηματοδότηση ο οδηγός του INTERCITY, κατά την έξοδο από την Λάρισα θα έβλεπε τα κόκκινα φανάρια και θα σταματούσε, όπως και ο οδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας θα είχε το σήμα κινήσεως άλλου συρμού». Λόγω μη λειτουργία του συστήματος οι οδηγοί πηγαίνουν στα τυφλά. Λόγω της γεωγραφίας δεν υπήρχε οπτική επαφή μεταξύ των δυο οδηγών και εξ αυτού του λόγου δεν μπόρεσαν να μειώσουν ταχύτητα, ενώ κινούντο στην ίδια γραμμή.  

Ενδεικτικά, όπως είπε ο κ. Δέδες, εάν ένα τρένο κινείται με ταχύτητα 80 χλμ. τότε χρειάζεται 260-270 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Στην προκειμένη περίπτωση με την ταχύτητα των 150- 160 χλμ την ώρα χρειαζόταν 1000 μέτρα για να γίνει κατεπείγουσα πέδηση και ακινητοποίηση του συρμού.

Εν κατακλείδι, ο μηχανοδηγός δεν έχει την δυνατότητα να αλλάξει γραμμ. Αυτό γίνεται μόνο από τον κλειδούχο με εντολή σταθμάρχη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος