Πολιτισμό, θάλασσα και γαστρονομία ψηφίζουν οι τουρίστες για την Κ. Μακεδονία

Σημαντικά στοιχεία που προκύπτουν από τις απόψεις των επισκεπτών της Κ. Μακεδονίας, παρουσιάζει το Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Καταγράφοντας τις  εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και στις αγορές του εισερχόμενου τουρισμού, διαπιστώνεται ότι η Κεντρική Μακεδονία είναι μια πολλά υποσχόμενη περιφέρεια για τουριστική ανάπτυξη, αναφέρει ο Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ. 

Ως προς τα μερίδια των επισκέψεων από τον εισερχόμενο τουρισμό, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έχει  ένα μερίδιο 18%, σχεδόν όσο και η Αττική, με 5,6 εκατ. επισκέψεις διατηρεί υψηλό ποσοστό λόγω και του οδικού τουρισμού. 

Με άριστα το δέκα η Περιοχή της Μακεδονίας παίρνει 9,2 όταν ο μέσος όρος της Ελλάδος βρίσκεται στο 9,1, τονίζει ο κ. Κικίλιας.

Πολιτισμό, θάλασσα και γαστρονομία ψηφίζουν οι τουρίστες για την Κ. Μακεδονία

Συγκριτικό πλεονέκτημα της περιφέρειας είναι ο πολιτιστικός της πλούτος, με αρχαίους αλλά και σύγχρονους πόρους. Στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των τουριστών για να επιλέξουν τον τόπο των διακοπών τους είναι ο πολιτισμός και ακολουθεί η φιλοξενία. Στους δείκτες ποιότητας μεταξύ γνωστών προορισμών όπως πόλεις σε Ισπανία, Γαλλία, Βρετανία, Τουρκία, κ.ά., η Θεσσαλονίκη υπερέχει ως προς τις τιμές, το φαγητό και την φιλοξενία.

Πολιτισμό, θάλασσα και γαστρονομία ψηφίζουν οι τουρίστες για την Κ. Μακεδονία

Η Κεντρική Μακεδονία γενικότερα πλεονεκτεί σε ποιότητα και τιμή παροχών, ενώ βρίσκεται χαμηλότερα στις κρίσεις των επισκεπτών στους τομείς των υποδομών και της καθαριότητας.

Η Κεντρική Μακεδονία παρουσιάζει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θεωρείται από τα καλύτερα ευρωπαϊκά, και δίνει την δυνατότητα σε μια ώρα ο τουρίστας, να βρεθεί στις Αιγές, την Βεργίνα, το Δίον, ή στην Χαλκιδική, και την Πιερία.

Πολιτισμό, θάλασσα και γαστρονομία ψηφίζουν οι τουρίστες για την Κ. Μακεδονία

Οι ιδιωτικές υποδομές έχουν αναπτυχθεί, υπολείπονται οι δημόσιες, αναφέρει ο κ. Κικίλιας. Για τις στρατηγικές δράσεως μεταξύ άλλων απαιτείται η ολοκλήρωση σημαντικών έργων που βρίσκονται στην φάση της κατασκευής ή του σχεδιασμού στην πόλη της Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ως προορισμού City Break, αναπλάσεις του δημόσιου χώρου και αναβάθμιση του κέντρου, ανακαινίσεις εγκαταλελειμμένων ιστορικών κτιρίων, μετατροπή υποβαθμισμένων περιοχών μεταβιομηχανικού χαρακτήρα σε ζώνες αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού, ενίσχυση της δημόσιας ασφάλειας, βελτίωση της καθαριότητας δρόμων, πεζοδρομίων, ενίσχυση/αποκατάσταση του αστικού φωτισμού σε περιοχές του κέντρου με ανάπτυξη δικτύου έξυπνου αστικού φωτισμού, ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πεζών και των ευάλωτων χρηστών.

Πολιτισμό, θάλασσα και γαστρονομία ψηφίζουν οι τουρίστες για την Κ. Μακεδονία

Σύμφωνα με την μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030- Σχέδια Δράσης», προτείνεται η ενίσχυση του Πολιτιστικού & Θρησκευτικού Τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος (City Break, MICE, homeport κρουαζιέρας, Γαστρονομικός και Αθλητικός Τουρισμός), η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό « υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο πλαίσιο «Ηλιος & Θάλασσα» καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος