Σχεδόν το ένα τέταρτο, το 24%, του ελληνικού πληθυσμού δηλώνει κάποια μορφή αναπηρίας, ή σοβαρό περιορισμό από προβλήματα υγείας, σύμφωνα με την Eurostat 2023/2024.
Τεράστιο ποσοστό, ακόμη και αν δεν απέχει από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο. Επιπλέον, τα περισσότερα από τα μισά άτομα βρίσκονται σε ηλικίες άνω των 65 ετών.
Ωστόσο, σημαντικά εμπόδια κοινωνικού αποκλεισμού και δυσκολίες στην καθημερινότητα τους ευαισθητοποιούν ιδιαίτερα τους νεότερους.

Οι μαθητές του 1ου Λυκείου Λαμίας έφτιαξαν μια ταινία με τίτλο «Κοινωνία Χωρίς Ανισότητες» για τα άτομα με αναπηρία, η οποία στοχεύει στην καταπολέμηση των στερεοτύπων και την προώθηση της ένταξης τους, με την συμμετοχή μαθητών ΑμεΑ. Η εκπαιδευτικός Λιλή Ντούμα, μιλά για μια πρωτοβουλία που είχε αφορμή την προσωπική επαφή με άτομα με αναπηρία. Μια ταινία από παιδιά για τα παιδιά, τα οποία συχνά βιώνουν την επιθετικότητα, τον υποτιμητικό λόγο των άλλων. Έτσι, θεωρούν ότι μπορεί να φανούν ικανότεροι, δυνατότεροι, εξυπνότεροι. Μια φενάκη ατόμων με πνευματικό έλλειμμα και προσωπικούς δαίμονες.
Η Ελπίδα Μπαρούτα μαθήτρια, μιλά για τις δυσκολίες που βίωσε ως άτομο ΑμεΑ, σε κάθε της βήμα, και προσβολές από στόματα συνομηλίκων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν την διαφορετικότητα μέσω της βίας.

Η Μυρτώ Μπαρούτα, σε ρόλο μαθήτριας με κινητικά προβλήματα διαπίστωσε την έλλειψη διαβάσεων, ραμπών, τα κατεστραμμένα πεζοδρόμια, που καθιστούν ένα δύσβατο μονοπάτι την καθημερινότητα των αναπήρων να μετακινηθούν στο σχολείο, την εργασία, στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στους τίτλους τέλους της ταινίας μπορεί να προστεθεί: «Υπενθύμιση προς όλους ότι η αναπηρία ελλοχεύει στην γωνία».
Η χυδαία συμπεριφορά και η βία έναντι των ΑμεΑ που εκδηλώνουν οι συνήθεις νταήδες σε κάθε κοινωνία είναι η έκφραση της ευτέλειας που καλλιεργείται στο οικογενειακό περιβάλλον, απότοκο μιας κοινωνίας που λειτουργεί για το φαίνεσθαι και αγνοεί το είναι.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος