Ένα τεχνολογικό διαμάντι που «σκέφτεται» πριν τον άνθρωπο, ενεργεί πριν από κάθε ενδεχόμενο και προλαβαίνει το ατύχημα πριν καν υπάρξει σαν πιθανότητα, είναι το σύστημα με το οποίο «τρέχει» πάνω στις ράγες το Μετρό Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί δέκα φορές το δευτερόλεπτο για να προστατεύει χιλιάδες ζωές. Καθημερινά σήμερα εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 75.000 με 80.000 πολίτες, ενώ η επιβατική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί αφού στις 28/2 του 2026 αναμένονται τα εγκαίνια της επέκτασης προς Καλαμαριά και ενισχύεται ο στόλος με 15 συρμούς επιπλέον.
Αυτά επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λειτουργίας και συντήρησης «Thema», του Μετρό Θεσσαλονίκης, Κάρλο Μπιάνκο, τονίζοντας ότι «η ασφάλεια στις μεταφορές αποτελεί το νούμερο ένα κρίσιμο ζήτημα για κάθε πόλη και η Θεσσαλονίκη έχει στα χέρια της ένα σύστημα που δεν περιμένει να γίνει λάθος, αλλά το προβλέπει, το αποτρέπει και το διαχειρίζεται πριν καν υπάρξει».
Η πιο αποκαλυπτική φράση που συνοψίζει τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης; Ο κάθε συρμός στέλνει σήμα επιβεβαιώνοντας τη θέση του, μέσα από τέσσερις διαφορετικούς πομπούς 10 φορές το δευτερόλεπτο. «Κάθε στιγμή στο Κέντρο Ελέγχου γνωρίζουμε με απόλυτη ακρίβεια την κατάσταση στη γραμμή», λέει εμφατικά και προσθέτει πως κάθε συρμός, σε κάθε σημείο της διαδρομής, βρίσκεται υπό συνεχή, ψηφιακή επιτήρηση, με πληροφορίες που ανανεώνονται δέκα φορές μέσα σε μόλις ένα δευτερόλεπτο.
Με λόγο καθησυχαστικό, αλλά σαφή και κατηγορηματικό, ο ίδιος επισημαίνει αναφορικά με τις αστοχίες που καταγράφηκαν στην πρώτη εξάμηνη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης ότι «όχι , δεν ήταν απρόβλεπτα, αλλά αναμενόμενα και κυρίως διαχειρίσιμα». Κυλιόμενες σκάλες εκτός λειτουργίας, αυτόματες θύρες που δεν ανταποκρίθηκαν, περιστατικά εντός σταθμών που καθυστέρησαν να επιλυθούν «δεν συνιστούν σφάλματα, αλλά “παιδικές ασθένειες” ενός συστήματος που μόλις ξεκίνησε , ωριμάζει και σταδιακά φτάνει στον μέγιστο βαθμό συντονισμού του, έχοντας στον πυρήνα του και πάνω από όλα την ανθρώπινη ζωή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η ενσωμάτωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά και η προσθήκη 15 νέων συρμών σηματοδοτούν το επόμενο μεγάλο βήμα στη λειτουργική αναβάθμιση του μετρό. Με την έναρξη λειτουργίας πέντε νέων σταθμών, το δίκτυο αποκτά μεγαλύτερη κάλυψη, ενώ η συχνότητα των δρομολογίων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.
«Σήμερα, οι χρονοαποστάσεις μεταξύ των συρμών κυμαίνονται από 2,5 έως 3,5 λεπτά στις ώρες αιχμής», τονίζει ο κ. Μπιάνκο και προσθέτει ότι με την πλήρη ανάπτυξη του έργου, αναμένεται να φτάσουν έως και τα 90 δευτερόλεπτα, κάτι που πρακτικά σημαίνει πολύ πυκνότερη ροή, μικρότερη αναμονή και αισθητή αποσυμφόρηση στους σταθμούς και όλα αυτά…με διασφαλισμένη την ασφάλεια των χρηστών του. Πάντως, η τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος θα ενισχύσει τη συνολική εμπειρία του επιβάτη, καθιστώντας τις μετακινήσεις όχι μόνο ταχύτερες, αλλά ακόμη πιο αξιόπιστες και βιώσιμες.
ΑΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος