Συγκεντρώνονται από τους αρμόδιους όλα τα στοιχεία που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τις καταθέσεις και τις καταγεγραμμένες συνομιλίες μεταξύ των υπαλλήλων του ΟΣΕ.
Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Έλενα Αποστολίδου, μεταφέρει τα νέα στοιχεία από τον σταθμό των Νέων Πόρων Πιερίας.
Ο σταθμός αυτός είναι ο επόμενος μετά την Λάρισα και λίγα χιλιόμετρα από το σημείο της σύγκρουσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία ο εκεί σταθμάρχης είχε ενημερώσει τον συνάδελφό του στην Λάρισα ότι κατέβαινε το εμπορικό τρένο, 17 λεπτά πριν το μοιραίο. Δεδομένης της ταχύτητας των δυο συρμών, υπήρχε ένα παράθυρο διόρθωσης του λάθους, πριν από την μοιραία συνάντησή τους, λιγότερο από επτά λεπτά. Σημειώνεται ότι η απόσταση με τραίνο μεταξύ των δυο σταθμών είναι 43 χλμ. και διαρκεί 27 λεπτά.
Ο σταθμάρχης Νέων Πόρων ενημέρωσε τον συνάδελφό του στις 23:05 το βράδυ της 1ης Μαρτίου για την πορεία καθόδου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από την Θεσσαλονίκη. Κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, λόγω της καταγραφής των συνομιλιών, οι οποίες βρίσκονται στην διάθεση της δικαστικής έρευνας.
Για περισσότερο από 15 λεπτά τα τραίνα βρίσκονταν σε πορεία σύγκρουσης και ο εν λόγω σταθμάρχης Λαρίσης το αγνοούσε επιδεικτικά. Το τι ακριβώς απέσπασε την προσοχή του από τον πίνακα ελέγχου που διέθετε και δείχνουν τις αδιανόητες παραλείψεις του μένει να εξακριβωθεί στην πορεία.
Η πορεία του ως δημοσίου υπαλλήλου δεν περιποιεί τιμή, για εκείνους που δέχθηκαν την τοποθέτησή του στην συγκεκριμένη θέση. Με διαδικασίες fast–track ο σταθμάρχης Λαρίσης θέλησε να καταλάβει ένα κρίσιμο πόστο, για το οποίο δεν διέθετε τα προσόντα, τις γνώσεις, τις ικανότητες, εν ολίγοις που δεν του αναλογούσε. Μόλις τρεις ημέρες για να συμπληρώσει τον αναγκαίο όρο της προϋπηρεσίας και δυο ημέρες από τις 22 έως τις 23 Φεβρουαρίου σε θέση βασικού σταθμάρχη στους Νέους Πόρους. Για κάποιο λόγο υπάρχουν πρωτόκολλα και κανόνες που ορίζουν ποιος, με ποιες προϋποθέσεις και γιατί αναλαμβάνει μια συγκεκριμένη εργασία.
Η ελαφρότητα με την οποία αντιλαμβάνεται κάποιος το καθήκον του, με στόχο πιθανότατα την υψηλότερη μισθοδοσία λόγω θέσης ευθύνης, είναι ενδεικτική μιας παλαιάς νοοτροπίας, που δυστυχώς παραμένει κυρίαρχη και συντηρεί την λογική της μετριότητας σε κάθε έκφανση του δημοσίου βίου.
Διαβάζοντας ένα manual- οδηγίες φυλλαδίου δεν μπορεί να γίνει κάποιος μηχανικός αεροσκαφών, ούτε χειρουργός, ούτε οτιδήποτε άλλο που απαιτεί γνώσεις.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος