Η νοσταλγία και η χρηστικότητα συναντώνται σε ένα συμπόσιο με εκπροσώπους από την Ελλάδα και την Ελβετία, παρουσία του πρέσβεως Stefan Estermann, στο Ναύπλιο.
Στόχος, όπως αναφέρει η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Πέγκυ Μπρούσαλη, να επαναλειτουργήσει ο ιστορικός σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου.
Το ελληνο-ελβετικό συμπόσιο παρήγαγε συγκεκριμένα αποτελέσματα εξηγεί η αρχιτέκτονας Ειρήνη Φρεζάδου.
Όλοι οι αρμόδιοι φορείς δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν στο δεύτερο βήμα, που αφορά την χρηματοδότηση του έργου. «Αναζητούμε πόρους από διάφορες πηγές. Το σημαντικό είναι να γίνει η αρχή», αναφέρει η κ. Φρεζάδου. Είναι μια εθνική υποδομή που υφίσταται, αξίζει δυο δις, και η οποία σκουριάζει και καταρρέει.
Ακόμη και με οικονομικούς όρους εάν εξεταστεί το θέμα, η επαναλειτουργία θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και θα δημιουργήσει ένα μεγάλο κεφάλαιο για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα. Ένας ολόκληρος κλάδος θα κινητοποιηθεί με πολλούς αποδέκτες των ωφελημάτων.
Στο ερώτημα γιατί εκδηλώνεται τόσο μεγάλο ενδιαφέρον από την Ελβετία η κ. Φρεζάδου εξηγεί ότι «η ελβετική πρωτοβουλία είναι συνέχεια του φιλλεληνισμού και μην ξεχνούμε ότι η Ελλάδα ως χώρα συστήθηκε με την άμεση συνδρομή πολλών Ελβετών.
Σύσσωμη η τοπική κοινωνία, οι εκπρόσωποι της σε όλες τις βαθμίδες της αυτοδιοίκησης και οι Ελβετοί είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν αυτήν την ευκαιρία να αραχνιάσει επάνω στις γραμμές, στο πέρασμα του χρόνου. Με μια φωνή δηλώνουν: «Για να ξανασφυρίξει το τρένο στην Πελοπόννησο».
Να σημειωθεί ότι η κατασκευή οδικών δικτύων ή η ύπαρξη αεροπορικών συνδέσεων δεν υποκαθιστούν την λειτουργία του σιδηροδρόμου που έγινε η κινητήριος δύναμη της ανάπτυξης επί δυο αιώνες. Φινλανδική εταιρεία σχεδιάζει μια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της βορείου Φινλανδίας και του λιμανιού Kirkenes της Νορβηγίας για ανταπόκριση με πιθανές ακτοπλοϊκές διαδρομές και εκτιμώμενο κόστος 3 με 5 δις ευρώ. Δηλαδή σύνδεση με την παγωμένη Λαπωνία. Το Νάρβικ της Νορβηγίας, από όπου οι Βίκινγκς εξέδραμαν προς λεηλασία του νότου, είναι μια από τις βορειότερες πόλεις στον κόσμο με σιδηροδρομική σύνδεση. Εάν εκεί υπολογίζουν τα οφέλη για ανάπτυξη του εμπορίου με προώθηση των εισαγωγών- εξαγωγών μέσω του σιδηροδρόμου, αλλά και του τουρισμού από πλοία που δένουν στον παγωμένο βορρά, με ποια λογική ένα δίκτυο που θα διατρέχει την Πελοπόννησο και θα συνδέει πόλεις και λιμάνια μπορεί να εγκαταλειφθεί στην λήθη;
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος