Βόλος : Σε περικοπές δρομολογίων προσανατολίζεται το Αστικό ΚΤΕΛ

Σε περικοπές δρομολογίων των γραμμών 1,3 και 15 προσανατολίζεται το Διοικητικό Συμβούλιο της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. , όπως αποφασίστηκε στη χθεσινή του συνεδρίαση. Δίνει όμως ένα «εύλογο χρονικό διάστημα» στο δήμο  Βόλου και στους εμπλεκόμενους φορείς να δοθεί λύση με το θέμα που έχει προκύψει με τον αριθμό των λεωφορείων που σταθμεύουν στην αφετηρία του Αναύρου. Αφορμή αποτέλεσε το γεγονός ότι την περασμένη Τετάρτη η Τροχαία βεβαίωσε διοικητικά πρόστιμα σε δύο λεωφορεία που στάθμευσαν εκτός των τριών θέσεων που διαγράμμισε ο Δήμος Βόλου, υλοποιώντας ένα μικρό μέρος της γνωμοδότησης της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας.

Αυτό επισήμανε σήμερα ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. Παναγιώτης Γιόλας σε συνέντευξη που έδωσε. Παράλληλα έδωσε στη δημοσιότητα τη μελέτη που εκπόνησε για λογαριασμό της εταιρείας ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νίκος Ηλιού, όπως και τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας, η οποία βασίστηκε στη μελέτη, αλλά ουδέποτε  εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Σημειώνεται ότι όσες φορές επιχειρήθηκε να γίνει εισήγηση του θέματος, πάντα αναβαλλόταν, λόγω αντιδράσεων των κατοίκων αλλά και φορέων όπως το Νοσοκομείο Βόλου, το ΕΚΑΒ, το Αθανασάκειο Μουσείο κα. «Στην ουσία, στην αφετηρία ισχύει το καθεστώς που ίσχυε πάντα, από τη στιγμή που ουδέποτε εφαρμόστηκε κάποια άλλη πρόταση, καθώς όλα πάγωσαν από τον Ιούνιο του 2015», εξήγησε ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας.

Ο κ. Γιόλας έκανε εκτενή αναφορά στο ιστορικό του θέματος επισημαίνοντας ότι η αφετηρία του Αναύρου λειτουργεί τα τελευταία εξήντα χρόνια και έχει παγιωθεί στη συνείδηση του επιβατικού κοινού. Επισήμανε ότι με τα χρόνια έχει αυξηθεί η επιβατική κίνηση και ο αριθμός των λεωφορείων και φυσικά τα δρομολόγια. «Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχθούμε το επικοινωνιακό παιχνίδι ορισμένων που επιχειρούν να πλήξουν την εταιρεία ως μόνη υπεύθυνη για το πρόβλημα που έχει προκύψει».

Σημειώνεται ότι και το ΤΕΕ Μαγνησίας υπέβαλλε τη δική του πρόταση το Μάρτιο του 2015, αλλά ούτε αυτή έγινε αποδεκτή.

Υπενθυμίζεται ότι η γνωμοδότηση της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας στις 12 Μαρτίου του 2015 που βασίζεται στην μελέτη του Ν. Ηλιού, πρότεινε:

-τη διατήρηση της λεωφορειακής γραμμής Νο1, την τροποποίηση των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών Νο3 και Νο 15, ώστε αυτές να διέρχονται μέσω των οδών Αθανασάκη και Πλαστήρα (βόρειο σκέλος) και με τον τρόπο αυτό να εξυπηρετούν και την ιδιαίτερη ζήτηση για πρόσβαση στις Υπηρεσίες του Νοσοκομείου Βόλου, καθώς και του Μουσείου. Επίσης πρότεινε τη δημιουργία στάσης λεωφορείου στην εσοχή της οδού Αθανασάκη, λίγο πριν τη συμβολή της με την οδό Πλαστήρα, τη ρύθμιση του φωτεινού σηματοδότη στη διασταύρωση των οδών Πολυμέρη και Αθανασάκη, ώστε να δίδεται η δυνατότητα αριστερής στροφής. Πρότεινε τη χωροθέτηση τριών αποκλειστικών θέσεων στάσης λεωφορείων, επί της πλατείας Αναύρου και δύο αντιστοίχων θέσεων στην επόμενη ανηφόρα πριν την οδό Πολυμέρη. Επίσης προτείνει τη δημιουργία μίας εσοχής για προσωρινή στάθμευση ενός λεωφορείου παρά το παρκάκι της οδού Αιολίδος, όπως και τη διαμόρφωση χώρου στάθμευσης υπό γωνία, δυναμικότητας 50 οχημάτων στο νότιο σκέλος της οδούς Πλαστήρα και τη διαμόρφωση χώρου στάθμευσης δύο τουριστικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση των προσερχόμενων στο Μουσείο, στην οδό Πλαστήρα (με Αθανασάκη).

Οι εναλλακτικές προτάσεις της μελέτης Ηλιού

Μετά από εκτεταμένες συζητήσεις με πολίτες, φορείς και το Αστικό ΚΤΕλ Βόλου διαμορφώθηκαν τρεις ουσιαστικά προτάσεις, ενώ καταγράφονται και δύο παραλλαγές της τρίτης.

Η πρώτη περιλαμβάνει τη μεταφορά του τερματικού σταθμού από τον Άναυρο σε ελεύθερο χώρο που υπάρχει δίπλα στο Σκοπευτήριο στη Ν. Δημητριάδα. Σύμφωνα με τη λύση αυτή οι γραμμές 1,3 και 15 θα διέρχονταν από την περιοχή του Αναύρου χωρίς να σταθμεύουν στο χώρο του παλιού τερματικού σταθμού.

Η δεύτερη πρόταση περιλαμβάνει τη μεταφορά του τερματικού στο χώρο δίπλα από το Ναυτικό Όμιλο Βόλου που είναι πολύ κοντά στον σημερινό τερματικό σταθμό και έχει έκταση ικανή να φιλοξενήσεις τις εγκαταστάσεις ενός νέου τερματικού σταθμού.

Η τρίτη πρόταση περιλαμβάνει τα παρακάτω μέτρα που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα. Προβλέπει τη διατήρηση του τερματικού σταθμού στον Άναυρο όπου θα σταθμεύουν πλέον δύο το πολύ λεωφορεία της γραμμής 1 που παραμένει ως έχει. Οι γραμμές 3 και 15 θα κινούνται από την οδό Σταδίου προς την οδό Πολυμέρη στη συνέχεια θα στρίβουν αριστερά προς την Αθανασάκη για να εξυπηρετούν τους επισκέπτες Νοσοκομείου και Μουσείου.

Η τέταρτη πρόταση διαφοροποιείται από την τρίτη ως προς τη δυνατότητα αποβίβασης και επιβίβασης κυρίως ηλικιωμένων επιβατών, στην ελάχιστη δυνατή απόσταση από την πλαζ Αναύρου.

Προβλέπει τη διαμόρφωση στάθμευσης ενός λεωφορείου για ολιγόλεπτη στάση παραπλεύρως της οδού Πλαστήρα, πίσω από την τέως ταβέρνα «Ζαχείλας».

Η πέμπτη πρόταση διαφοροποιείται ως προς την τρίτη στο ότι δεν θα διαμορφωθεί θέση στάθμευσης ενός λεωφορείου για ολιγόλεπτη στάση επί της Πλαστήρα, λίγο πριν την Πολυμέρη και προβλέπει τη διαμόρφωση αποκλειστικά τριών θέσεων ολιγόλεπτης στάσης στον υφιστάμενο τερματικό σταθμό, υπό γωνία ώστε τα οχήματα να μην κάνουν όπισθεν.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος