Η Τσεχική Δημοκρατία θα γίνει η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που θα επιτρέψει στους οδηγούς να οδηγούν με 150 χλμ/ώρα σε αυτοκινητόδρομους, ένα μέτρο που έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στους Τσέχους αλλά και συζήτηση σε όλη την περιοχή.
Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, οι οδηγοί θα μπορούν να δοκιμάσουν το υψηλότερο όριο ταχύτητας σε ένα νέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου D3 μεταξύ Tábor και České Budějovice.
Η Διεύθυνση Οδών και Αυτοκινητοδρόμων (ŘSD) έχει ήδη ξεκινήσει την εγκατάσταση 42 ηλεκτρονικών πάνελ που θα προσαρμόζουν το όριο ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου και τις καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Bild.
Μόνο σε ιδανικές συνθήκες κυκλοφορίας τα 150 χλμ/ώρα. Το τρέχον μέγιστο όριο ταχύτητας των 130 χλμ./ώρα θα παραμείνει το πρότυπο
Το όριο των 150 χλμ./ώρα θα ισχύει μόνο σε ευνοϊκές συνθήκες – καλό καιρό, στεγνούς δρόμους, ομαλή κυκλοφορία και χωρίς συνεχιζόμενες εργασίες.
«Οι συνθήκες πρέπει να είναι απολύτως ιδανικές. Δεν πρέπει να υπάρχουν ουρές, ολισθηρές επιφάνειες και μειωμένη ορατότητα», δήλωσε ο Jan Rýdl, εκπρόσωπος της ŘSD.
Το σύστημα θα διαχειρίζεται κεντρικά από το Εθνικό Κέντρο Πληροφοριών Μεταφορών, το οποίο θα αποφασίζει πότε μπορεί να ενεργοποιηθεί με ασφάλεια η υψηλότερη ταχύτητα. Έχουν ήδη εγκατασταθεί μεταβλητές πινακίδες κυκλοφορίας, που παρέχονται από την κοινοπραξία Mobility and Intelligence και την Známy Morava. Κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης, η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο D3 περιορίστηκε σε μία μόνο λωρίδα για απόσταση περίπου επτά χιλιομέτρων.
Η δοκιμή, που καλύπτει περίπου 50 χιλιόμετρα, θα κοστίσει 55 εκατομμύρια τσεχικές κορώνες. Εάν είναι επιτυχής, το υψηλότερο όριο θα μπορούσε αργότερα να επεκταθεί σε άλλους μεγάλους οδικούς άξονες, όπως ο D1 από το Přerov προς την Ostrava ή ο D11 προς το Hradec Králové.
Ενώ η Γερμανία παραμένει χωρίς εθνικό όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, οι γείτονές της έχουν ακολουθήσει την αντίθετη κατεύθυνση. Η Αυστρία δοκίμασε ένα όριο ταχύτητας 140 χλμ./ώρα μεταξύ Βιέννης και Σάλτσμπουργκ μεταξύ 2018 και 2020, αλλά το εγκατέλειψε λόγω των αυξανόμενων εκπομπών CO₂.
Στην Ολλανδία, η κυβέρνηση μείωσε τη μέγιστη ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας το 2020 για περιβαλλοντικούς λόγους. Ωστόσο, τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, οι ολλανδικές αρχές μεταφορών ανέτρεψαν εν μέρει την απόφασή τους, επιτρέποντας ξανά ταχύτητες 130 χλμ./ώρα σε ορισμένα τμήματα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου
Πηγή: Bild, digi24.ro
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος