Για «καθαρό ανθρώπινο λάθος» και καθυστέρηση στην υποβολή του απαραίτητου σχεδίου αποκόλλησης έκανε λόγο ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νικόλαος Σπανός, μιλώντας στην εκπομπή Update του ΕΡΤΝews σχετικά με προσάραξη του επιβατηγού πλοίου Παναγία Παραβουνιώτισσα στα Νέα Στύρα Eύβοιας. Όπως τόνισε ο πρώην διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας και πραγματογνώμονας Ναυτιλίας, την αποκλειστική ευθύνη για την εκπόνηση και υποβολή του σχεδίου αποκόλλησης φέρει η διαχειρίστρια εταιρεία του φέρι μποτ.
«Φέρει άμεση ευθύνη η διαχειρίστρια εταιρεία. Δεν έχει ακόμη υποβάλει σχέδιο, ενώ έχει ήδη δοθεί εντολή από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να το κάνει άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Σπανός, προσθέτοντας ότι σε περίπτωση αδράνειας, οφείλει να παρέμβει ο κρατικός μηχανισμός.
Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για την καθυστέρηση της διαδικασίας αποκόλλησης λέγοντας στη δημοσιογράφο της εκπομπής Σταυρούλα Χριστοφιλέα ότι «αν δεν αφαιρεθεί φορτίο από το πλοίο, αν δεν σταλεί δύτης να ελέγξει τη γάστρα και αν δεν γίνει το πλοίο ελαφρύτερο, υπάρχει κίνδυνος να βουλιάξει κατά την προσπάθεια ρυμούλκησης».
Παράλληλα ήταν επικριτικός για την στάση του πληρώματος λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε το πρωτόκολλο – Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες» επισημαίνοντας πως δεν ακολούθησε καμία από τις προβλεπόμενες διαδικασίες:
«Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο. Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, όπως εξήγησε, το πλήρωμα που γνώριζε το δρομολόγιο πολύ καλά όφειλε να οδηγήσει τον κόσμο στον σταθμό συγκέντρωσης (το σαλόνι), όπου θα τους ενημέρωνε ο αρμόδιος αξιωματικός και να τους προετοιμάσει για πιθανή εκκένωση. «Ο πλοίαρχος παραμένει στη γέφυρα. Η καθοδήγηση των επιβατών γίνεται από τους αξιωματικούς», είπε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο γεγονός ότι το ραντάρ της γέφυρας φαίνεται να μην ήταν σε λειτουργία τη στιγμή της πρόσκρουσης σε ξέρα. «Το είδα σε βίντεο. Το ραντάρ δεν λειτουργούσε. Αυτό είναι σοβαρή παράλειψη», είπε και πρόσθεσε πως είναι άγνωστο αν το πλοίο βρισκόταν σε χειροκίνητη πλοήγηση ή στον αυτόματο πιλότο.
Διαβάστε επίσης
- Προσάραξη φέρι μποτ στα Νέα Στύρα: «Κανείς δεν ήρθε να μας ενημερώσει από το πλήρωμα» καταγγέλλει επιβάτις – Βίντεο ντοκουμέντο
- Στ. Γκίκας στο ΕΡΤNews για φέρι μποτ στα Νέα Στύρα: Το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν ενημερώθηκε από τον πλοίαρχο – Παραμένει ανεξήγητο το περιστατικό
- Ν. Στύρα: Υπό κράτηση ο καπετάνιος του πλοίου που προσάραξε – Ρυμουλκά στο σημείο για την επιχείρηση αποκόλλησης (φωτογραφίες)
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος