«Το πλήρωμα πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες» – Ναύαρχος ε.α. μιλά στο ΕΡΤΝews για την προσάραξη του πλοίου στα Νέα Στύρα

Σύνοψη
  • «Υπεύθυνη για το σχέδιο αποκόλλησης είναι η διαχειρίστρια εταιρεία – Υπήρξαν σοβαρές παραλείψεις» δήλωσε ο Νικόλαος Σπανός, ναύαρχος ε.α.
  • «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο» ανέφερε στην εκπομπή Update


Για «καθαρό ανθρώπινο λάθος» και καθυστέρηση στην υποβολή του απαραίτητου σχεδίου αποκόλλησης έκανε λόγο ο ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νικόλαος Σπανός, μιλώντας στην εκπομπή Update του ΕΡΤΝews σχετικά με προσάραξη του επιβατηγού πλοίου Παναγία Παραβουνιώτισσα στα Νέα Στύρα Eύβοιας. Όπως τόνισε ο πρώην διευθυντής της Λιμενικής Αστυνομίας και πραγματογνώμονας Ναυτιλίας, την αποκλειστική ευθύνη για την εκπόνηση και υποβολή του σχεδίου αποκόλλησης φέρει η διαχειρίστρια εταιρεία του φέρι μποτ.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

«Φέρει άμεση ευθύνη η διαχειρίστρια εταιρεία. Δεν έχει ακόμη υποβάλει σχέδιο, ενώ έχει ήδη δοθεί εντολή από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να το κάνει άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Σπανός, προσθέτοντας ότι σε περίπτωση αδράνειας, οφείλει να παρέμβει ο κρατικός μηχανισμός.

Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για την καθυστέρηση της διαδικασίας αποκόλλησης λέγοντας στη δημοσιογράφο της εκπομπής Σταυρούλα Χριστοφιλέα ότι «αν δεν αφαιρεθεί φορτίο από το πλοίο, αν δεν σταλεί δύτης να ελέγξει τη γάστρα και αν δεν γίνει το πλοίο ελαφρύτερο, υπάρχει κίνδυνος να βουλιάξει κατά την προσπάθεια ρυμούλκησης».

Παράλληλα ήταν επικριτικός για την στάση του πληρώματος λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το πλήρωμα δεν ακολούθησε το πρωτόκολλο – Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες» επισημαίνοντας πως δεν ακολούθησε καμία από τις προβλεπόμενες διαδικασίες:
«Το πλήρωμα δεν ακολούθησε τίποτα από το πρωτόκολλο. Πανικοβλήθηκε περισσότερο από τους επιβάτες», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, όπως εξήγησε, το πλήρωμα που γνώριζε το δρομολόγιο πολύ καλά όφειλε να οδηγήσει τον κόσμο στον σταθμό συγκέντρωσης (το σαλόνι), όπου θα τους ενημέρωνε ο αρμόδιος αξιωματικός και να τους προετοιμάσει για πιθανή εκκένωση. «Ο πλοίαρχος παραμένει στη γέφυρα. Η καθοδήγηση των επιβατών γίνεται από τους αξιωματικούς», είπε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο γεγονός ότι το ραντάρ της γέφυρας φαίνεται να μην ήταν σε λειτουργία τη στιγμή της πρόσκρουσης σε ξέρα. «Το είδα σε βίντεο. Το ραντάρ δεν λειτουργούσε. Αυτό είναι σοβαρή παράλειψη», είπε και πρόσθεσε πως είναι άγνωστο αν το πλοίο βρισκόταν σε χειροκίνητη πλοήγηση ή στον αυτόματο πιλότο.

Διαβάστε επίσης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος