Η χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της McDonald’s στην Ολλανδία, η οποία δημιουργήθηκε με τη βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Η καμπάνια διάρκειας 45 δευτερολέπτων ανέβηκε στο YouTube στις 6 Δεκεμβρίου, όμως η κατακραυγή υπήρξε τόσο έντονη, που η εταιρεία την απέσυρε αρκετά γρήγορα.
Στα κοινωνικά δίκτυα τα σχόλια ήταν ιδιαίτερα επικριτικά, με χρήστες να τη χαρακτηρίζουν ως «τη χειρότερη διαφήμιση της χρονιάς». Η McDonald’s, απαντώντας μέσω του BBC, ανέφερε ότι όλο αυτό αποτέλεσε «σημαντικό μάθημα» στην προσπάθειά της να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα την AI στις μελλοντικές παραγωγές της.
McDonald’s unveiled what has to be the most god-awful ad I’ve seen this year – worse than Coca-Cola’s.
— Theodore McKenzie (@realTedMcKenzie) December 6, 2025
Fully AI-generated, that’s one. Looks repulsive, that’s two. More cynical about Christmas than the Grinch, that’s three.
I don’t wanna be the only one suffering, take a look: pic.twitter.com/lRYODLkkBJ
Την υλοποίηση της διαφήμισης ανέλαβαν η ολλανδική TBWA\Neboko και η αμερικανική εταιρεία παραγωγής The Sweetshop. Η ιδέα πίσω από το σποτ ήταν να παρουσιαστεί, με χιουμοριστική διάθεση, πώς όλα μπορούν να πάνε στραβά την περίοδο των Χριστουγέννων, χρησιμοποιώντας το σύνθημα «η πιο τρομερή εποχή του χρόνου». Η «λύση» που πρότεινε η διαφήμιση ήταν πως, μια επίσκεψη στα McDonald’s θα έκανε τις γιορτές πιο ευχάριστες.
Ωστόσο, μετά την κυκλοφορία της, πολλοί θεατές εντόπισαν προβλήματα: περίεργες φιγούρες, αλλόκοτες εικόνες και υπερβολικά πολλά κομμάτια βίντεο ενωμένα μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η διαφήμιση να χαρακτηριστεί «ανατριχιαστική» και «κακομονταρισμένη».
Καθώς τα κλιπ που δημιουργούνται με χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης είναι πιο πιθανό να παραμορφώσουν το βίντεο όσο περισσότερο διαρκούν – τα περισσότερα κλιπ που δημιουργούνται με τη διαδικασία τείνουν να έχουν διάρκεια περίπου έξι έως δέκα δευτερόλεπτα – ακόμη και μια διαφήμιση 45 δευτερολέπτων πιθανότατα θα αποτελείται από πολλά βίντεο που έχουν υποστεί επεξεργασία μαζί.
«Χιλιάδες λήψεις»
Το βίντεο προκάλεσε επίσης ανησυχίες για την απώλεια θέσεων εργασίας στον κινηματογράφο, με ένα σχόλιο στο Instagram να σημειώνει: «Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς ομάδα κάμερας… καλώς ήρθατε στο μέλλον του κινηματογράφου. Και είναι χάλια».
Παρά τις αντιδράσεις, η διευθύνουσα σύμβουλος της The Sweetshop, Μέλανι Μπριτζ, υπερασπίστηκε το έργο, εξηγώντας ότι η διαδικασία παραγωγής διήρκεσε «επτά εβδομάδες» κατά τις οποίες η ομάδα «δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου» και δημιούργησε «χιλιάδες λήψεις και στη συνέχεια τις διαμόρφωσε στο μοντάζ όπως ακριβώς θα κάναμε σε οποιαδήποτε παραγωγή υψηλής ποιότητας».
«Δεν ήταν κάποιο κόλπο με τεχνητή νοημοσύνη», είπε. «Ήταν μια ταινία».
Σε δήλωσή της στο BBC News, η McDonald’s Ολλανδίας δήλωσε ότι το βίντεο είχε σκοπό να «αντανακλάσει τις αγχωτικές στιγμές που μπορούν να συμβούν κατά τη διάρκεια των διακοπών», αλλά αποφάσισε να αφαιρέσει τη διαφήμιση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος