Στις 9 μέρες διάρκειας του Φεστιβάλ -που το ΕΡΤ news παρακολούθησε από κοντά-, είδαμε μεγάλο μέρος από το διαγωνιστικό πρόγραμμα. Ανεξαρτήτως των προβλέψεων μας αυτά είναι τα βραβεία:
Η ταινία μεγάλου μήκους Los domingos / Κυριακές (συμπαραγωγή: Ισπανία–Γαλλία), σε σκηνοθεσία της Alauda Ruiz de Azúa, απέσπασε το Χρυσό Κοχύλι στην 73η διοργάνωση του Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν.
Η επίσημη κριτική επιτροπή απένειμε εξ ημισείας το Αργυρό Κοχύλι Καλύτερης Ερμηνείας στον Jose Ramon Soroiz, για τον ρόλο του στο Maspalomas (Παραγωγή: Ισπανία), και στη Zhao Xiaohong, για το Jianyu laide mama / Η Καρδιά της Χτυπάει στο Κλουβί της (Παραγωγή: Κίνα). Επιπλέον, η Camila Plaate κέρδισε το Αργυρό Κοχύλι Β΄ Γυναικείου Ρόλου για τη συμμετοχή της στο Belén (Συμπαραγωγή: Αργεντινή / πρεμιέρα σύντομα στην Ελλάδα σε γνωστή πλατφόρμα).
Ο Joachim Lafosse, που είχε ήδη κερδίσει το Αργυρό Κοχύλι Σκηνοθεσίας το 2015 με το Les chevaliers blancs / Οι Λευκοί Ιππότες, απέσπασε ξανά το ίδιο βραβείο για το Six jours ce printemps-là / Έξι Μέρες την Άνοιξη (Συμπαραγωγή: Βέλγιο–Γαλλία–Λουξεμβούργο). Για την ίδια ταινία τιμήθηκε και με το Βραβείο Σεναρίου, το οποίο μοιράζεται με τους Chloé Duponchelle και Paul Ismaël. Το βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας πήγε στον Pau Esteve για το Los Tigres / Οι Πειρατές [ελεύθερη απόδοση] (Παραγωγή: Ισπανία).
Το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής απονεμήθηκε στο Historias del buen valle / Ιστορίες της Καλής Κοιλάδας (Συμπαραγωγή: Ισπανία–Γαλλία) του José Luis Guerin, ο οποίος είχε κερδίσει το ίδιο βραβείο το 2001 με το En construcción / Επί το Έργον. Όπως σημειώθηκε στο σκεπτικό, το βραβείο δίνεται «σε μια ταινία που στρέφει την κάμερά της στην περιφέρεια, σε πρόσωπα και τοπία που σπάνια κινηματογραφούνται, συνθέτοντας μια ματιά γεμάτη γενναιοδωρία και ανθρωπιά πάνω στον χρόνο, που ανακαλεί την ουσία του κινηματογράφου».
Πρόεδρος της επίσημης κριτικής επιτροπής ήταν ο J.A. Bayona, πλαισιωμένος από την Πορτογαλίδα σκηνοθέτιδα Laura Carreira, την Αμερικανίδα Gia Coppola, την ηθοποιό Zhou Dongyu, την τραγουδίστρια και περφόρμερ Lali Espósito από την Αργεντινή, τον Βρετανό ηθοποιό Mark Strong και τη Γαλλίδα παραγωγό Anne-Dominique Toussaint. Την τελετή λήξης παρουσίασαν οι ηθοποιοί Itsaso Arana και Óscar Lasarte στο Kursaal, όπου μετά την ανακοίνωση των βραβείων προβλήθηκε το The Winter of the Crow / Ο χειμώνας του Κόρακα παρουσία της σκηνοθέτιδας Kasia Adamik, της ηθοποιού Lesley Manville και του παραγωγού Stanislaw Dziedzic.
Άλλα Επίσημα Βραβεία
Το Vaegtloes / Χωρίς (ειδικό) Βάρος (Παραγωγή: Δανία), πρώτη ταινία της Emilie Thalund, κέρδισε το Βραβείο Kutxabank-New Directors, με ειδική μνεία στο ντεμπούτο της Irati Gorostidi Agirretxe, Aro berria (Παραγωγή: Ισπανία), έργο που είχε αναπτυχθεί στο πρόγραμμα residencies Ikusmira Berriak.
Το Βραβείο Make & Mark Horizontes απονεμήθηκε στο Un poeta / Ένας Ποιητής (Συμπαραγωγή: Κολομβία–Γερμανία–Σουηδία) του Simón Mesa Soto, που είχε ήδη τιμηθεί στις Κάννες με το Βραβείο της Επιτροπής στο τμήμα Un Certain Regard. Δόθηκαν επίσης δύο ειδικές μνείες: στο Hiedra / Ο Κισσός (Συμπαραγωγή: Ισημερινός–Μεξικό–Γαλλία–Ισπανία) της Ana Cristina Barragán, και στο Un cabo suelto / Μια Χαλαρή Κατάληξη (Συμπαραγωγή: Ουρουγουάη–Αργεντινή–Ισπανία) του Daniel Hendler.
Το Βραβείο Zabaltegi-Tabakalera πήγε στο La tour de glace / Ο Πύργος του Χιονιού (Συμπαραγωγή: Γαλλία–Γερμανία) της Lucile Hadzihalilovic, με δύο ειδικές μνείες στα Duas vezes João Liberada / Δυό Φορές João Liberada (Παραγωγή: Πορτογαλία) της Paula Tomás Marques και Blue Heron (Καναδάς–Ουγγαρία) της Sophy Romvari.
Στο τμήμα Nest, το Βραβείο The Mediapro Studio κέρδισε το Ako počúvať fontány / Πώς να Ακούσεις τα Βουνά (Παραγωγή: Σλοβακία) της Eva Sajanová, ενώ ειδική μνεία πήρε το The Old Bull Knows, Or Once Knew (Παραγωγή: Ινδία) του Milan Kumar. Το Βραβείο Movistar Plus+ για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους απονεμήθηκε στο A solidão dos lagartos / Η Μοναξιά των Σαυρών (Συμπαραγωγή: Ισπανία–Πορτογαλία), ενώ το Βραβείο Tabakalera στο So ist das Leben und nicht anders / Η Ζωή είναι Έτσι, Όχι Αλλιώς (Παραγωγή: Γερμανία).
Το Βραβείο Culinary Zinema απέσπασε το Mam (Παραγωγή: Γαλλία), ενώ το Βραβείο Eusko Label δόθηκε στα ισπανικά μικρού μήκους Hatsa και Gatz Harana των Josu Ozaita Azpiroz και Saioa Miguel. Στον διαγωνιστικό σχετικά με τα κοινωνικά θέματα, το Βραβείο Loterías μοιράστηκαν οι ταινίες Maruja / Κατίνες (Παραγωγή: Ισπανία) του Álvaro G. Company και Medusas / Μέδουσες (Παραγωγή: Ισπανία) του Iñaki Sánchez Arrieta.
Το Los domingos / Κυριακές δεν κέρδισε μόνο το Χρυσό Κοχύλι αλλά και το Βραβείο FIPRESCI της διεθνούς κριτικής επιτροπής, καθώς και το Βραβείο Βασκικής Ταινίας Irizar. Ειδική μνεία δόθηκε στο El último arrebato / Η Τελευταία Αρπαγή (Παραγωγή: Ισπανία), σκηνοθετικό ντεμπούτο των Marta Medina και Enrique López Lavigne.
Το Βραβείο Κοινού της πόλης του Σαν Σεμπαστιάν, που αποφασίζεται από τους θεατές του τμήματος Perlak, δόθηκε στο The Voice of Hind Rajab (Παραγωγή: Τυνησία–Γαλλία) της Kaouther Ben Hania, ενώ το Βραβείο Κοινού Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας απονεμήθηκε στο animation Amélie et la métaphysique des tubes / Little Amélie or the Character of Rain (Παραγωγή: Γαλλία) των Maïlys Vallade και Liane-Cho Han.
Τέλος, η ταινία La misteriosa mirada del flamenco / The Mysterious Gaze of the Flamingo (Συμπαραγωγή: Χιλή–Γαλλία–Γερμανία–Ισπανία–Βέλγιο), σκηνοθετικό ντεμπούτο του Diego Céspedes από το τμήμα Horizontes Latinos, κέρδισε το Βραβείο Νεότητας DAMA. Στο στάδιο ανάπτυξης είχε ήδη βραβευτεί στο πρόγραμμα Ikusmira Berriak και στη συνέχεια απέσπασε το Βραβείο Un Certain Regard στο φετινό Φεστιβάλ Καννών.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος