Σ. Ζαχαράκη: «Το Ψηφιακό Σχολείο, η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους»

Στην εκδήλωση «Ψηφιακό Σχολείο η γνώση γίνεται εμπειρία με ίσες ευκαιρίες για όλους» που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας στο Ωδείο Αθηνών μίλησε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη.

«Ένα σύντομο ταξίδι το οποίο θέλουμε να μη σας κουράσει καθώς ούτως ή άλλως οι ρυθμοί της τεχνολογίας μα έχουν βάλει ακριβώς σε αυτή τη διαδικασία. Να προσπαθούμε μέσα από σύντομο χρόνο, που πολλές φορές χαρακτηρίζει και τον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά, να δώσουμε όσο γίνεται περισσότερο περιεχόμενο. Ευχαριστώ ιδιαίτερα υπουργούς, βουλευτές, συναδέλφους οι οποίοι στη βουλή προσπαθούν και δίνουν καθημερινά μάχες έτσι ώστε να μπορούμε να νομοθετήσουμε πράγματα τα οποία κάνουν ειδοποιώ διάφορα στην καθημερινότητά των πολιτών είναι εδώ μαζί μας, όπως επίσης είναι και ο υφυπουργός μας ο κ. Παπαϊωάννου, ο κ. Βλάσης, ο οποίος συνδράμει ουσιαστικά και καθημερινά στο να μπορέσουμε να πραγματώσουμε αυτά, είτε πρόκειται για μόχλευση ευρωπαϊκών πόρων, την ευρωπαϊκή εκπαίδευση και κατάρτιση, είτε είναι υπηρεσιακός γραμματέας, είτε είναι γενικοί διευθυντές/ διευθύντριες, τμηματάρχες, άνθρωποι οι οποίοι μπορεί να μη τους βλέπετε ή να μην ακούσετε το όνομα τους αλλά χάρη σε αυτός σήμερα είμαστε εδώ.

Κοντά μας είναι και άνθρωποι της αυτοδιοίκησης. Είναι δήμαρχοι, οι οποίοι καθημερινά συνεργαζόμαστε με την ομάδα αυτών γιατί ξέρετε ότι έχετε αρμοδιότητες που αγγίζουν τα δύο υπουργεία στην καθημερινότητα των σχολείων, όπως επίσης έχουν και την αγωνία τους για το πώς θα μπορέσουν τα παιδιά των δημοτών τους, οι νέοι πολίτες που θα είναι και το μέλλον κάθε δήμου να έχουν αυτές τις δίκαιες ευκαιρίες, τις ίσες ευκαιρίες, που οπουδήποτε και ένα παιδί έχει γεννηθεί, και ακριβώς σε αυτό εστιάζουμε παρά πολύ καθώς είναι η ίδια η κατεύθυνση του πρωθυπουργού, οπουδήποτε και αν βρίσκεσαι, επιλέγεις να μείνεις, καθώς η οικογένεια σου μπορεί εκείνη τη στιγμή να βρίσκεται ευκαιριακά, προσωρινά ή μόνιμα σε μια περιοχή, θέλεις και πρέπει να έχεις αυτή την ευκαιρία. Και βέβαια ειδικά σε μια χώρα ταλανίζεται από το δημογραφικό πόσο πιο πρόδηλη είναι η ανάγκη και η υποχρέωση σε εμάς να το κάνουμε πράξη.

Επισημαίνω την παρουσία γυναικών και ανδρών πρυτάνεων, οι οποίοι και αυτοί με φοιτήτριες και φοιτητές που είναι εδώ, την αγωνία τους ακριβώς για να μπορέσουμε να δώσουμε στα παιδιά στέρεα μονοπάτια για την επαγγελματική κατάρτιση, για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, συνάμα με την έρευνα στην αγορά με πάρα πολλές καινοτομίες που το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο προσφέρει. Έχω να πω ότι σήμερα δεν θα επικεντρωθούμε σε αυτά τα οποία κάνει το Ταμείο ανάκαμψης στο Πανεπιστήμιο, καθώς θα γίνει ξεχωριστή εκδήλωση και για το κομμάτι των πανεπιστημίων. Πριν λίγες μέρες να σας πω κάτι το οποίο έζησα και νομίζω ότι συνδέεται άμεσα και με αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα και επισημαίνουμε ήταν μια μικρή τάξη ενός ορεινού διθέσιο σχολείου. Ήταν στα Καλάβρυτα κι εκεί στα Καλάβρυτα πραγματικά γινόταν ένα μικρό θαύμα καθώς συνδεθήκαμε με παιδιά την ίδια στιγμή που γινόταν μάθημα σε ένα παλιό πέτρινο σχολείο και δόθηκε η ευκαιρία μέσω μιας δωρεάς να μπορέσουν να έχουν γρήγορο ίντερνετ, να κάνουν δηλαδή μάθημα πιο γρήγορα μέσα από το διαδραστικό τους πίνακα και μέσα από τις ευκαιρίες που είχαν. Ένα σχολείο το οποίο θεωρώ ότι συμβολίζει και την ψυχή της ελληνικής εκπαίδευσης. Εκεί μέσα στην οθόνη είδαμε μαθήτριες και μαθητές να χαίρονται αυτές τις νέες δυνατότητες τη σύνδεση της υψηλής ταχύτητας, τον έξυπνο εξοπλισμό, τα νέα εργαλεία της μάθησης. Μου μίλησαν για τα πειράματα, για τις συνεργασίες, για τη σύνδεση με τα άλλα σχολεία. Και εκεί ένιωσα χωρίς αυτό να μη γίνεται βίωμα κάθε μέρα. Αλλά είναι ακόμη πιο έντονη αίσθηση ότι όταν η τεχνολογία υπηρετεί τον άνθρωπο, ενώνει, δημιουργεί και δίνει νέες ευκαιρίες αλλά και ίσες ευκαιρίες. Το ταξίδι του ψηφιακού σχολείου ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η οποία αλλάζει ριζικά. Και εδώ θα ήταν μεγάλη παράλειψη να πω ότι δεν θα μπορούσε να γίνει πράξη αν δεν υπήρχαν και οι προκάτοχοι στο υπουργείο, οι υπουργοί Ν. Κεραμέως, ο υπουργός Κ. Πιερρακάκης, οι υφυπουργοί, οι γενικοί γραμματείς είναι εδώ. Δεν είναι ασυνέχεια το κομμάτι της εκπαίδευσης, είναι συνέχεια και αυτό ακριβώς θα πρέπει να γίνει και νομίζω ιδιαίτερα αισθητό. Τα χρόνια λοιπόν αυτά, από τη στείρα αποστήθιση προσπαθήσαμε να οδηγήσουμε την εκπαίδευση στη δημιουργία. Από τη μετωπική διδασκαλία στη συνεργασία και από την κιμωλία στην ψηφιακή εμπειρία. Και βέβαια εδώ, όπως βλέπετε ακριβώς και πάνω στην πίσω οθόνη, όλα αυτά έγιναν και με τη βοήθεια του Ταμείου ανάκαμψης, ακριβώς όπως είπε και ο υπουργός. Όχι κάτι απρόσωπο, όχι κάτι ψυχρό, αλλά κάτι το οποίο έρχεται και παρεμβαίνει και αλλάζει ουσιαστικά και βελτιώνει καθημερινά ζωές ανθρώπων. Πρώτος σταθμός ήταν οι διαδραστικοί πίνακες», εξήγησε αρχικά στην ομιλία της η υπουργός Παιδείας.

Και συνέχισε τονίζοντας: «Βλέπετε λοιπόν ότι προμήθευσαν τα σχολεία με 36.264, διαδραστικά συστήματα σε 6.899 σχολικές μονάδες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γενική και επαγγελματική εκπαίδευση από την 5η έως την 3η Λυκείου. Ακριβώς αυτές τις χρονιές να ξέρετε ότι λειτουργεί το ψηφιακό φροντιστήριο από την 5η Δημοτικού έως και την 3η Λυκείου με σύγχρονο τρόπο στις μικρότερες τάξεις με live μαθήματα στην τρίτη Λυκείου.

Εξασφαλίσαμε την προμήθεια, την προμήθεια και την εγκατάσταση επιπλέον 2.500 διαδραστικών συστημάτων και πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς του σχολικού έτους, θα είναι και στις τάξεις. Αλλά νομίζω ότι εδώ πέρα μπορεί και ικανοποιείται πλέον και αυτή η ανάγκη. Εδώ βλέπετε το επιπλέον έργο, τον εξοπλισμό της ρομποτικής και για την εκπαίδευση. Ένα ποσό το οποίο έφτασε τα 29,1 εκατομμύρια με 117.121 σετ ρομποτικής σε 11.000, 146 σχολικές μονάδες από νηπιαγωγείο έως και 3η Γυμνασίου. Αυτό το έργο, το οποίο ολοκληρώθηκε, το βλέπουμε καθημερινά σε όλη την Ελλάδα ότι πραγματικά μπορεί να είναι ένα θεμέλιο για ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό σχολείο. Τα συμβατικά προγράμματα σπουδών μετουσιώνονται κι αυτά μετασχηματίζονται σε ένα ανοιχτό κώδικα με διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, με ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, με ανοιχτούς εκπαιδευτικούς πόρους, 15.000 ψηφιακά αντικείμενα θα δημιουργηθούν σε 4000 ψηφιακά σενάρια, με 4000 μαθήματα, με 3000 βίντεο εξατομικευμένης μάθησης. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν πράξη και γίνονται πράξη, δεν είναι ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά βλέπετε ότι είναι κάτι το οποίο πραγματικά μπορεί να αξιοποιηθεί.

Αυτό όμως είναι το ψηφιακό κομμάτι, μια πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η οποία τι κάνει; Περιλαμβάνει τη μετατροπή του διδακτικού υλικού σε ενότητες ηλεκτρονικής μάθησης για την ενίσχυση της ψηφιακής αλλά και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και σπουδαστές σε όλη τη χώρα. Και επειδή η μάθηση οδηγεί και στις επιλογές του αύριο, στηρίζουμε και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. (..) Μια πλατφόρμα επαγγελματικού προσανατολισμού που αξιοποιεί τις τεχνικές μηχανικής μάθησης και μία κεντρική πληροφοριακή υποδομή με μεγάλη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης».

«Κανένα έργο δεν θα έχει αξία και αυτό είναι βασική στόχευση του Υπουργείου μας αν δεν είναι προσβάσιμο σε όλους. Θα δείτε λοιπόν ότι το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί εργαλεία για μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι ένα ποσό το οποίο υπερέβη τα δέκα εκατομμύρια και σε αυτό στηρίξαμε 455 σχολεία ειδικής αγωγής με την αγορά άνω των 16.000 αντικειμένων, ειδικά σχεδιασμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για την εξυπηρέτηση μαθητών και μαθητριών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής. Και ξέρω ότι επειδή πολλές και πολλοί ανησυχείτε και για τη λειτουργία μας, δίνετε και παραινέσεις πολλές φορές πιο έντονα για τη λειτουργία των ΑΕΙ, πρέπει να πω ότι και σε αυτό υπάρχει ιδιαίτερη στόχευση για την επίσπευση των αιτημάτων των παιδιών και των οικογενειών στα δάση, με ηλεκτρονική πλατφόρμα, με νέα διαγνωστικά εργαλεία και με εμπλουτισμό πάρα πολύ του ανθρώπινου δυναμικού που είναι αυτοί ούτως ή άλλως που κάνουν τη διαφορά. Άρα και στην ειδική αγωγή πάρα πολλές και σημαντικές καινοτομίες» εξήγησε σχετικά με τις καινοτομίες στην ειδική αγωγή.

Όσον αφορά στην επικείμενη προσθήκη των 13 Κέντρων Καινοτομίας είπε: «Είναι αρκετοί, μάλλον περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθύντριες θα δουν στην έδρα των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης το κομμάτι των Κέντρων Καινοτομιών, άρα κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση θα έχει το Κέντρο Καινοτομίας, ένα έργο το οποίο ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια. Αυτά τα κέντρα πραγματικά θα μας βοηθήσουν να έχουμε εργαστήρια, για τεχνητή νοημοσύνη, για τη ρομποτική που θα χρησιμοποιεί και τον εξοπλισμό που όπως σας είπα ήδη έχουν τα σχολεία και ένας χώρος κατασκευών και χώρος συναντήσεων και παρουσιάσεων. Εκεί θα δείτε και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για θέματα αιχμής, προγραμμάτων σπουδών για όλες τις ηλικίες, για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια και βέβαια και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών σε όλα τα κέντρα μας, τα οποία αν δεν κάνω λάθος από τα τέλη περίπου Δεκεμβρίου θα αρχίσουν να λειτουργούν. Η λειτουργία τους λοιπόν, όπως επιβεβαιώνεται και από την παρουσίαση, θα είναι από τον Δεκέμβριο και ξεκινάμε ανά μήνα. Θα βλέπετε έτσι την εκκίνηση σε πάρα πολλά σημεία σε όλη την Ελλάδα. Καινοτομία λοιπόν, μαζί και με τις υπόλοιπες ευκαιρίες στην κατάρτιση εκπαιδευτικών, καθώς τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχαν αξία αν δεν επιμορφώνονται. Το σημαντικότερο κεφάλαιο που έχουμε τους ανθρώπους μας, τους εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα, οι οποίοι πραγματικά καθημερινά δίνουν μάχη έτσι ώστε πέραν των αντικειμενικών δυσκολιών, των υποδομών, των αναγκών, των κενών, των νέων προκλήσεων που έχει μια ελληνική τάξη και βέβαια της σχέσης με τα παιδιά, η οποία είναι μια σχέση δυναμική, ζωοφόρο, αλλά πολλές φορές και πάρα πολύ προκλητική ως προς τις δυσκολίες που έχει, πρέπει να επιμορφωθούν. Βλέπετε λοιπόν ότι επιμορφώνονται 155.000 εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής σε νέες παιδαγωγικές και τεχνολογικές δεξιότητες, σε αυτά τα οποία αναφέραμε έχει ξεκινήσει ήδη η πρώτη φάση».

«Επόμενο και πολύ σημαντικό έργο, οι ενοποιημένες ψηφιακές υπηρεσίες σχολείων, όχι μόνο για την τάξη αλλά και λειτουργία του σχολείου για να μπορέσουμε να συνδέσουμε όλα αυτά τα συστήματα. (…) Έχουμε λοιπόν σχεδιάσει και εξασφαλίσει πλήρη διαλειτουργικότητα όλων των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων και στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια», τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Ζαχαράκη.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Παράλληλα, εξήγησε: «Άλλα έργα, καθώς είστε εδώ σήμερα να σας πούμε και κάποια πράγματα που κάνουμε επιπλέον, το έργο των βιβλιοθηκών, καθώς συνεχίζουμε, πιστεύουμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι και στην αξία του βιβλίου στην φιλαναγνωσία. Ένα μεγάλο έργο το οποίο έχει ήδη ενταχθεί για τις βιβλιοθήκες μας, για να μπορέσουμε να έχουμε πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα να εμπλουτίσουμε τα βιβλία που βρίσκονταν στις βιβλιοθήκες και βέβαια να έχουν και ένα ψηφιακό μετασχηματισμό στο δίκτυο για να μπορούν όλες να λειτουργούν μαζί του μέσω του Εθνικού Δικτύου Δημόσιων Βιβλιοθηκών. Καταγραφή έντυπου και ψηφιακού υλικού και όπως σας είπα, συνδυάζεται και με ένα έργο ΕΣΠΑ, για εμπλουτισμό των βιβλίων στις βιβλιοθήκες, αλλά και προσθήκη τετρακοσίων βιβλιοθηκονόμων για πρώτη φορά στα ελληνικά σχολεία για να μπορέσουν να βοηθήσουν στην κατηγοριοποίηση και στο άλλο κομμάτι στο κομμάτι της βιβλιοθηκονομίας, πολύ σημαντικό, καθώς μέχρι τώρα όλα αυτά στηρίζονται από το δάσκαλο και τη δασκάλα που με ιδιαίτερη ζέση προσπαθεί να ωθήσει τα παιδιά και στο κομμάτι της φιλαναγνωσίας.

Συμπληρωματικά έργα: νέες εμπειρίες μάθησης, προηγμένα εργαλεία διδασκαλίας, 3D ολογράμματα, ψηφιακοί οδηγοί μάθησης με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ηλεκτρονικά και ακουστικά βιβλία ή e-books και audio books, ενίσχυση εργαστηρίων δεξιοτήτων, τη διευκόλυνση και την απλοποίηση της λειτουργίας των ΚΕΠ. Υποστηρικτικό υλικό για τους γονείς, μια ψηφιακή προσέγγιση στη μάθηση που είναι ενιαία, ασφαλής και ελπίζουμε ποιοτική.

Η πλατφόρμα “Skills 4 Life” για να μπορούμε να εμπλουτίσουμε με καινούργια θέματα τα οποία μας θυμίζουν πάρα πολύ την έρευνα PISA και να μπορούν να βοηθήσουν και τον Έλληνα εκπαιδευτικό να εξετάσει τα παιδιά και με έναν διαφορετικό τρόπο με συνδυαστική γνώση, όπως και θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας. Το πολλαπλό βιβλίο ξέρετε ότι είναι ένα θέμα το οποίο μας έχει απασχολήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η κυβέρνηση έβαλε στόχο από το 2020 και μετά, σε δύσκολη συγκυρία να έχουμε νέα βιβλία, έχουν αρχίσει και παραδίδονται σε ψηφιακή μορφή, οι εκπαιδευτικοί θα τα βρουν σύντομα σε ψηφιακή μορφή για να επιλέξουν ποιο βιβλίο θα έχουν για κάθε μάθημα, για να μπορέσουν εν τέλει να οδηγήσουν τα παιδιά σε μια διαδικασία μάθησης. Έχουν κατατεθεί 181 σχολικά εγχειρίδια για 146 γνωστικά αντικείμενα. Και βέβαια μετά την αξιολόγηση, όπως σας είπα, στόχος είναι η διανομή των νέων βιβλίων να γίνει το Σεπτέμβριο του 2027. Θα καλύπτει η πρώτη δημοτικού μέχρι και πρώτη Λυκείου».

«Χιλιάδες εκπαιδευτικοί την άνοιξη το 2026 θα έχουν επιμορφωθεί στο δεύτερο στο Β2 επίπεδο των νέων τεχνολογιών. 13 ειδικότητες 90.000 επιμόρφωσης Β’ επιπέδου θα γίνουν μέχρι το 2026. Τα νέα εργαλεία διοίκησης και εκπαίδευσης. (…) Για τα κενά, για τις ελλείψεις, για το πώς πρέπει να δομήσουμε ένα νέο σύστημα πρόβλεψης των αναγκών μας σε μια δύσκολη συγκυρία. Σε μια Ελλάδα η οποία όπως είπαμε έχει να αντιμετωπίσει το δημογραφικό, πολυτυπία σχολείων, πολλές φορές περιορισμένες πιστώσεις, αλλά και μια ανάγκη να αντιδρούμε άμεσα σε αυτού του είδους τις ανάγκες που μπορεί να προκύπτουν από μια συγκυρία, αν όχι από, ίσως καμιά φορά, μη πρόβλεψη μιας ανάγκης. Ένα νέο πρόγραμμα το οποίο και αυτό με ευρωπαϊκό προϋπολογισμό θα μπει σε λειτουργία έτσι ώστε να μπορούμε με δημογραφικά στοιχεία, με τα στοιχεία των εκπαιδευτικών, με τις υπηρεσιακές μεταβολές να προβλέπουμε καλύτερα τις ανάγκες σε όλη την Ελλάδα και να μιλάμε λιγότερο στην αρχή της χρονιάς για τα κενά και πολύ περισσότερο για ουσιαστικές αλλαγές και τις ουσιαστικές βελτιώσεις στην καθημερινότητα των σχολείων. Και ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο το οποίο ακολουθεί στην ψηφιακή μετάβαση, που όπως είπαμε δεν έχει αξία αν δεν αγγίζει στην ειδική αγωγή και στήριξη των μαθητών και σε ένα νέο εργαλείο το οποίο σχεδιάζουμε και θα μπει σε εφαρμογή και αυτή μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ένα έργο το οποίο έχει να κάνει με τη διασύνδεση, την επικοινωνία με τους γονείς. Μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα με οδηγούς, ενημέρωση, συμβουλευτική, συμβουλευτικό οδηγό και υλικό για τη στήριξη των παιδιών» εξήγησε.

Ακόμη, μίλησε για το ψηφιακό φροντιστήριο: «Θα ήταν πολύ ελλιπής παρουσίαση αν θα σας έλεγα μερικά στοιχεία για το ψηφιακό φροντιστήριο. Βλέπετε ότι ήδη έχουν υπάρξει 3.500 ώρες ζωντανών διαδικτυακών μαθημάτων 45 λεπτά από καθηγητές οι οποίοι έχουν κάνει αίτηση και έρχονται και στο Υπουργείο. Γυρίζουν καθημερινά μαθήματα με πάρα πολλά αντικείμενα. Πρόσφατα μάλιστα προσθέσαμε και νέα μαθήματα στην επαγγελματική, όπως επίσης και μαθήματα στοχευμένα και προσαρμοσμένα και στα παιδιά για την ειδική. Έχουν ήδη 35.000 μαθητές συνδεθεί τον πρώτο μήνα. Μια πολύ σημαντική νομίζω επιτυχία και πέραν των νέων μαθημάτων, πραγματικά θα δείτε ότι θα μπουν σιγά σιγά νέα εξεταστικά εργαλεία. Το κομμάτι των τεστ πραγματικά είναι ένα πολύ πλούσιο ψηφιακό φροντιστήριο το οποίο έρχεται να βοηθήσει την ελληνική οικογένεια και ελπίζουμε να απομειώσει και αυτό το βάρος που έχει η ελληνική οικογένεια στο να ενισχύσει τα παιδιά και να πετύχουν τους στόχους τους μέσα στο σχολείο. Με την ευκαιρία που είστε εδώ, ξέρετε ότι πιλοτικά θα αρχίσουμε να συνεργαζόμαστε και με την Open Air, με την χορηγία που μας κάνει το Ίδρυμα Ωνάση για την τεχνητή νοημοσύνη, για επιμόρφωση εκπαιδευτικών, για επιμόρφωση των παιδιών, για τη χρηστή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, για να μάθουν να ρωτάνε έτσι ώστε να μπορούν να συνδυάζουν γνώση και μαθησιακό αποτέλεσμα. Όλα αυτά δεν γίνονται μόνο από έναν φορέα. Ήδη πάρα πολλές εταιρείες, όπως η Google, βοηθάει στο να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί. Ήδη γίνεται μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπως η Microsoft, η οποία θα δώσει τον προσωπικό βοηθό για το ψηφιακό φροντιστήριο. Βλέπετε λοιπόν ότι πάρα πολλοί στέκονται δίπλα μας και δίπλα στον Έλληνα μαθητή, στην Ελληνίδα μαθήτρια, για να μπορέσει να φτάσει πιο κοντά στο κομμάτι της γνώσης».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος