Πραγματοποιήθηκε το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας

Ολοκλήρωσε με επιτυχία τις εργασίες του το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας στην Πάτρα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Μαρτίου 2023 με ελεύθερη είσοδο για το κοινό στους χώρους του Μουσείου Επιστημών και Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών, στα Παλαιά Σφαγεία και στο Κέντρο Χορού και Τεχνών Dansarte το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας με τίτλο «Το Θέατρο Οντίν και η Θεατρική Ανθρωπολογία στην Ελλάδα», που έφερε σε επαφή γνωριμίας τους συμμετέχοντες με την θεωρία και πρακτική της θεατρικής/ παραστατικής τέχνης μέσα από την μακρόχρονη δράση της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας και του Θεάτρου Οντίν.

Το συνέδριο διοργάνωσε το Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών με συνδιοργανωτές το Κέντρο Θεατρικής Ανθρωπολογίας (Ηράκλειο Κρήτης), το Fondazione Barba Varley και το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και διεξήχθη υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Ινστιτούτου της Δανίας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών. Συντονίστρια του συνεδρίου ήταν η Κάτια Σαβράμη, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Σκηνικής Πράξης και Λόγου και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών.

Στον πολυχώρο των Παλαιών Σφαγείων που διέθεσε η ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας για τις απογευματινές συνεδρίες του διημέρου, ξετυλίχτηκε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα.

Πραγματοποιήθηκε το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας

Το απόγευμα της Παρασκευής στην αίθουσα Κ7 του πολυχώρου πραγματοποιήθηκε η βιντεοεγκατάσταση «Μην κοιτάς / Don΄t Look» της εικαστικού Έφης Χαλυβοπούλου σε συνεργασία με τους Tim Ward (σύνθεση ήχου) και Νίκο Φάλαγγα (animation, μοντάζ), σε συνδυασμό με περφόρμανς βασισμένη στο ποίημα του Χάρολτ Πίντερ «Μην κοιτάς / Don΄t look» και στην πρώτη σκηνή του έργου «Βουνίσια γλώσσα». Η περφόρμανς δημιουργήθηκε από φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (σκηνοθετική ομάδα και ομάδα ερμηνευτών) σε διδασκαλία, μετάδραση και σκηνοθεσία της Δέσποινας Γεωργακοπούλου, θεατρολόγου, ΜΑ στην Υποκριτική, μέλους ΕΕΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών.

Το απόγευμα του Σαββάτου μετά τις 15.00 στην αίθουσα Κ7 των Παλαιών Σφαγείων  πραγματοποιήθηκαν επαναλαμβανόμενες προβολές των «Η τέχνη του ανέφικτου» (The Art of Impossible) σε σκηνοθεσία Elsa Kvamme και «Zona Limite» (Borderland) σε σκηνοθεσία-παραγωγή Stefano Di Buduo.

Μετά τις 19.00 στην κεντρική αίθουσα Κ6 του πολυχώρου των Παλαιών Σφαγείων πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Διάλογοι και ανταλλαγές» σε συντονισμό της Roberta Carreri. Θεματικός άξονας: Η Θεατρική Ανθρωπολογία και το Τραγούδι.

Συμμετείχαν:

  • ΕΣΠΛο: Περάσματα. Κείμενο-σκηνοθεσία: Μαρία Φραγκή, PhD στις Θεατρικές Σπουδές, Σκηνοθέτρια, ΕΕΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Συμμετείχαν τα μέλη-εκπαιδευτικοί και φοιτητές του Εργαστηρίου Σκηνικής Πράξης και Λόγου
  • Θέατρο Όμμα Στούντιο, Αντιγόνη / κουρέλια εικόνες σε σκηνοθεσία Αντώνη Διαμαντή, κείμενο Γιάννας Ροϊλού, PhD στις Θεατρικές Σπουδές, ΕΕΠ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών
  • Ορχήστρα Δωματίου Μουσικού Σχολείου Πατρών (διεύθυνση: Μαρία Ιατρίδου, εκπαιδευτικός μουσικής-θεατρολόγος-ΜΑ στο αρχαίο ελληνικό θέατρο)
  • Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα, «When our eyes touch», Μαρία Κολλιοπούλου, χορογράφος-καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας-σόλο χορεύτρια
  • Τεχνοχώρος Φάμπρικα, Trapeze performance: Νατάσσα Αραμπατζή, Ukulele: Ηλέκτρα Μιχαλιάδη Σάρτη
  • Φοιτητική Ομάδα Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού Πανεπιστημιακού Γυμναστηρίου Πατρών, Πολιτιστική Μνήμη και χορός στην Κρήτη: Δεσμοί και σύγχρονες πρακτικές. Γρηγόρης Μικρώνης, PhD, Καθηγητής Παραδοσιακών Χορών του Πανεπιστημίου Πατρών. Συμμετείχαν παραδοσιακοί χορευτές, φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών
  • Χορικό (από το πρώτο Χορικό της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή), Κάτια Σαβράμη, ερευνήτρια-χορογράφος, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, ηθοποιός: Δανάη Παπουτσή
  • X-Saltibagos, «Η Τροία έπεσε. Ένα μικρό κομμάτι»

Εξαιρετικές ήταν και οι εργασίες του συνεδρίου στους υπόλοιπους χώρους που πραγματοποιήθηκε. Στο πλαίσιο αυτό την Παρασκευή το πρωί στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας Πανεπιστημίου Πατρών συμμετείχαν με ομιλίες και εισηγήσεις ο Επίτιμος Πρόεδρος του Κέντρου Θεατρικής Ανθρωπολογίας, σκηνοθέτης θεάτρου και συγγραφέας Eugenio Barba (διαδικτυακά) και οι Julia Varley, Roberta Carreri, Stefano Di Buduo, Marco de Marinis, Piergiorgio Giacchè, Μιράντα Τερζοπούλου, Κώστας Βάντζος, Αντώνης Διαμαντής, Γιώργος Σαμπατακάκης, Μαρία Φραγκή.

Πραγματοποιήθηκε το 3ο Διεθνές Συνέδριο Θεατρικής Ανθρωπολογίας

Παράλληλα η Roberta Carreri, ηθοποιός του Θεάτρου Οντίν, τιμήθηκε από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστο Μπούρα για την πολύχρονη θητεία της στην έρευνα της Τέχνης του Ηθοποιού. Επίσης το Σάββατο το πρωί στο Κέντρο Χορού και Τεχνών Dansarte της Τατιάνας Λοβέρδου έγινε το εργαστήριο «Ο χορός των προθέσεων» της Roberta Carreri και ακολούθησε συζήτηση.

Όπως σημειώνει ο Eugenio Barba: «Η Θεατρική Ανθρωπολογία διακρίνει τις αρχές που πρέπει να εφαρμόσει ο ερμηνευτής για να καταστεί δυνατός “ο χορός” των αισθήσεων και του νου του θεατή. Είναι καθήκον των ερμηνευτών να γνωρίζουν αυτές τις αρχές και να διερευνούν ασταμάτητα τις πρακτικές τους δυνατότητες. Σε αυτό συνίσταται η τέχνη τους. Θα είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πώς και με ποιον σκοπό θα χρησιμοποιήσουν αυτόν τον “χορό”. Αυτή είναι η ηθική τους. Η Θεατρική Ανθρωπολογία δεν δίνει συμβουλές για την ηθική. Είναι η προϋπόθεση της ηθικής». (The performer’s village, 1996).

*Η λειτουργία του χώρου των Παλαιών Σφαγείων χρηματοδοτείται από τη πράξη «Δομή προώθησης πολιτιστικής κληρονομιάς του Δήμου Πατρέων» η οποία είναι ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος