«Όλα θα πάνε καλά» με την υπογραφή του Βιμ Βέντερς

Ο υποψήφιος για Όσκαρ, Τζέιμς Φράνκο, έχοντας στο πλευρό του τις Ρέιτσελ ΜακΆνταμς και Σαρλότ Γκενσμπούργκ και υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βιμ Βέντερς,  ακροβατεί σε ένα παιχνίδι ενοχής και συγχώρεσης, υποδυόμενος τον Τόμας στην ταινία «Όλα θα πάνε καλά».

«Υπάρχει πολλή θλίψη αλλά και πολλή χαρά στη ζωή. Η ιστορία μιλά για την αποδοχή της ζωής, της απώλειας, της επιτυχίας. Αν το καταφέρεις αυτό, όλα θα πάνε καλά.» δηλώνει ο πρωταγωνιστής.

Λίγα λόγια για την ταινία

Ένα χειμωνιάτικο βράδυ. Ένα αυτοκίνητο σε έναν επαρχιακό δρόμο. Χιονίζει, η ορατότητα είναι περιορισμένη. Ξαφνικά, ένα έλκηθρο γλιστρά, από το πουθενά, σε έναν λόφο. Το αυτοκίνητο σταματά και όλα βυθίζονται στη σιωπή.

Ο οδηγός είναι ένας συγγραφέας, ο Τόμας. Δεν έχει εκείνος ευθύνη για το ατύχημα, αλλά ούτε και ο μικρός Κρίστοφερ, που έπρεπε να φροντίσει να μη βγει στον δρόμο ο αδελφός του, ούτε η μητέρα τους, Κέιτ, που έπρεπε να είχε καλέσει τα παιδιά μέσα νωρίτερα.

Ο Τόμας πέφτει σε κατάθλιψη και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να γράψει. Έχει, όμως, δικαίωμα να βασίσει το έργο του πάνω σε βιώματα και τη θλίψη των άλλων; Το ταξίδι του θα του αποδείξει ότι δεν είναι απλώς ο χρόνος που γιατρεύει τις πληγές αλλά το κουράγιο να αντιμετωπίσεις το παρελθόν και να συγχωρείς. Ειδικά τον εαυτό σου.

Η ιστορία πρέπει πάντα να έχει γερές ρίζες στην πραγματικότητα

Έχοντας στο ενδιάμεσο σκηνοθετήσει τα ντοκιμαντέρ «Pina» και «Το Αλάτι της Γης», ο Βιμ Βέντερς επέστρεψε στη μυθοπλασία με τον τρόπο που πίστευε πάντα: ότι η ιστορία, δηλαδή, πρέπει να έχει γερές ρίζες στην πραγματικότητα. «Ακόμη και οι καθαρά μυθοπλαστικές μου ταινίες έχουν στοιχεία ντοκιμαντέρ. Η απλή αφήγηση μιας ιστορίας δεν θα μου είναι ποτέ αρκετή. Ήθελα πάντα να μιλήσω για τον χρόνο και, πάνω από όλα, για ένα μέρος», εξηγεί και αποκαλύπτει τι ήταν αυτό που τον τράβηξε τόσο στην ιστορία του Νορβηγού σεναριογράφου Όλαφ Γιοχάνεσεν.

«Νομίζω η θεματική της ενοχής, όχι τόσο την ενοχή του συγκεκριμένου άνδρα σε σχέση με το ατύχημα, αλλά την ενοχή που φέρεις σε κάθε δημιουργική δραστηριότητα, όταν “χρησιμοποιείς” την πραγματική ζωή. Επιτρέπεται να χρησιμοποιήσεις στη δουλειά σου αυτό που έχουν βιώσει άλλοι άνθρωποι, μεταμορφώνοντάς το σε τέχνη, μια ιστορία, μια ταινία; Επιτρέπεται να εισαγάγεις τον πόνο του άλλου στη δική σου μυθοπλασία; Το ατύχημα κάνει τον Τόμας καλύτερο συγγραφέα, τον εξελίσσει. Τι ευθύνη έχουμε όταν παίρνουμε την κυριότητα των εμπειριών άλλων ανθρώπων κατά αυτόν τον τρόπο; Δεν είναι μια ερώτηση που συναντά κανείς συχνά. Και έπειτα, υπάρχει και το εξής ερώτημα: ποια είναι η σχέση ανάμεσα σε δύο ξένους που ενώνονται από ένα τραυματικό γεγονός; Πώς επηρεάζουν ο ένας τον άλλο καθώς περνούν τα χρόνια; Μιλάω για τον βαθμό στον οποίο αποδεχόμαστε και σεβόμαστε την πραγματικότητα των άλλων ως δική μας πραγματικότητα. Με πόση υπευθυνότητα το αντιμετωπίζουμε αυτό;» αναφέρει.

Καθώς το σενάριο απαιτούσε λοφώδεις, χιονισμένες τοποθεσίες που μπορούσαν να φιλοξενήσουν με ασφάλεια τα γυρίσματα, οι συντελεστές γρήγορα κατέληξαν στον Καναδά και πιο συγκεκριμένα στη μικρή πόλη Όκα, της οποίας η λίμνη παγώνει τον χειμώνα μεταμορφώνοντας εντελώς τη γύρω περιοχή. «Μου άρεσε η ιδέα ενός μέρους που αλλάζει απόλυτα με τις εποχές, που έχει έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα όπως περνά ο χρόνος. Και, όντας συχνός επισκέπτης του Καναδά, ήθελα να γυρίσω κάτι εκεί εδώ και 30 χρόνια» εξηγεί ο σκηνοθέτης.

Τα γυρίσματα έγιναν σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, έτσι ώστε οι συντελεστές να συλλάβουν την αυθεντική εναλλαγή των εποχών, κάτι που δύσκολα θα πετύχαινε το γύρισμα σε εσωτερικά στούντιο. Βέβαια, τα εμπόδια ήταν πολλά: κατά τη διάρκεια της μέρας η θερμοκρασία έπεφτε στους -20, ενώ τη νύχτα έφτανε και στους -30, δημιουργώντας φοβερά δύσκολες συνθήκες για το συνεργείο και τους ηθοποιούς.

 Ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντρ Ντεσπλά υπογράφει τη μουσική

Στο «Every Thing Will Be Fine» ο Βέντερς συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον βραβευμένο με Όσκαρ, ελληνικής καταγωγής Αλεξάντρ Ντεσπλά. Για την επιλογή του συνθέτη, ο παραγωγός της ταινίας, Τζιαν-Πιέρο Ρίνγκελ, επισημαίνει: «Ο Αλεξάντρ είναι ένας από τους σπουδαιότερους συνθέτες παγκοσμίως, μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε είδους και μεγέθους παραγωγή. Οι συνθέσεις του έχουν ουσία και ψυχή, και υποστηρίζουν την αφήγησή μας».

info:

Σκηνοθεσία: Βιμ Βέντερς

Σενάριο:  Μπιορν Όλαφ Γιοχάνεσεν

Παραγωγή:  Τζιαν-Πιέρο Ρίνγκελ

Ηθοποιοί: Τζέιμς Φράνκο, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μαρί-Ζοζέ Κροζ,

Διάρκεια: 118’

Δείτε το trailer:  https://www.youtube.com/watch?v=NIkyvfXCt5I

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος