Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το ανεκμετάλλευτο «Καλάβρυτα 1943» και οι προσδοκίες από τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

Ολοκαυτώματα, από αυτά που η ιστορία αφήνει σημάδια στις επόμενες γενιές, που ραγίζουν ερωτευμένες καρδιές, με μωρουδιακά πείσματα, κοινωνικούς προβληματισμούς, ρατσιστικές νότες. Αυτά περιλαμβάνουν οι ταινίες της νέας εβδομάδας, που κάνουν πρεμιέρα στη μεγάλη οθόνη από την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021.

Καλάβρυτα 1943

Τα «Καλάβρυτα 1943» είναι το κύκνειο άσμα του Μαξ Βον Σίντοφ που έφυγε από τη ζωή πρόσφατα σε ηλικία 91 ετών. Η ελληνική αξίωση για πολεμικές αποζημιώσεις για το ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, φέρνει στο προσκήνιο τρεις ιστορίες: Μιας Γερμανίδας νομικής εκπροσώπου της Γερμανικής κυβέρνησης, ενός από τους τελευταίους επιζήσαντες της Σφαγής και του Γερμανού που έσωσε τις ζωές αρκετών κατοίκων. Στην προσπάθεια εξισορρόπησης και αποδραματοποίησης -προς αποφυγή μελό καταστάσεων-, ένα τόσο δυνατό θέμα καταλήγει ανεκμετάλλευτο, με τη σφαγή κυρίως off screen και τις ανθρώπινες ιστορίες σε απόσταση από το συναίσθημα του θεατή· τα κενά της αφήγησης προδίδουν ότι ολόκληρες σεκάνς κατέληξαν στα σκουπίδια. Κάποιες δε ιστορικές ανακρίβειες ενόχλησαν.

Το Εργοστάσιο

Το δίκιο του εργάτη με αντισυμβατικό τρόπο θα διεκδικήσουν οι εργάτες ενός πτωχευμένου εργοστασίου όταν θα απαγάγουν τον ιδιοκτήτη ζητώντας ως λύτρα τα χρήματα που δικαιούνται. Η χρήση της ταξικής πάλης ως έναυσμα μιας βαθύτατης χαρτογράφησης κοινωνικών καταστάσεων αφυπνίζει τον θεατή, άλλοτε διδακτικά και άλλοτε εμπνευσμένα στο «Εργοστάσιο».

Εξόριστος

Κοσσοβάρος χημικός μηχανικός οικογενειάρχης παντρεμένος με Γερμανίδα σύζυγο, πιστεύει ότι τα νεκρά ποντίκια που βρίσκει στην είσοδο του σπιτιού του, είναι ρατσιστική επίθεση. Μαύρη κωμωδία ή σκοτεινό παιχνίδι καταδίωξης με τα φαντάσματα του μυαλού. Το ερώτημα δεν θα απαντηθεί ποτέ στην ταινία «Εξόριστος» που στην ουσία καταφέρνει να μιλάει για την επιρροή του κοινωνικού ρατσισμού σε θύτες και θύματα οδηγώντας τους δεύτερους σε συμπεριφορές φοβικές, ακραίες, παρανοϊκές.

Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας

Τρία, δύο, ένα… Τρεις ιστορίες γυναικών· Αργυρή Άρκτος -δηλαδή το δεύτερο μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ Βερολίνου-· ένα σπονδυλωτό έργο που η φαντασία είναι ανώτερη της φύσης, ή ακόμα καλύτερα… της φύσης και της θέσης. Αντίστροφη μέτρηση λοιπόν για μια δημιουργία που καταγράφει με όρους παντρέματος αισθητικής και αφήγησης Χιροκάζου Κορε-Έντα και Τακάσι Μίικε, το μεγάλο ταλέντο του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι. Αυτές είναι οι «ιστορίες της τύχης και της φαντασίας».

Antlers

Όταν μια δασκάλα επισκεφτεί το σπίτι ενός μαθητή της, του Λούκας, που υποπτεύεται ότι έχει υποστεί κακοποίηση, θα έρθει αντιμέτωπη με μια απρόσμενη έκπληξη: ένα windigo, το αιωνόβιο μυθικό πλάσμα που μόνο φρίκη μπορεί να προκαλέσει. Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο μαζί με τον Σκοτ Κούπερ στο «Antlers», προσφέρουν όσα υπόσχονται: γεφύρωση του κόσμου του φανταστικού με τον κλειστοφοβικό τρόμο, επιτρέποντας στο μύθο να αναπνεύσει και να κατακτήσει το θρύλο.

Αρχηγός από Κούνια 2: Οικογενειακή Υπόθεση

Τα αδέρφια Τέμπλετον, με τη βοήθεια της κόρης του ενός από τους δύο, γίνονται για 48 ώρες ξανά μωρά και προσπαθούν να σταματήσουν ένα παρανοϊκό επιστήμονα από το να εκπαιδεύει τα μωρά να είναι άτακτα. Η ανατροπή είναι μωρουδιακή αλλά το γέλιο των μικρών θεατών ξέχειλο. Όλα αυτά στο «Αρχηγός από κούνια 2: Οικογενειακή υπόθεση». Τη φωνή του Άλεκ Μπόλτγουίν, στην ελληνική έκδοση χαρίζει ο Πάνος Μουζουράκης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος