Ο διαγωνισμός τραγουδιού ενισχύει τα όνειρα της Νότιας Αφρικής για όπερα

Στην προηγούμενη ζωή του, ο Λούβο Μαράντι δεν διάβαζε μουσική και το μόνο πράγμα που ήξερε για την όπερα ήταν ποιος ήταν ο θρυλικός τενόρος Λουτσιάνο Παβαρότι. Αυτός και οι φίλοι του μιμούνταν τον Ιταλό τενόρο πριν ξεσπάσουν σε γέλια.

Αυτή την εβδομάδα, ο 29χρονος Νοτιοαφρικανός θα τραγουδήσει με όλη του την ψυχή στην Operalia, έναν από τους πιο διάσημους διαγωνισμούς όπερας στον κόσμο.

Ο ετήσιος διαγωνισμός, που ξεκίνησε στο Κέιπ Τάουν αυτή την εβδομάδα και διαρκεί μέχρι την Κυριακή, δημιουργήθηκε από τον Ισπανό τενόρο Πλασίντο Ντομίνγκο πριν από 30 χρόνια.

Συμμετέχουν 34 διαγωνιζόμενοι που επιλέγονται από μια αρχική δεξαμενή περίπου 800 τραγουδιστών.

Ακολουθώντας τα βήματα της σούπερ σταρ σοπράνο Πρέτι Γιέντε, η οποία τραγούδησε φέτος στη στέψη του βασιλιά της Βρετανίας Καρόλου Γ’, πέντε από αυτούς είναι από τη Νότια Αφρική.

Ο Μαράντι εγκατέλειψε μια δουλειά στο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού για να κυνηγήσει το όνειρό του για την όπερα.

Αναγκάστηκε να πει στους γονείς του ότι δεν θα μπορούσε να τους συντηρήσει για κάποιο διάστημα και μερικές φορές περνούσε μέρες χωρίς γεύμα, ενώ προσπαθούσε να εξασφαλίσει υποτροφίες για να χρηματοδοτήσει τις σπουδές του.

Ωστόσο, δεν μετανιώνει ούτε στιγμή που έκανε το βήμα.

«Ένιωσα λίγο εγωιστής, αλλά ήθελα να είμαι ευτυχισμένος, όχι να κάθομαι όλη μέρα σε ένα γραφείο», δήλωσε στο AFP.

«Έπρεπε να ξεκινήσω από το μηδέν», είπε, εξηγώντας ότι η προηγούμενη εμπειρία του με τις εκκλησιαστικές χορωδίες και την πολυφωνική μουσική έφτανε μόνο μέχρι εκεί.

«Η όπερα είναι ένα εντελώς διαφορετικό πράγμα, έπρεπε να μάθω πώς να διαβάζω μια κλασική δυτική παρτιτούρα». Το ντεμπούτο του ήταν αγχωτικό, θυμήθηκε.

«Με μια χορωδία, έχεις μια αίσθηση ασφάλειας. Ως σολίστας είσαι ευάλωτος. Μόλις χτυπήσεις την πρώτη σου νότα, όλοι μπορούν να δουν την καρδιά σου. Ένιωσα ένα τόσο μεγάλο άγχος», είπε.

Τώρα αισθάνεται άνετα, τραγουδώντας επίσης στα ιταλικά, γερμανικά και γαλλικά.

Ο βαρύτονος Σακίβε Μακοσάνα έκανε ένα παρόμοιο ταξίδι από μια φτωχή πόλη της Νότιας Αφρικής στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, όπου είναι ενταγμένος σε ένα πρόγραμμα για νεαρά ταλέντα.

Κάποτε ονειρευόταν να γίνει δικηγόρος. Όμως ένας καθηγητής του λυκείου παρατήρησε το ταλέντο του την πρώτη μέρα που παρακολούθησε τις δοκιμές χορωδίας και τον έβαλε σε διαφορετική τροχιά.

«Αν μπορέσεις να επιμείνεις σε αυτό, μπορείς να κάνεις μια πολύ καλή καριέρα», θυμάται ότι του είπε ο δάσκαλος.

«Μου αρέσει να βρίσκομαι στη σκηνή και να μπορώ να πω μια ιστορία σε ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν απαραίτητα τα λόγια, να τους μεταφέρω την ιστορία», δήλωσε ο 29χρονος.

«Αν μπορώ να πείσω κάποιον να έρθει σε μια παράσταση όπερας, έχω κάνει τη δουλειά μου».

«Ο βαθύτερος κόσμος της όπερας»

Στις κοινότητες των μαύρων σε όλη τη Νότια Αφρική οι νέοι άνδρες αναμένεται συχνά να επιλέξουν ένα «κλασικό» επάγγελμα, να γίνουν γιατροί ή δικηγόροι, είπε. Πολλοί αμφισβήτησαν την κρίση του, αμφιβάλλοντας ότι θα μπορούσε να ζήσει από την επιβλητική φωνή του.

Όμως η Operalia προσφέρει σημαντική προβολή.

«Θα τραγουδήσουμε μπροστά σε μάνατζερ, ατζέντηδες και διευθυντές διανομής ρόλων», δήλωσε ο Μσκοσάνα.

Ο διαγωνισμός είναι σαν «μια μεγάλη οντισιόν», δήλωσε η Νομπουλέλο Γιέντε, σοπράνο και μικρότερη αδελφή της Πρέτι.

Προσφέρει την ευκαιρία να προβληθείς χωρίς να χρειαστεί να ταξιδέψεις σε όλο τον κόσμο. Στα 32 της χρόνια, η Γιέντε έχει ήδη μια καθιερωμένη καριέρα. Όμως ο διαγωνισμός μπορεί να «διευρύνει τους ορίζοντές μου», είπε.

Σε ένα στούντιο της όπερας του Κέιπ Τάουν κάνει πρόβες Μότσαρτ και Βάγκνερ.

Φορώντας ένα φλοράλ φόρεμα, το χέρι της κουνιέται μπροστά από το σώμα της στο ρυθμό της μελωδίας, καθώς ακούγεται το δυνατό της βιμπράτο.

«Το να τραγουδάω σε όπερα είναι τόσο απελευθερωτικό για μένα. Μου αρέσει να υποδύομαι διαφορετικούς χαρακτήρες, να προκαλώ τόσα πολλά συναισθήματα», δήλωσε στη συνέχεια.

Μια άλλη διαγωνιζόμενη την ακολούθησε στο στούντιο – η Σιφοκάζι Μολτένο, μια 31χρονη μεσόφωνος από τη νοτιοανατολική πόλη Γκεμπέρα, που τώρα ζει στη Νέα Υόρκη.

«Τραγουδάω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Όμως η όπερα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο στην κοινότητά μου», είπε.

Ήταν και πάλι ένας δάσκαλος μουσικής που την έσπρωξε προς μια άλλη κατεύθυνση, βάζοντάς την να μάθει μια άρια του Μότσαρτ.

Κάποιοι συμμαθητές της γελούσαν άβολα, αλλά εκείνη ένιωσε «αμέσως συναισθηματικά δεμένη με αυτό».

«Την άκουγα όταν ήμουν μόνη μου. Αυτός ο βαθύτερος κόσμος της όπερας, ήξερα ότι ήταν κάτι ξεχωριστό, τόσο πολύτιμο», είπε.

Πηγή: AFP

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος