Μαθητές οραματίζονται λύσεις για το κλίμα σε διεθνές συνέδριο στην Ελευσίνα

Πολλοί μύθοι περιβάλλουν την πόλη της Ελευσίνας στην Ελλάδα. Ένας από αυτούς λέει, ότι το μέρος είναι η πύλη για τον κάτω κόσμο του Άδη. Ένας άλλος λέει ότι 350 μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης θα συγκεντρωθούν σύντομα εκεί για να επεξεργαστούν λύσεις για την κλιματική αλλαγή και να τις παρουσιάσουν μέσα από τη διεθνή γλώσσα της τέχνης. Όμως αυτό δεν είναι μύθος!

Μαθητές από τη Γερμανία, την Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια θα συμμετέχουν σε ένα τριήμερο συνέδριο, στο οποίο θα επεξεργαστούν ιδέες για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και θα τις παρουσιάσουν στον δήμαρχο Ελευσίνας.

Μαθητές οραματίζονται λύσεις για το κλίμα σε διεθνές συνέδριο στην Ελευσίνα

Το «Μαθητικό Συνέδριο για τη Μετάβαση σε ένα Κλιματικά ουδέτερο μέλλον» θα υλοποιηθεί στις 9,10 και 11 Μαΐου στο πλαίσιο της «2023 ΕΛΕΥΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ», ως Μυστήριο 149, με τη συμμετοχή μαθητριών/ών ηλικίας 10-15 ετών από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βερολίνο, τη Σρεμπρένιτσα της Βοσνίας, την Πρίστινα του Κοσόβου, την Μπίτολα της Βόρειας Μακεδονίας, την Πετροβαραντίν της Σερβίας και την Μπάλς της Αλβανίας.

Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, Α΄ και Γ’ Αθήνας, και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, διά των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία και με το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο για Περιβαλλοντικά Θέματα (UfU) από τη Γερμανία.

Μαθητές οραματίζονται λύσεις για το κλίμα σε διεθνές συνέδριο στην Ελευσίνα

Τα παιδιά και οι νέες/νέοι είναι εκείνες/εκείνοι που θα υποστούν περισσότερο τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, γι’ αυτό και η σωστή ενημέρωση και η ενδυνάμωσή τους για δράση κρίνονται απαραίτητα και προκρίνονται από τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η πορεία των 350 μαθητριών/ών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς το Συνέδριο συνοδεύτηκε από σχετικές δράσεις εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή, οραματισμού για την κλιματική ουδετερότητα και σχεδιασμού οδικού χάρτη για την κλιματική μετάβαση του σχολείου, της γειτονιάς, της πόλης, με συμμετοχικές μεθόδους ενδυνάμωσης, δημοκρατικής διαβούλευσης και καλλιέργειας συλλογικού πνεύματος.

Οι μαθήτριες/μαθητές, μετά την προετοιμασία τους, θα συναντηθούν από κοντά στην Ελευσίνα για τρεις μέρες, με στόχο να αναπτυχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Εκεί θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους, θα περπατήσουν μαζί σε θεματικές διαδρομές γνωρίζοντας την πόλη, θα διαβουλευτούν σε στρογγυλά τραπέζια, θα προτείνουν λύσεις για τη μετάβαση της Ελευσίνας προς την κλιματική ουδετερότητα, θα εκφραστούν μέσα από την τέχνη και θα οπτικοποιήσουν τα οράματά τους.

Το Συνέδριο κορυφώνεται με μία μαθητική πορεία και την παράδοση των αποτελεσμάτων της διαβούλευσης των μαθητικών ομάδων στη Δημοτική αρχή.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του Μαθητικού Συνεδρίου είναι διαθέσιμο εδώ.

Το Συνέδριο και η μέθοδος προετοιμασίας του μπορεί να αποτελέσουν πρόταση που θα δοθεί ως κληρονομιά σε τοπικές κοινότητες ενταγμένες σε ένα ευρύτερο πολιτιστικό/ περιβαλλοντικό/ εκπαιδευτικό πλαίσιο, σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ελευσίνα, ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, αποτελεί τον ιδανικό τόπο για την εκπαιδευτική εφαρμογή αυτής της μεθόδου.

Δείτε περισσότερα για το Συνέδριο στην ιστοσελίδα του.

Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης χρηματοδοτείται απ’ ευθείας από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης, με πόρους του προγράμματος European Climate Initiative (EUKI), ενώ, συμπληρωματικά, χρησιμοποιούνται πόροι από την «2023 ΕΛΕΥΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος