Holy Glory του Blind Adam στη γκαλερί The Breeder

Η γκαλερί The Breeder εγκαινιάζει σήμερα, Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016 το έργο του Blind Adam, με τίτλο Holy Glory.

“Ερχόμαστε από μια σκοτεινή άβυσσο. Καταλήγουμε σε μια σκοτεινή άβυσσο. Το μεταξύ φωτεινό διάστημα το λέμε Ζωή. Ευτύς ως γεννηθούμε, αρχίζει κι η επιστροφή”

Νίκος Καζαντζάκης, Ασκητική, Salvatores Dei, 1923

 
Παραδόξως ο Κόσμος χωρίζεται σε δύο μέρη. Το γνωστό και το άγνωστο. Ό,τι έχουμε αντιληφθεί, ό,τι αντιλαμβανόμαστε, ό,τι βλέπουμε, αγγίζουμε, ακούμε γευόμαστε ή μυρίζουμε καθώς επίσης ό,τι μάθαμε, μας είπαν, νομίζουμε, πιστεύουμε, ό,τι θυμόμαστε και ό,τι φανταζόμαστε, ό,τι θέλουμε και ό,τι επιθυμούμε ανήκουν στο γνωστό. Στο πραγματικό άγνωστο ανήκει μια και μόνη ερώτηση: γιατί υπάρχουν όλα αυτά. (..)

Holy Glory του Blind Adam στη γκαλερί The Breeder

Το έργο του Blind Adam στέκεται σε αυτό το όριο μεταξύ ορατού και μη ορατού στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το φως από το σκοτάδι χωρίς διαβαθμίσεις ή σκιές. Εκεί εικόνα και αντικείμενο, βάρος και όγκος, σχήμα και αίσθηση αρχίζουν να διαπραγματεύονται τα μεταξύ τους όρια σε μια σπουδή της υπόθεσης για το άγνωστο γιατί, όπως εκφράστηκε μέσα από την δημιουργία και την ανάπτυξη, την αποδοχή και τον ασπασμό, τον συμβολισμό και την εικονογράφηση της ιδέας του θείου. Τα φτερά του αγγέλου προστάτη, ο σταυρός του μαρτυρίου (στον οποίο έχει αποδοθεί η θεία χάρη), ο τόπος λατρείας με το άγνωστης προέλευσης σχήμα της Καάμπα στη Μέκκα, ο ψηλός θρόνος ενός θεού που βλέπει τα πάντα αποτελούν το ένα τμήμα της σπουδής.

Το άλλο τμήμα αποτελείται από έργα που απευθύνονται άμεσα στην ανθρώπινη ύπαρξη, την ανησυχία και το άγχος της, το φόβο για το άγνωστο, τον φόβο της επιστροφής στην άβυσσο της Ασκητικής του Καζαντζάκη: το ιερό χαλί προσευχής, οι στροβιλισμοί και η έκσταση του Holy Glory, και φυσικά ο θάνατος με το ακαθόριστο σχήμα που μοιάζει να θέλει να ρουφήξει ό,τι είναι γύρω του σε ένα βαθύ ψηλαφητό σκοτάδι.

Οι κόμποι και οι θηλιές, που είναι το βασικό υλικό αυτής της σειράς έργων, αποτελούν το μέτρο τη κλίμακας και του χρόνου, του καιρού της κατασκευής και του μεγέθους του έργου, και το μέσο μέσα από το οποίο θα εκφράζονται ταυτόχρονα το συμπαγές και το ρευστό, το απόλυτα υλικό και το οριακά σχεδιαστικό της γλυπτικής πρακτικής του Blind Adam.

The Breeder, Ιάσονος 45, Αθήνα

Διάρκεια: 25 Φεβρουαρίου – 24 Μαρτίου 2016

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος