Φωτεινή Μπαξεβάνη: Ο άνθρωπος και στη μεγαλύτερη μοναξιά του έχει ανάγκη να συνομιλήσει με κάποιον

Συνέντευξη στη Δώρα Χειράκη

Στο θέατρο Κιβωτός συνεχίζεται, για δεύτερη σεζόν, το έργο του Γιάννη Σκαραγκά «Η εποχή του κυνηγιού»,  σε σκηνοθεσία Λίνας Ζαρκαδούλα.

Πρόκειται για μια ιστορία για φύλακες-αγγέλους, οι οποίοι εμφανίζονται σαν φωνές στη ζωή ανθρώπων που ζουν με τη μοναξιά τους.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι η Φωτεινή Μπαξεβάνη και η Αθηνά Μαξίμου. Η πρώτη υποδύεται την Πόπη, μια γυναίκα που αποφάσισε να γίνει αόρατη. Στην ανάγκη της να ξαναφτιάξει τη ζωή της, επινοεί μια φανταστική φίλη, την Πηνελόπη Δέλτα, τον ρόλο της οποίας έχει αναλάβει η Αθηνά Μαξίμου και αναπτύσσει μαζί της μια σχέση κωμικών και συναισθηματικών ανατροπών.

Εμείς συναντήσαμε την Φωτεινή στα καμαρίνια του θεάτρου, λίγο πριν την έναρξη της παράστασης και μιλήσαμε για όσα διαδραματίζονται στο έργο, για τον χαρακτήρα που υποδύεται, αλλά και για τα επόμενα σχέδιά της.

Φωτεινή Μπαξεβάνη: Ο άνθρωπος και στη μεγαλύτερη μοναξιά του έχει ανάγκη να συνομιλήσει με κάποιον

 Τι πραγματεύεται «Η εποχή του κυνηγιού» που παρουσιάζεται φέτος στο θέατρο Κιβωτός;

Είναι μία τρυφερή μαύρη κωμωδία για την ιστορία μιας γυναίκας στην Ελλάδα της κρίσης του σήμερα, που έχει χάσει τα πάντα: περιουσία, κοινωνική ζωή, τον ίδιο της τον εαυτό και προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη τη ζωή της.

Υποδύεσαι την Πόπη. Ποια είναι τα στοιχεία του χαρακτήρα της;

Η Πόπη είναι ένας πολύ γνώριμος σημερινός χαρακτήρας, μία γυναίκα που όλοι έχουμε στο περιβάλλον μας, ή που μπορεί να είμαστε κι εμείς. Στο έργο όμως, την πετυχαίνουμε σε μία ακραία κατάσταση, που έχει χάσει τον εαυτό της. Η Πόπη, μετά από μία αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας, αφού πέρασε ένα μεγάλο σοκ όταν της πήραν οι τράπεζες το σπίτι της, βρίσκεται σε μεγάλη σύγχυση… Την βρίσκουμε στην στιγμή της απομόνωσής της και την ζούμε στην προσπάθειά της να ξαναβγεί στο κόσμο.

Ποιο είναι το μήνυμα του έργου και ποιος είναι ο τρόπος που μας «υποδεικνύει»,  για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να προχωρήσουμε μπροστά;

Ο άνθρωπος ακόμα και στην μεγαλύτερη μοναξιά του, στα πιο δύσκολα προβλήματα, έχει ανάγκη να συνομιλήσει με κάποιον -ακόμα και αν είναι ο ίδιος του ο εαυτός- να δει τα πράγματα καθαρά, να δει τις αλήθειες του, να μπορέσει να τις διηγηθεί και να ξαναγράψει την ιστορία του για να προχωρήσει μπροστά.

Έχει ένα αισιόδοξο μήνυμα κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον θεατή στις μέρες μας, που ο ίδιος  ή ο περίγυρός του ζει παρόμοιες καταστάσεις.

«Η εποχή του κυνηγιού» γράφτηκε, αποκλειστικά, από τον Γιάννη Σκαραγκά για εσένα και την Αθηνά Μαξίμου. Πως προέκυψε αυτό;

Με τον Γιάννη Σκαραγκά γνωριζόμαστε και συνεργαζόμαστε από το 1998. Έχω σκηνοθετήσει έργα του στο θέατρο και έχω παίξει σε σενάριά του στην τηλεόραση. Η Αθηνά και ο Γιάννης γνωρίζονται ακόμα πιο παλιά, όταν σπούδαζαν μαζί στη δραματική σχολή του ΚΘΒΕ. Την προηγούμενη χρονιά, παίξαμε μαζί με την Αθηνά στο θέατρο και αρχίσαμε να κάνουμε όλοι παρέα. Κάποια στιγμή, έπεσε η ιδέα να κάνουμε κάτι όλοι μαζί και να μιλήσουμε μέσα από ένα θεατρικό έργο για όλα αυτά που μας απασχολούν. Έτσι, ο Γιάννης έγραψε την «εποχή του κυνηγίου» και ιδού…  Η παραγωγή είναι της εταιρείας αρτivities, που ανήκει στον Αιμίλιο Χειλάκη και την Αθηνά Μαξίμου, και πραγματικά, τους αξίζει ένα «μπράβο», που ασχολούνται και ρισκάρουν με τις παραγωγές αυτή την δύσκολη εποχή.

Φωτεινή Μπαξεβάνη: Ο άνθρωπος και στη μεγαλύτερη μοναξιά του έχει ανάγκη να συνομιλήσει με κάποιον

Θεωρείς ότι τη συγκεκριμένη εποχή με τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, το Θέατρο, έχει μεγαλύτερη ανάγκη από ένα καινούργιο ελληνικό κείμενο;

Ναι, και αυτό που πέτυχε τελικά το συγκεκριμένο έργο, είναι η καταγραφή όχι μόνο του απελπισμένου ανθρώπου, αλλά και της εποχής μας, τη δυσκολία, αλλά και την ανάγκη μας να συνεχίσουμε. Η ελληνική δραματουργία δεν είναι απλώς η μαρτυρία στον πολιτισμό μας. Είναι κομμάτι της ίδιας της αφήγησης για το ποιοι είμαστε τώρα, αλλά και τι είναι αυτό που μας προσδιορίζει σε έναν κόσμο που, ευτυχώς, δεν έχει χάσει τη διάθεσή του να επικοινωνεί μέσα από τις ιστορίες του.

Είναι μια παράσταση που πρωταγωνιστούν δύο γυναίκες και σκηνοθετεί, επίσης γυναίκα, η Λίνα Ζαρκαδούλα. Πως είναι αυτή η συνεργασία; Ρωτάω, γιατί συνήθως υποστηρίζεται, ότι όπου είναι πολλές γυναίκες μαζί, η συνεννόηση αποκτά ένα μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας.

Καθόλου, το ακριβώς αντίθετο θα έλεγα… Είμαστε ίδια γενιά, έχουμε τις ίδιες ανησυχίες, τι πιο όμορφο και δημιουργικό να συνυπάρξουμε και να μιλήσουμε μέσα από την τέχνη μας γι’ αυτές! Συνεργαστήκαμε θαυμάσια!

Υποκριτική, σκηνοθεσία, μουσική, όλα αυτά συνυπάρχουν αρμονικά στη ζωή σου ή υπάρχει κάτι που έχει πρωτεύουσα σημασία;

Όχι, δεν υπάρχει, ένα, δύο τρία… Κάνω το ένα, μου λείπει το άλλο και ανάλογα με την περίπτωση, εκφράζομαι μέσα από την κάθε ιδιότητα μου.

Όμως, αν δεν κάνω λάθος, ετοιμάζεις και κάτι άλλο γι αυτή τη σεζόν…

Ναι, κάνω πρόβες στο θέατρο Τέχνης για το έργο «Τα παιδιά του ήλιου» του Μαξίμ Γκόργκι, σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα τον Νοέμβριο. Εκεί θα παίζω τις υπόλοιπες μέρες, ενώ τα Δευτερότριτα, έως τις 2 Φεβρουαρίου, θα συνεχίζονται οι παραστάσεις στην «Εποχή του κυνηγιού».

Φωτεινή Μπαξεβάνη: Ο άνθρωπος και στη μεγαλύτερη μοναξιά του έχει ανάγκη να συνομιλήσει με κάποιον

info

Ημέρες παραστάσεων: Δευτέρα, Τρίτη

Ώρα έναρξης: 21:15

Διάρκεια: 90′ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ – γενική είσοδος

Θέατρο ΚΙΒΩΤΟΣ

Πειραιώς 115 (Στάση μετρό: Γκάζι)

Τηλ.: 210 3427426

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος