Ένα ατίθασο ρομπότ στο τιμόνι των ταινιών της νέας εβδομάδας

Απογοητευτικές οι εισπράξεις του τριημέρου, με το δεύτερο μέρος του Τζόκερ να ακολουθεί τη δραματικά απρόσμενη εισπρακτική αποτυχία που για το στούντιο μεταφράζεται στα 40.000.000 δολάρια. Ναι αυτά τα ποσά είναι απογοητευτικά όταν πιθανότατα αυτό να μην καλύπτει ούτε τη διαφημιστική καμπάνια. Αντιστρόφως ανάλογη η επιτυχία του Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» που έχει ξεπεράσει κάθε αναμενόμενο με τις sold out προβολές. Στα της εβδομάδας τώρα: Με δύο παρ’ ολίγον θρίλερ , ένα συγκινητικό και ένα εκκωφαντικά εκτός του γούστου μου animation και μια επανέκδοση από αυτές που δεν πρέπει να χάσετε, ξεκινάει η κινηματογραφική εβδομάδα. Ας τα δούμε όλα αναλυτικότερα.

Με δεδομένο ότι δύο ταινίες δεν έκαναν δημοσιογραφική προβολή, (για προφανείς πιστεύουμε λόγους πιστεύουμε), οι ταινίες “Bagman” και «Η Ώρα της Σιωπής», και δεν παρακολουθήσαμε το “My Hero Academemia: You’re Next” που παράχθηκε κυρίως για το κοινό που διαβάζει τα manga και παρακολουθεί την τηλεοπτική σειρά, οι κριτικές μας για αυτή την εβδομάδα περιορίζονται στις τρεις. (Θα ακολουθήσουν σύνδεσμοι με συνόψεις και τρέιλερ για τις ταινίες που προαναφέραμε στο τέλος του κειμένου).

Το Ατίθασο Ρομπότ

Ένα ρομπότ με μηδενική αρχικά ενσυναίσθηση αναλαμβάνει τη φροντίδα μιας πάπιας με νανισμό αφού κατά λάθος (ή προγραμματισμό;) πρώτα σκοτώσει την οικογένεια της. Παράλληλα μια πονηρή αλεπού που τους ακολουθεί θέλει να ευεργετηθεί από την ικανότητά του ρομπότ να ολοκληρώνει tasks. Θα μπορέσει να τους βοηθήσει να ενσωματωθούν στην «εκεί έξω» ζωή ώστε να αναβάλλει το ρομπότ την προγραμματισμένη επιστροφή του στο εργοστάσιο προς επαναπρογραμματισμό και πώληση; Και θα καταφέρει να βρει στα τσιπάκια του λίγα ψίχουλα αγάπης;

Στο σύμπαν του «Ο Φίλος μου το Ρομπότ», με παραπλήσια οικολογικά θέματα που συναντήσαμε στο “wall-e”, σκληρές αλήθειες για τη ζωή κατασκευασμένων ηρώων εμπνευσμένες από το “Toy story”, τον επώδυνο αποχωρισμό του θανάτου όπως αποτυπώθηκε στον «Βασιλιά των Λιονταριών» αλλά και με τυχαίες ομοιότητες με το «Ένα Ταξίδι για Πάπιες» παράγεται μια ταινία που αν και όλα τα στοιχεία της είναι ζυγισμένα, προσδιορισμένα και αναγνωρίσιμα, έχει πρωτοτυπία, ομορφιά και παράγει εκρήξεις συγκίνησης.

Οι συμπτώσεις συνεχίζονται χωρίς όμως να προκαλούν συνεφιλική δυσφορία. Για παράδειγμα, η κεντρική χαρακτήρας-Ρομπότ που φέρει στην όψη με τον Σκέλινγκτον Τζακ, από κατασκευαστικό λάθος αλλά και σωρεία εμπειριών αποκτά ενσυναίσθηση και χαρίζει μαθήματα ανθρωπιάς ισάξια με αυτά που δίδαξε η Χαρά στο «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 1 & 2». Στο τέλος έχουμε και ελαφρές πινελιές στον καμβά από «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού μυαλού» καθώς θέλει να κρατήσει μια μνήμη έστω, με κάθε κόστος.

Το μυαλό και η δημιουργία είναι ένας μύλος που όλα τα αλέθει. Τα φρεσκοαλεσμένα και με αγάπη ζυμωμένα υλικά προσθέτουν μαλακό δέρμα σε ένα ατίθασο ρομπότ που συχνά κινδυνεύει να γίνει ευάλωτο… στη λαμαρίνα του. Να το υπογραμμίσουμε: Τις στιγμές που κλείνεις τα μάτια και δεν σκέφτεσαι τα υλικά, ζεις μια ανεπανάληπτη περιπέτεια.

Συνάντησα και ευτυχισμένους τσιγγάνους

Ενέπνευσε τον Κουστορίτσα και τον «Καιρό των Τσιγγάνων». Ήταν δε η πρώτη αφιερωμένη ταινία σε πραγματικούς τσιγγάνους, που αποτύπωνε ζωντανά τις πραγματικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής τους. Και ένα από τα ωραιότερα δείγματα παγανιστικού νεορεαλισμού. Το «Συνάντησα και Ευτυχισμένους Τσιγγάνους» είσχωρει στην τότε ζωή των τσιγγάνων της Γιουγκοσλαβίας και αποτυπώνει μια (ή και περισσότερες) από τις ερωτικές περιπέτειες του κεντρικού ήρωα που θα σκιαγραφήσουν μια άτυπη μικρογραφία των ηθών της ρομά κοινότητας της εποχής. Η αποσπασματική του φύση το καθιστά παλώμενο ακόμα και τόσα χρόνια μετά την πρώτη προβολή του.

In search of an audience

Επί του πιεστηρίου προσθέτουμε και μια ακόμα ταινία που θα προβάλλεται αποκλειστικά σε γνωστό πολυκινηματογράφο. Το “In search of an Audience”, με αφορμή μια παράσταση που ακυρώθηκε λόγω του εγκλεισμού, δίνει τη δυνατότητα στον Λάμπρο Φισφή να καταγράφει αποσπασματικά τη φύση της δουλειάς του, να μιλήσει για το Ελληνικό stand up και την άνθιση του, να οραματιστεί το πρώτο arena stand up show στην Ελλάδα και να σχολιάσει την εποχή που ο κωμικός είναι καταδικασμένος να απευθύνεται σε μια κάμερα χωρίς κοινό. Στην πραγματικότητα όμως αυτό το ντοκιμαντέρ καταγράφει την υπέρβαση εαυτού στα εμπόδια επιβίωσης στον καλλιτεχνικό χώρο αλλά και τους προβληματισμούς για το χιούμορ στην εποχή της πολιτικής ορθότητας. «Το γέλιο μετατρέπει το μονόλογο σε διάλογο» θα αναφέρει καθώς από την εποχή του covid αναγκάζεται να παίζει σε νεκρές φάτσες που δεν ξέρει αν περνάνε καλά». Ακόμα και στην κωμωδία χωρίς κοινό, ο στόχος παραμένει ο ίδιος για τον καλλιτέχνη τότε και τώρα: να κάνει τον κόσμο να γελάει. Και αυτό έχει σημασία.

Επίσης προβάλλονται

My Hero Academy: You’re Next

Υπερήρωες καταδιώκουν άνθρωπο με άπληστη δύναμη που «καταπίνει» ολοκληρους πληθυσμούς. Θα μπορέσουν οι Ντέκου, Μπάκουγκο, Τοντορόκι και οι υπόλοιποι μαθητές της πρώτης τάξης του Λυκείου U.A. να προστατεύσουν τον κόσμο βάζοντας τέλος στον Νταρκ Μάιτ το νέο Σύμβολο και τις επιθυμίες του;

Bagman

(Χωρίς δημοσιογραφική προβολή)

Όταν μια απαίσια απειλή από την παιδική του ηλικία επιστρέφει για να τον στοιχειώσει, ένας πατέρας αγωνίζεται απεγνωσμένα ενάντια στον βαθύτερο εσωτερικό φόβο του.

Η ώρα της σιωπής

(Χωρίς δημοσιογραφική προβολή)

Η ταινία ακολουθεί έναν αστυνομικό ντετέκτιβ με προβλήματα ακοής, που εργάζεται ως διερμηνέας για το τμήμα και πρέπει να αντιμετωπίσει μια ομάδα διεφθαρμένων αστυνομικών που προσπαθούν να εξοντώσουν μία κωφή μάρτυρα φόνου σε μια πολυκατοικία.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος