Εμβόλιο στο χέρι του Χόλιγουντ τα φετινά Όσκαρ – Ετοιμαστείτε για μια τρίωρη κινηματογραφική εμπειρία

Ενενήντα δευτερόλεπτα. Τόσος χρόνος θα χρειαστεί για να πειστούν οι θεατές ότι η φετινή τηλεοπτική μετάδοση των βραβείων Όσκαρ είναι διαφορετική, βεβαιώνει ο παραγωγός της βραδιάς, Στίβεν Σόντερμπεργκ.

Η πανδημία λειτούργησε ως ευκαιρία για μια ριζική αναμόρφωση της λαμπερής βραδιάς, που θα θυμίζει λιγότερο τηλεοπτική μετάδοση και περισσότερο ταινία.

Οι τρεις συμπαραγωγοί της βραδιάς των Όσκαρ, από αριστερά: Steven Soderbergh, Stacey Sher και Jesse Collins. (AP Photo, File)

Τι να περιμένουμε από τη βραδιά της απονομής

Δεν είναι η πρώτη φορά που έχει επιχειρηθεί να αλλάξει ο τρόπος παρουσίασης της τελετής, ωστόσο η βασική της μορφή παρέμενε πεισματικά αμετάβλητη μέσα στις δεκαετίες που πέρασαν.

Αλλά φέτος, η πανδημία έχει προκαλέσει πρωτοφανείς αναταράξεις στα Όσκαρ.

Καταρχήν, δεν θα υπάρχει κοινό.

Η τελετή δεν θα διεξαχθεί στο παραδοσιακό «σπίτι» των Academy Awards, το Dolby Theatre (αν και το Dolby εξακολουθεί να αποτελεί βασική τοποθεσία), αλλά στο Union Station, τον ευάερο, ιστορικό, σε αρχιτεκτονικό στυλ Art Deco-Mission Revival σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο του Λος Άντζελες.

@AP Photo/Chris Pizzello

Ο Σόντερμπεργκ οραματίζεται την εκπομπή ως ταινία τριών ωρών, όχι ως διαδικτυακό σεμινάριο… Αλλά τι σημαίνει αυτό ακριβώς; Εάν τα Όσκαρ είναι μια ταινία, τι είδους θα είναι; Από τον σκηνοθέτη του “Ocean’s 11” και του “Logan Lucky”, θα πρέπει να περιμένουμε μια ταινία ληστείας;

«Θα υπάρχει η αίσθηση ταινίας, καθώς ένα κυρίαρχο θέμα θα διατυπώνεται με διαφορετικούς τρόπους σε όλη την εκπομπή. Έτσι, οι παρουσιαστές θα είναι ουσιαστικά οι αφηγητές για κάθε κεφάλαιο», εξηγεί ο Σόντερμπεργκ.

Από πάνω αριστερά: Angela Bassett, Halle Berry, Bong Joon Ho, Don Cheadle, Bryan Cranston, Laura Dern, Harrison Ford, Regina King, Marlee Matlin, Rita Moreno, Joaquin Phoenix, Brad Pitt, Reese Witherspoon, Renee Zellweger και Zendaya, οι διασημότητες που θα παίξουν τον ρόλο παρουσιαστή στην “ταινία” της 93ης τελετής απονομής των Όσκαρ στις 25 Απριλίου 2021 (@AP)

Το κόκκινο χαλί σε ένα μικρό ψαροχώρι της Ισλανδίας

Στο cinematic αυτό πλαίσιο, τα πέντε υποψήφια για Όσκαρ τραγούδια θα παρουσιαστούν από τη στέγη του λαμπερού νέου Μουσείου Κινηματογράφου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών και από ένα μικρό ψαροχώρι στην Ισλανδία.

Το νέο Μουσείο Κινηματογράφου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, που αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του στο κοινό τον Σεπτέμβριο του 2021 (@academymuseum.org)

Μεταξύ εκείνων που θα τραγουδήσουν από την ταράτσα του Μουσείου στο Λος Άντζελες, το οποίο δεν έχει ακόμη ανοίξει τις πύλες του λόγω και της πανδημίας της Covid-19, θα είναι και ο πρωταγωνιστής του Hamilton, Λέσλι Όντομ Τζ. Το τραγούδι του, «Speak Now» από τη δραματική ταινία για τους αγώνες για τα πολιτικά δικαιώματα στις ΗΠΑ «One Night in Miami» θα αποτελέσει μέρος ενός ειδικού αφιερώματος πριν από την τελετή απονομής των Όσκαρ.

Η μπαλάντα «Husavik» από την κωμωδία με τον Γουίλ Φέρελ «Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga» θα ερμηνευθεί στο ομώνυμο λιμάνι της Ισλανδίας, το δημοτικό συμβούλιο του οποίου έβαψε κόκκινο έναν κεντρικό δρόμο, ως αναφορά στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ. Μάλιστα οι μόλις 2300 κάτοικοι του Χούσαβικ, έχουν υιοθετήσει το τραγούδι ως de facto τοπικό ύμνο τους.

Το ψαροχώρι Húsavík στην Ισλανδία (AP Photo/Brynjar Gunnarsson)

Ποιοτικές υποψηφιότητες σε μία ανατρεπτική χρονιά

Όμως, όσο καλή δουλειά κι αν κάνουν οι παραγωγοί της βραδιάς, η τηλεθέαση αναμένεται να μειωθεί από τους 23,6 εκατομμύρια θεατές του περασμένου έτους, ακολουθώντας τη γενικευμένη πτωτική τάση της τηλεθέασης τελετών απονομής βραβείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Εξάλλου, και οι φετινοί υποψήφιοι για Όσκαρ – ενώ τυγχάνουν ευρείας προβολής και εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ποικιλία από ποτέ – δεν απολαμβάνουν το είδος της φήμης που δημιουργείται σε ένα κανονικό έτος. Ο Σόντερμπεργκ πάντως επαινεί τις φετινές υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας ως μία ξεχωριστή συλλογή πραγματικών «ταινιών δημιουργών» (auteur-driven).

Οι υποψήφιοι σκηνοθέτες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Από αριστερά: Ο Lee Isaac Chung για την ταινία “Minari,” η Emerald Fennell για την ταινία “Promising Young Woman,” ο David Fincher για το “Mank,” ο Thomas Vinterberg για το “Another Round” και η Chloé Zhao για το “Nomadland.” (AP Photo)

Ο Σόντερμπεργκ ως “σωτήρας των Όσκαρ”

Ο ρόλος του «σωτήρα των Όσκαρ» είναι μάλλον αναπάντεχος για τον Σόντερμπεργκ, ο οποίος αποχαιρέτησε δραματικά το Χόλυγουντ πριν από οκτώ χρόνια. Η κριτική του ήταν τότε ότι τα στούντιο δεν ήταν καινοτόμα και ότι οι ταινίες είχαν απομακρυνθεί από το πολιτιστικό κέντρο. Αλλά μετά την επιστροφή του στην κινηματογραφική παραγωγή, με μια σειρά από περιπετειώδεις, τολμηρές εννοιολογικά ταινίες (κάποιες εκ των οποίων γυρίστηκαν σε iPhones, και μία σε υπερωκεάνιο), ο Σόντερμπεργκ βοήθησε τη βιομηχανία να επιστρέψει στην παραγωγή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χαρτογραφώντας πρωτόκολλα ασφαλείας – συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα ισχύουν για τους παριστάμενους υποψήφιους στην τελετή απονομής των Όσκαρ.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Στίβεν Σόντερμπεργκ, συμπαραγωγός της βραδιάς των Όσκαρ (AP Photo/Markus Schreiber)

Τα φετινά βραβεία, που αναβλήθηκαν για δύο μήνες, ακολουθούν μια τιμωρητική πανδημία για τη βιομηχανία, που είδε τις κινηματογραφικές αίθουσες να κλείνουν και τις υπηρεσίες διαδικτυακής προβολής ταινιών να πολλαπλασιάζονται.

Ο Σόντερμπεργκ ελπίζει τα Όσκαρ να λειτουργήσουν καθαρτικά, σαν ένα εμβόλιο στο χέρι του Χόλιγουντ.

Με πληροφορίες από: Associated Press, ΑΠΕ-ΜΠΕ, academymuseum.org

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ