Ο Ιταλός διάσημος σχεδιαστής μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών, ανακοίνωσε σήμερα (4/9) η εταιρεία.
Το όνομά του ήταν συνώνυμο με το μοντέρνο ιταλικό στυλ και την κομψότητα. Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια ενός επιχειρηματία, διευθύνοντας μια εταιρεία με ετήσιο τζίρο περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Όταν εγκατέλειψε την Ιατρική – Πώς βρέθηκε στο χώρο της μόδας
Το καλοκαίρι του 1953 ο Αρμάνι εγκαταλείπει τις σπουδές στην Ιατρική χωρίς ένα σαφές σχέδιο για το μέλλον. Επιστρέφει στο Μιλάνο και βρίσκει καταφύγιο στη Ρινασέντε, το εμβληματικό πολυκατάστημα της πόλης, όπου πιάνει δουλεία σε βιτρίνες – χωρίς να γνωρίζει πως σε μερικά χρόνια από τότε θα αποτελούσε έναν κολοσσό της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας.
Μέσα στη δεκαετία του ’60, ο Τζόρτζιο Αρμάνι αρχίζει να χαράζει τη δική του πορεία στον κόσμο της μόδας. Ξεκινά να σχεδιάζει ρούχα, συνεργάζεται με τον Nino Cerruti και σιγά-σιγά ξηλώνει όσα θεωρούνταν αυτονόητα στην αντρική ένδυση. Το κοστούμι, μέχρι τότε άκαμπτο και αυστηρό, μεταμορφώνεται στα χέρια του: γίνεται ευέλικτο, ανάλαφρο, ανθρώπινο.
Σ’ αυτή την περίοδο γνωρίζει τον Σέρτζιο Γκαλεότι — αρχιτέκτονα στο επάγγελμα, συνοδοιπόρο στη ζωή. Ο Γκαλεότι βλέπει πίσω από τον σχεδιαστή ένα όραμα, μια δύναμη που μπορεί να σταθεί πολύ πέρα από το πατρόν. Τον ενθαρρύνει να κάνουν το άλμα. Ο Armani πουλάει το Volkswagen του και επενδύει στο όνειρο.
Έτσι, στις 24 Ιουλίου 1975, ιδρύεται η Giorgio Armani S.p.A. — και μαζί της, γεννιέται ένας οίκος που δεν θα έντυνε απλώς κορμιά, αλλά θα διαμόρφωνε ολόκληρη αισθητική εποχή.
Η σφραγίδα του μπήκε παντού – Ακόμα και στις στολές των ταυρομάχων
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι δεν περιορίστηκε ποτέ στον ρόλο του σχεδιαστή. Ήξερε να ράβει, αλλά ήξερε και να χτίζει — όχι μόνο συλλογές, αλλά και αυτοκρατορίες. Οραματιστής και στρατηγικός παίκτης, δημιούργησε παράλληλες σειρές όπως τα Emporio Armani, Armani Jeans και Armani Exchange, απευθυνόμενος σε διαφορετικά κοινά χωρίς ποτέ να προδώσει τη δική του αισθητική γραμμή.
Η σφραγίδα του μπήκε παντού: σε σπίτια, σε αρώματα, σε ξενοδοχεία, σε κοσμήματα — ακόμα και στις στολές των ταυρομάχων. Ό,τι φέρει το όνομά του, υπακούει σε έναν ενιαίο κώδικα κομψότητας.
Ο ίδιος δεν αφέθηκε ποτέ στο ρεύμα της αγοράς. Αγόρασε τα εργοστάσιά του, κράτησε τον έλεγχο από άκρη σε άκρη. Δεν μπήκε ποτέ στο χρηματιστήριο, δεν πούλησε, δεν υποχώρησε μπροστά σε προσφορές από γιγάντιους ομίλους. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι επέλεξε την αυτονομία. Είναι ο σπάνιος εκείνος τύπος δημιουργού που κυβέρνησε την τέχνη και την επιχείρηση με το ίδιο σταθερό χέρι. Ένας ηγεμόνας χωρίς μετόχους.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος