Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο φυσικό κατάστημα της SHEIN στο Παρίσι

Σημαντικό ενδιαφέρον αλλά και έντονες αντιδράσεις προκάλεσαν τα εγκαίνια του πρώτου μόνιμου φυσικού καταστήματος της κινεζικής πλατφόρμας μόδας SHEIN, που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου στο Παρίσι.

Το κατάστημα στεγάζεται στο ιστορικό πολυκατάστημα Bazar de l’Hôtel de Ville (BHV Le Marais), απέναντι από το δημαρχείο της γαλλικής πρωτεύουσας, σε συνεργασία με τον όμιλο Société des Grands Magasins (SGM). Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα της εταιρείας με μόνιμη παρουσία, καθώς μέχρι σήμερα λειτουργούσε αποκλειστικά διαδικτυακά ή μέσω προσωρινών pop-up χώρων.

Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο φυσικό κατάστημα της SHEIN στο Παρίσι

Ουρές και διαδηλώσεις

Από νωρίς το πρωί σχηματίστηκαν ουρές καταναλωτών έξω από το πολυκατάστημα, με δεκάδες άτομα να περιμένουν για να μπουν πρώτοι στο νέο χώρο. Την ίδια στιγμή, διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στο σημείο κρατώντας πλακάτ με συνθήματα όπως «Shame on SHEIN», καταγγέλλοντας τις περιβαλλοντικές και εργασιακές πρακτικές του ομίλου.

Οι αντιδράσεις συνδέονται και με πρόσφατη έρευνα των γαλλικών αρχών για την παρουσία στην πλατφόρμα προϊόντων ακατάλληλου περιεχομένου, καθώς και με τις κατηγορίες περί «ultra-fast fashion» — πρακτικές που θεωρούνται μη βιώσιμες για το περιβάλλον και την αγορά εργασίας.

Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο φυσικό κατάστημα της SHEIN στο Παρίσι

Αντιδράσεις και ευρύτερη σημασία

Η εταιρεία που διαχειρίζεται το BHV, SGM, υποστηρίζει ότι η συνεργασία με τη SHEIN εντάσσεται σε στρατηγική προσέλκυσης νεότερου κοινού στο πολυκατάστημα, το οποίο αντιμετωπίζει πτώση επισκεψιμότητας τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο, οργανώσεις και πολιτικοί στη Γαλλία κάνουν λόγο για «αντίφαση» ανάμεσα στις δηλώσεις της κυβέρνησης για βιώσιμη ανάπτυξη και στη φιλοξενία μιας εταιρείας που συνδέεται με το μοντέλο της υπερκατανάλωσης.

Η κίνηση αυτή της SHEIN αποτελεί το πρώτο βήμα για τη μετάβασή της από το διαδίκτυο στη φυσική λιανική αγορά, σε μια περίοδο όπου οι μεγάλες online πλατφόρμες αναζητούν νέες μορφές επαφής με το κοινό.

Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή αγορά

Η επιλογή της γαλλικής πρωτεύουσας για την πρώτη φυσική παρουσία της εταιρείας δείχνει τη σημασία που δίνει η SHEIN στην ευρωπαϊκή αγορά και ιδιαίτερα στη μόδα νεανικού κοινού χαμηλού κόστους. Το άνοιγμα στο Παρίσι θεωρείται δοκιμαστικό μοντέλο για πιθανή περαιτέρω ανάπτυξη φυσικών καταστημάτων σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Πηγές: The Guardian, Reuters, Le Monde, AP News, Al Jazeera, The Verge.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος