Η κυβέρνηση της Ουγγαρίας, υπό τον νέο πρωθυπουργό Πέτερ Μαγιάρ, πρότεινε την επιβολή φόρου επί του πλούτου που θα αφορά άτομα με περιουσιακά στοιχεία άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών (2.731.106 ευρω). Το μέτρο αυτό υλοποιεί την κεντρική προεκλογική δέσμευση του κεντροδεξιού κόμματος Tisza, στοχεύοντας κυρίως στην οικονομική ελίτ και τους ολιγάρχες που ευνοήθηκαν κατά την προηγούμενη 16ετή διακυβέρνηση του Βίκτορ Όρμπαν.
Το προτεινόμενο σχέδιο, το οποίο ανακοινώθηκε στις 6 Οκτωβρίου 2026, προβλέπει κλιμακωτή φορολόγηση που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2027. Θα αφορά άτομα με περιουσιακά στοιχεία που υπερβαίνουν το 1 δισεκατομμύριο φιορίνια (2.731.106 ευρω) από το 2027. Το μέτρο αποτελεί μέρος ενός νέου φορολογικού πακέτου που θα επεκτείνει την πρόσβαση σε ένα απλοποιημένο φορολογικό καθεστώς για τους μικρούς επιχειρηματίες.
Δύο φορολογικοί συντελεστές για περιουσιακά στοιχεία άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών
Ο νέος φόρος περιουσίας θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2027 και θα έχει δύο φορολογικούς συντελεστές. Άτομα με περιουσιακά στοιχεία άνω του 1 δισεκατομμυρίου φιορινιών θα πληρώνουν 1% για το μέρος που υπερβαίνει αυτό το όριο, ενώ τα περιουσιακά στοιχεία άνω των 100 δισεκατομμυρίων φιορινιών θα φορολογούνται με 1,5%, σημειώνει η Daily News Hungary.
Η φορολογική βάση θα αντικατοπτρίζει ολόκληρο τον πλούτο ενός ατόμου, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων, των επενδύσεων, των μετοχών εταιρειών, καθώς και των περιουσιακών στοιχείων που κατέχονται στο εξωτερικό ή μέσω δομών διαχείρισης περιουσίας.
Τα δάνεια θα εκπίπτουν από τη φορολογική βάση και οι φόροι που έχουν ήδη καταβληθεί για ακίνητα θα εκπίπτουν απευθείας από τον οφειλόμενο φόρο περιουσίας.
Η πρώτη δήλωση θα βασίζεται στα περιουσιακά στοιχεία που κατέχονται στο τέλος του 2026 και θα πρέπει να υποβληθεί έως τις 31 Αυγούστου 2027.
Σημαντικές αλλαγές στη φορολόγηση ελεύθερων επαγγελματιών, συνταξιούχων
Η κυβέρνηση προετοιμάζει επίσης μια σημαντική επέκταση του καθεστώτος KATA (Λεπτομερής Φορολογία για Μικρούς Φορολογούμενους), που προορίζεται για μικρές επιχειρήσεις.
Οι μερικής απασχόλησης επιχειρηματίες, οι συνταξιούχοι και οι φοιτητές που έχουν επιχείρηση παράλληλα με τις σπουδές τους θα μπορούν να χρησιμοποιούν ξανά αυτό το σύστημα. Οι φορολογούμενοι KATA θα μπορούν επίσης να εκδίδουν τιμολόγια σε εταιρείες και άλλους οργανισμούς, όχι μόνο σε ιδιώτες.
Ταυτόχρονα, ο μηνιαίος φόρος KATA θα αυξηθεί. Για τους φορολογούμενους πλήρους απασχόλησης, θα φτάσει τα 100.000 φιορίνια ανά μήνα, και για όσους εργάζονται παράλληλα με άλλη εργασία θα είναι 50.000 φιορίνια.
Μια άλλη αλλαγή αφορά το καθεστώς EKHO (Απλοποιημένη Συνεισφορά σε Δημόσια Δάνεια), το οποίο χρησιμοποιείται από ορισμένες επαγγελματικές κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων δημοσιογράφων, καλλιτεχνών, ερμηνευτών και αθλητών.
Από το 2027, οι επαγγελματίες αθλητές δεν θα επωφελούνται πλέον από το προτιμησιακό ετήσιο ανώτατο όριο των 500 εκατομμυρίων φιορινιών και θα υπόκεινται στο γενικό όριο των 60 εκατομμυρίων φιορινιών.
Μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου
Πηγή: mediafax.ro,Reuters
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος