Χ. Στυλιανίδης στο Βερολίνο: «Η Ελλάδα θέλει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ στη ναυτιλία»

Σύνοψη
  • Στην ατζέντα της συνάντησης Στυλιανίδη-Βίσινγκ ήταν επίσης η «πράσινη μετάβαση» στην ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Ανταπόκριση από το Βερολίνο: Γιώργος Παππάς

Ελλάδα και Γερμανία ενισχύουν τη συνεργασία τους στον τομέα της ναυτιλίας με στόχο τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ. Ταυτόχρονα οι δύο χώρες επιδιώκουν την υιοθέτηση φιλόδοξων αλλά ρεαλιστικών μέτρων σε παγκόσμιο επίπεδο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας.

Στους στόχους αυτούς συμφώνησαν ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Volker Wissing στη συνάντηση που είχαν στο Βερολίνο. Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν στη σύσταση διμερούς «ομάδας εργασίας» σε υπηρεσιακό επίπεδο που θα προωθήσει την αναθέρμανση και εντατικοποίηση της συνεργασίας των δύο χωρών.

«Έγινε θετικά δεκτή η διαβεβαίωση ότι η Ελλάδα δεν πιστεύει στις νότιες συμμαχίες», είπε ο κ. Στυλιανίδης στους Έλληνες ανταποκριτές στο Βερολίνο μετά τη συνάντηση με τον ομόλογό του Βίσινγκ. Αντίθετα, «η Ελλάδα πιστεύει στην ενιαία ευρωπαϊκή ναυτιλία με τα κοινά της συμφέροντα», πρόσθεσε ο κ. Στυλιανίδης. Η διαβεβαίωση αυτή ήταν σημαντική μετά τις πρωτοβουλίες που είχαν προηγηθεί, όπως η τριμερής συνεργασία, Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας και των εννέα χωρών (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Μάλτα, Κροατία, Σλοβενία, Ισπανία, Πορτογαλία) για την εμπορία ρίπων ΕΤS, που τροφοδοτούσαν την εντύπωση ότι η Ελλάδα δραστηριοποιείται στις «νότιες συμμαχίες», λόγω μεγαλύτερης ταύτισης συμφερόντων με τις μεσογειακές χώρες. «Η Ελλάδα επιδιώκει να ενισχύσει την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στη ναυτιλία σε παγκόσμια κλίμακα», τόνισε ο Στυλιανίδης.

Χ. Στυλιανίδης στο Βερολίνο: «Η Ελλάδα θέλει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ στη ναυτιλία»

Στην ατζέντα της συνάντησης Στυλιανίδη-Βίσινγκ ήταν επίσης η «πράσινη μετάβαση» στην ευρωπαϊκή ναυτιλία, οι προκλήσεις της στις υποδομές, την απανθρακοποίηση και ηλεκτροκίνηση των πλοίων. «Υπάρχει πλήρης ταύτιση και σύμπνοια στη γραμμή ότι πρέπει να είμαστε ριζοσπάστες στην επιδίωξη της πράσινης μετάβασης, αλλά και ρεαλιστές στην υλοποίησή της. Η γραμμή αυτή που έχει χαράξει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης διαπίστωσα ότι είναι γραμμή και της γερμανικής κυβέρνησης», είπε ο Στυλιανίδης. Είναι πολύ σημαντικό, πρόσθεσε, η κοινή ευρωπαϊκή θέση να είναι σε συνάφεια με τα στάνταρτ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, για να μην χάσει η Ευρώπη την ανταγωνιστικότητά της αγνοώντας τις παγκόσμιες εξελίξεις.

Για το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS είναι που επηρεάζει ιδιαίτερα τα λιμάνια της Μεσογείου παραμένουν οι διαφορετικές προσεγγίσεις με τη γερμανική πλευρά, αλλά ακούστηκαν τα επιχειρήματα για την επιβάρυνση των μεσογειακών λιμανιών και η συζήτηση συνεχίζεται.

Τα θέματα της ανταγωνιστικότητας και της «πράσινης» μετάβασης συζητήθηκαν και στη συνάντηση που είχε ο Έλληνας υπουργός με την πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών Γκάμπι Μπόρνχαϊμ.

Για την Ελλάδα και τη Γερμανία, δύο σημαντικές χώρες στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια ναυτιλία, ο κ. Στυλιανίδης χαρακτήρισε αυτονόητη τη συμμετοχή στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες» κατά των «Χούτι» για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος