«Οι τιμές στα διυλιστήρια έχουν αυξηθεί πάρα πολύ και οι τιμές στα πρατήρια είναι ακόμη χαμηλές δεδομένου ότι πάντα υπάρχει χρονοκαθυστέρηση στην αύξηση των τιμών γιατί τα πρατήρια δουλεύουν μεσοσταθμικά συνήθως με τα αποθέματά τους» τόνισε Θέμης Κιουρτζής, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη.
Σήμερα είχαμε ένα ρεκόρ στα διυλιστήρια, επισήμανε ο κ. Κιουρτζής, με το καύσιμο να πωλείται στο 2,21. Όπως εξήγησε, σε αυτή την τιμή το διυλιστήριο θα πουλήσει στην εταιρεία, η εταιρεία θα πληρώσει τον μεταφορέα, θα βάλει ένα περιθώριο κέρδους και σε όλα αυτά αν είχαμε ένα μίνιμουμ περιθώριο κέρδους 10% θα είχαμε μια τιμή γύρω στο 2,40. «Άρα το 2,30-2,35 είναι κοντά και μες στην εβδομάδα για τις αστικές περιοχές. Να υπενθυμίσουμε ότι στα νησιά έχουμε και το εξτρά μεταφορικό κόστος για τους πρατηριούχους και για τις εταιρείες που στέλνουν το βαπόρι εκεί, γιατί δεν πάει όποτε να’ ναι ένα πλοίο και οπωσδήποτε παίζει ρόλο και ο ΦΠΑ που σε άλλα νησιά είναι 24% και σε άλλα 17%» προσέθεσε ο κ. Κιουρτζής κάνοντας λόγο για άνοδο της τιμής της βενζίνης στα νησιά, στα 2,70 ευρώ. Παράλληλα σημείωσε ότι το περιθώριο κέρδους 10% περιέχει και ΦΠΑ 8% για τους εμπλεκόμενους σε χονδρική-λιανική και μεταφορές, ενώ η τράπεζα παίρνει μια προμήθεια που φτάνει το 1,5 λεπτό και επιβαρύνει το κόστος του προϊόντος.
«Οι φόροι είναι ένα κομμάτι που πρέπει να συζητηθεί άμεσα, ειδικά στην αμόλυβδη έχουμε πάρα πολύ υψηλούς φόρους. Προφανώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος, δεδομένου ότι τα διυλιστήρια καθημερινά αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους σύμφωνα με τις διεθνείς τιμές ανεξάρτητα από το αν έχουν αγοράσει ή όχι. Η πραγματικότητα είναι ότι οι φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν και θα είναι οι πρώτοι που μπορούν να μειωθούν για να πέσει η τιμή. Υπάρχει και το οικονομικό καθεστώς του κράτους που αδυνατεί να προχωρήσει στην μείωση έναντι της απώλειας εσόδων» τόνισε ο κ. Κιουρτζής.
Την ίδια ώρα επισήμανε ότι «το κράτος έπρεπε να ελέγξει την αγορά και την παραβατικότητα που υπάρχει στην διακίνηση καυσίμων όπως δείχνουν και τα στοιχεία της ΑΑΔΕ. Η πραγματικότητα είναι ότι η παραβατικότητα έχει αυξηθεί πάρα πολύ γιατί το κράτος απέχει από το να κάνει το καθήκον του».
«Η πραγματικότητα είναι ότι η αγορά είναι πολύ άρρωστη» τόνισε ο κ. Κιουρτζής. «Υπάρχουν οικογενειάρχες πρατηριούχοι, τα θυγατρικά πρατήρια των διυλιστηρίων τα οποία νοθεύουν τον ανταγωνισμό και υπάρχουν και τα κλεφτομάγαζα. Κάποια στιγμή πρέπει να δούμε την αλήθεια» κατέληξε.