«Νομίζω ότι δεν έχουμε καταλάβει τη σημασία αυτής της απόφασης και το πόσο κρίσιμο ήταν να ληφθεί η απόφαση σύντομα, γιατί έχω αρκετές φορές τονίσει και το έχουμε παρουσιάσει και με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, της στατιστικής βασικά, που αφορά στο εμπόριο όλης της Ευρώπης, ότι αν δεν παρεμβαίναμε σύντομα, θα βλέπαμε δεκάδες χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις να κλείνουν. Και μιλάμε για όλη την Ευρώπη, κάτι που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα» τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Σταύρος Καφούνης, αναφερόμενος στο ΕΡΤnews Radio 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου για την ευρωπαϊκή απόφαση της άμεσης επιβολής δασμών στα δέματα από τρίτες χώρες.
«Για κάποιο λόγο που δεν μπορώ να τον εξηγήσω, είχαμε αφήσει ανοιχτή μια πόρτα που λειτουργούσε με καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού, διακινδυνεύοντας υγεία, ποιότητα και οτιδήποτε άλλο είναι κρισιμότερο όλων, αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας» επισήμανε ο κ. Καφούνης.
Ως προς το γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν στραφεί προς αυτές τις πλατφόρμες γιατί βρίσκουν προφανώς πολύ φθηνά προϊόντα, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, ανέφερε «είμαστε με την πλευρά του καταναλωτή, γιατί ο καταναλωτής είναι ο κριτής μας και εμείς θέλουμε ο καταναλωτής να βρίσκει φθηνά προϊόντα. Άρα, εφόσον η πολιτεία θέλει ο καταναλωτής να βρίσκει φθηνά προϊόντα, ας καταργήσει τους δασμούς από όλους και από τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.
Η λύση δεν είναι να κλείνουμε τα μαγαζιά μας, το μαγαζί που είναι δίπλα μας, την οποιαδήποτε ευρωπαϊκή επιχείρηση και να αφήνουμε κάποιον μακριά που δεν πληρώνει δασμούς, που δεν επιβαρύνεται με εργοδοτικές εισφορές, που δεν έχει προσωπικό, που δεν έχει πιστοποίηση ασφαλείας, για να πούμε ότι κάνουμε το χατίρι στον καταναλωτή. Όχι. Εμείς θέλουμε ο καταναλωτής να βρίσκει φτηνά. Ας καταργήσουμε τους δασμούς και όλα αυτά τα βάρη που αιωρούνται πάνω από κάθε ευρωπαϊκή επιχείρηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξηγώντας ακριβώς ποια ήταν η συνθήκη ως τώρα και πώς αλλάζει με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κ. Καφούνης σημείωσε πως «για κάποιο παράλογο λόγο η Ευρώπη επέτρεπε την εισαγωγή ειδών από εξω-ευρωπαϊκά σημεία, κυρίως Κίνα κατά 92%, χωρίς κανέναν δασμό, χωρίς κανέναν έλεγχο και χωρίς τις πιστοποιήσεις ασφαλείας της Ευρώπης. Έρχεται λοιπόν η Αμερική στην αρχή του χρόνου γιατί βλέπει αυτό το πρόβλημα να γιγαντώνεται και κλείνει αυτήν την πόρτα αμέσως, με αποτέλεσμα κυρίως οι ασιατικές πλατφόρμες να στρέψουν τη διαφήμισή τους στην Ευρώπη. 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια, δεν είναι αστεία τα νούμερα.
Επομένως, γι’ αυτό, μόλις ανοίξουμε τα κινητά μας στην Ευρώπη και το λέω γιατί δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, βλέπουμε αμέσως διαφημίσεις, προσφορές και μηνύματα τα οποία μας παρασύρουν όλους. Ψωνίζουμε κάτι το οποίο δεν έχει ελεγχθεί, δεν έχει πληρώσει δασμούς και δεν ξέρουμε αν είναι καλής ή κακής ποιότητας. Και δεν λέω πάντα ότι είναι κακής.
Από τον Ιανουάριο λοιπόν, είπαν χθες οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρώπης και χαίρομαι γιατί και ο Έλληνας υπουργός, ο κ. Πιερρακάκης, συντάχθηκε απολύτως προς αυτή τη λογική απόφαση ότι αυτό θα σταματήσει και ό,τι παραγγέλνουμε από τις ασιατικές πλατφόρμες θα επιβαρύνεται με ό,τι επιβαρύνεται για να έρθει στο οποιοδήποτε μικρομεσαίο ή μεγάλο κατάστημα στην Ευρώπη. Τόσο απλά και τόσο τίμια».
Ερωτηθείς τι θα ισχύει στην περίπτωση που οι εταιρείες αυτές λειτουργήσουν στην Ευρώπη και στη χώρα μας, ανοίγοντας αποθήκες, ανέφερε ότι στη χώρα μας δεν έχουν ανοίξει, παρότι ακούγεται αυτό, αλλά είναι πολύ πιθανόν να ανοίξουν.
«Οτιδήποτε γίνεται στα πλαίσια του υγιούς ευρωπαϊκού εμπορίου και έχει επιχείρηση, έδρα και ελέγχους ευρωπαϊκούς, αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Το εμπόριο εμείς θέλουμε να είναι ανοιχτό. Δεν θέλουμε φραγμούς, δεν μιλάμε για περιοριστικούς δασμούς τύπου Τραμπ. Μιλάμε για ό,τι ισχύει για όλους. Είναι πολύ διαφορετική η προσέγγιση» περιέγραψε.
«Για να καταλάβουμε λίγο τα μεγέθη, μετρήσαμε με το επιστημονικό μας επιτελείο και θέλω να πω ότι αυτή είναι μια νίκη πολύ μεγάλη για την Ευρώπη, αλλά πρέπει να πω ότι η ΕΣΕΕ πίσω από μένα, λειτούργησε εξαιρετικά. Γιατί καταγράψαμε το πρόβλημα, είδαμε τις απώλειες, το παρουσιάσαμε εδώ με την διευθύντρια του ευρωπαϊκού λιανεμπορίου, ώστε έτσι πήρε δημοσιότητα. Και λέω ότι, η Ελλάδα πέρυσι έχασε έσοδα ως οικονομία, έσοδα, όχι τζίρο, περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ» υπογράμμισε ο κ. Καφούνης.
Το 2024, 1 στα 5 ευρώ που ξόδεψαν οι Έλληνες καταναλωτές στο διαδίκτυο κατευθύνθηκε κυρίως σε πλατφόρμες τρίτων χωρών ενώ ο τζίρος για τις κινεζικές πλατφόρμες από τη χώρα μας υπολογίζεται περίπου στα 627 εκατομμύρια ευρώ και σύμφωνα με τον Καφούνη, με βάση τη μελέτη του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, υπολογίζεται ότι μπορεί η αύξηση το 2025 να ξεπερνάει και το 50%.
Ως προς το ποια θα είναι τελικά η επιβάρυνση που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα λεγόμενα φτηνά πακέτα, ο κ. Καφούνης εξήγησε ότι δεν πρόκειται για κάποιο ποσό, όπως συζητιόταν πριν από κάποιο διάστημα αλλά για ποσοστό.
«Δεν είναι το ίδιο για όλα τα είδη άρα να μπορούμε να πούμε στους καταναλωτές ότι θα επιβαρυνθεί με ένα, δύο ή δέκα ευρώ. Όμως πρέπει να πούμε και να είμαστε καθησυχαστικοί ότι δεν θα αλλάξει δραματικά η τιμή του προϊόντος. Απλά όσο φτηνά το βρίσκουμε δίπλα μας, γιατί φτηνά προϊόντα πρέπει να πούμε στους καταναλωτές ότι υπάρχουν και σε πάρα πολλά ευρωπαϊκά καταστήματα, ψηφιακά ή φυσικά, όσο λοιπόν το βρίσκουμε στο κατάστημα, προφανώς βέβαια το κατάστημα έχει και υπηρεσία, εγγύηση, είναι διαφορετικό, αντίστοιχη θα είναι και η επιβάρυνση που θα έχουν αυτά. Όμως δεν θα είναι τέτοια που θα είναι απαγορευτικά. Απλά θα γίνει λογική και τίμια η κατάσταση σε σχέση με το ευρωπαϊκό εμπόριο».
Σε αναμονή του θεσμού Black Friday, ο Καφούνης ανέφερε ότι το 9μηνο δεν έχει χαροποιήσει τον κλάδο, οι τζίροι είναι στάσιμοι και τα έξοδα ανεβαίνουν για το σύνολο των επιχειρήσεων.
«Άρα έχουμε πολλές προσδοκίες για τη Black Friday, η οποία είναι μια μεγάλη γιορτή για το εμπόριο. Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας αναμονής, άρα τα στοιχεία μας τώρα δεν έχουν καμία ουσία. Περιμένουμε τζίρους και θέλω να πιστεύω ότι θα ξεπεράσουμε τους περσινούς και να σας πω πέραν του τι θέλω, το έχουμε ανάγκη γιατί πρέπει να δούμε να αυξάνονται οι τζίροι για να καλυφθούν τα τεράστια έξοδα που έχουν δημιουργηθεί. Γιατί δυστυχώς σιγά σιγά βλέπουμε ότι αρχίζουμε και έχουμε και ξενοίκιαστα καταστήματα που δεν νομίζω ότι χαροποιεί κανέναν αυτό και γι’ αυτό κιόλας η απόφαση αυτή έρχεται σε σημαντικό σημείο και ήταν πολύ κρίσιμη» ανέφερε καταλήγοντας ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος