ertnews.gr

Η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας αυξήθηκε 9% στα 13,2 δισ. ευρώ

18/06 16:44
Η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας αυξήθηκε 9% στα 13,2 δισ. ευρώ

epa02482333 Handout photo dated 05 December 2010 from the Tor Viking II showing the bulk carrier Golden Seas being towed through rough seas in the Bering Sea by the Tor Viking II. The vessels are enroute to Dutch Harbor, Alaska, transiting about 8 mph (13.3 kph) and are expected to arrive 07 December 2010 if they are able to maintain their current speed and weather conditions remain favorable. The Goldens Seas had lost propulsion and was drifting but the vessel is now being towed. EPA/TOR VIKING II

«H ναυτιλία συνεχίζει να είναι η πηγή εισοδήματος, απασχόλησης και γοήτρου για την Ελλάδα” τονίζει
στην ετήσια έκθεσή τους η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για το 2014-2015 και επισημαίνει ότι το 2014 η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεισέφερε στην οικονομία της χώρας με αύξηση κατά 9,04% του ναυτιλιακού συναλλάγματος και συμφωνία προαιρετικής εισφοράς 420 εκατομμυρίων ευρώ στα έτη 2013-2016.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς. Το 2014, παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα αυξήθηκαν ελαφρά σε 13.183,10 εκ. ευρώ συγκρινόμενα με 12.089,90 εκ. ευρώ το 2013 , δηλαδή, αύξηση της τάξης του 9,04%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά. Στην έκθεση αναφέρεται ότι το 2014 ήταν μια μάλλον απογοητευτική χρονιά από πλευράς παγκόσμιας ανάπτυξης καθώς και συνολικών ναυτιλιακών εξελίξεων και οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας για το 2015 παραμένουν στην καλύτερη περίπτωση αβέβαιες.

Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,48% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,49% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 18,82% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 14,28% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων) Στο τέλος Δεκεμβρίου 2014 , οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 377 πλοία (άνω των 1.000 gt) συνολικής χωρητικότητας 37,38 εκ. dwt.

Το ηλικιακό προφίλ του ελληνικής σημαίας στόλου το 2014 ήταν 11,4 έτη -με άνω του 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών- και του ελληνόκτητου στόλου τα 10 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,5 έτη.

Ο ελληνικός στόλος παραμένει στην κορυφή της λίστας του Qualship 21 των ΗΠΑ, της Λευκής Λίστας του ΙΜΟ και της Λευκής Λίστας του Paris MOU.

Στο εισαγωγικό σημείωμα ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Θεόδωρος Βενιάμης υπογραμμίζει ότι πυρήνας της ναυτιλιακής πολιτικής, όχι μόνον σε εθνικό επίπεδο αλλά και σε ευρωπαϊκό, είναι και πρέπει να παραμείνει η ανταγωνιστικότητα του πλοίου, και τονίζει οτι μία νέα συμφωνία μεταξύ Ελλάδας, Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, μπορεί να επαναφέρει την Ελλάδα στην οδό της ανάπτυξης και να επιλύσει τη χρηματοπιστωτική ασφυξία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Exit mobile version