Α.Μακρής (ΣΕΛΠΕ) στο Πρώτο για το “καλάθι του νοικοκυριού”: Ο ανταγωνισμός ρίχνει τις τιμές (audio)

Την παράσυρση των τιμών προς τα κάτω σε προϊόντα που βρίσκονται στα σουπερμάρκετ, μια εβδομάδα μετά την εφαρμογή του μέτρου του Υπουργείου Ανάπτυξης για το ειδικό καλάθι του νοικοκυριού, παρατήρησε ο Αντώνης Μακρής, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο.

«Το είχαμε πει και παλαιότερα, ότι αυτό το καλάθι με όποια μορφή βγει από την κάθε εταιρεία, θα δημιουργήσει δύο προσεγγίσεις, ασχέτως με το νόμο. Οι εταιρείες μεταξύ τους θα προσπαθούσαν πρώτον να βάλουν όσο το δυνατόν πιο καλό καλάθι, ούτως ώστε ο καταναλωτής να το επιλέξει, με πρώτο κριτήριο ότι ακόμα και αν δεν ψωνίσεις από το καλάθι, θα συγκρίνεις τη μια εταιρεία με την άλλη. Άρα θα είναι ένα κριτήριο του ανταγωνισμού ποιος είναι καλύτερος. Και το δεύτερο είναι ότι ακόμα και αν δεν αγοράσεις, μπαίνοντας μέσα, θα καταλάβεις ποια εταιρεία προσεγγίζει καλύτερα το πρόβλημα της εποχής για το 20%-22% των συμπολιτών μας που δεν έχει τη δυνατότητα της καθημερινής εξυπηρέτησης των αναγκών τους. Και τα δύο λοιπόν λειτουργούν υπέρ του ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα λοιπόν, την ώρα που βλέπει κάποιος ότι δεν έχει ανταπόκριση από την ιδιωτική οικονομία, παρεμβαίνει για να προχωρήσει σε άλλα στοιχεία που θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό, θα τους κάνει ανταγωνιστικότερους και έτσι λειτουργεί η οικονομία. Αφορμή θέλει για να ξεκινήσει ένα τέτοιο πράγμα» επισήμανε ο κ. Μακρής.

«Το βλέπουμε άλλωστε από τις αντιδράσεις που έχουν στην αγορά και τις μειώσεις των τιμών και τις προσεγγίσεις στις διαφημιστικές. Άρα ας αφήσουμε να λειτουργήσει η πραγματική οικονομία βάσει ανταγωνισμού όπως πρέπει και θα δούμε τα αποτελέσματα στο τέλος. Άλλωστε εμείς, έχουμε φύγει από το καλάθι της νοικοκυράς. Για ποιο λόγο; Αυτό πήρε το δρόμο του, θα λειτουργήσει καλά. Φαίνεται ότι ο συμπολίτης μας καταναλωτής το ακουμπάει, του λειτουργεί και του δίνει λύσεις στις ανάγκες του και προχωράει. Άρα μια χαρά» συμπλήρωσε.

Σχετικά με το ότι το αρμόδιο Υπουργείο προχωρά σήμερα σε τροπολογία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, ο κ. Μακρής τόνισε «οποιοδήποτε μέτρο πάρεις, που είναι σχεδιασμός επί χάρτου, θέλει ένα χρόνο προσαρμογής και μπορεί να αφορά λεπτομέρειες ή πιο σοβαρά πράγματα». «Είναι θέμα της κυβέρνησης να δει τα προβλήματα που παρουσιάζονται, που είναι και πολιτικά θέματα, δεν είναι μόνο οικονομίας, να τα φτιάξει όπως πρέπει, γιατί αυτή είναι και η δουλειά της πολιτείας, να προστατεύει τον καταναλωτή και να βοηθάει και τις εταιρείες να προσαρμοστούν καλύτερα στο αποτέλεσμα, άρα θέλει το χρόνο του» προσέθεσε.

Σε σχέση με τις βιομηχανίες και το κατά πόσο ανταποκρίνονται στην τιθάσευση των τιμών, ο κ. Μακρής σημείωσε ότι τα μηνύματα που έρχονται, λένε ότι υπάρχει μια σχέση συνεργασίας και καλής διαπραγμάτευσης, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα. Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Μακρή, οι εταιρείες λιανικής από μόνες τους δεν μπορούν να κάνουν μεγάλες παρεμβάσεις στις τιμές.

«Τα σουπερμάρκετ γενικά και οι εταιρείες τροφίμων στο καθαρό κέρδος καταλήγουν να είναι περί του 1%. Όταν κάποιος κερδίζει περί του 1% καθαρό κέρδος δεν έχει να το κάνει πολλά πράγματα, άρα ό,τι κάνει το κάνει πάντα σε συνεργασία με τον προμηθευτή του. Άρα αποκλείεται να μην συνεργάστηκαν. Ποιος δε θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις του; Όλοι θέλουν. Οι προσφορές που γίνονται με τις δύο συσκευασίες σε τιμή μίας, γιατί αυξήθηκαν;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μακρής.

«Είναι δύο τα κονδύλια. Το ένα κονδύλι έχει να κάνει με την εμπορική διαχείριση του προϊόντος και το άλλο έχει να κάνει με το marketing του προϊόντος, δηλαδή τη διείσδυση και τα μερίδια που έχει στην αγορά. Τον τελευταίο καιρό αυξήθηκαν και οι προσφορές. Γιατί αυξήθηκαν; Δεν υπάρχει κανείς καλός ή κακός, αλλά τι έκαναν; Βλέποντας ότι τα καλάθια έχουν αυξήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προσπαθούν να βάλουν στην αγορά και να μοιράσουν μερίδια. Και το κονδύλι για το μάρκετινγκ δεν έχει να κάνει με το αν κερδίζω ή όχι, βγαίνει από την αρχή της χρονιάς και λέει τόσα λεφτά θα ξοδευτούν προς αυτή την ιστορία και αυτά τα φτιάχνουν οι εταιρείες, τα δίνουν στις εταιρείες σουπερμάρκετ και τα πουλάνε» συμπλήρωσε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος