Οι ταινίες της εβδομάδας: Από υπερ-ήρωες κατά λάθος μέχρι μια διαφορετική Χιονάτη

Σύνοψη
  • -Ένα σαλιγκάρι και οι αναμνήσεις του, περπατούν αργά και κορδωμένα ακόμα και από το κόκκινο χαλί της τελετής των Όσκαρ
  • -Αν δεν πονούσες, θα πάλευες ηρωϊκά για τη ζωή σου αλλά και των αγαπημένων σου; Αν ναι, ίσως χρειάζεσαι… λίγη «Νοβοκαϊνη». Η «Νοβοκαϊνη» δεν χρειάζεται για τον κατά λάθος υπερ-ήρωα.
  • -Η Disney συνεχίζει να ψάχνει λόγους για να εξοργίσει ή να μαγέψει τους λάτρεις των κλασσικών ταινιών της. Με τη «Χιονάτη»… βρήκε 7… Ίσως και 8.

Η νέα Χιονάτη της Disney είναι σα να ανοίγει η ερυθρά θάλασσα, κάτι δηλαδή ανάμεσα σε θαύμα με υποψία κατακλυσμού και καταστροφής.

Το «Σε Μια Άγνωστη Χώρα» χαρίζει στην Αγγελική Παπούλια μια -εντός χωρικών υδάτων- διεθνή συμμετοχή. Η Αριάν Λαμπέντ σκηνοθετεί μια ταινία ευαίσθητη, με αισθητική και καρδιά.

Η «Νοβοκαϊνη» δεν χρειάζεται για τον κατά λάθος υπερ-ήρωα. Όσο για τις «Αναμνήσεις ενός Σαλιγκαριού», είναι μια πικρή, άβολη, με μαύρο χιούμορ και ιδιότυπη στοργή για απανταχού κατατρεγμένους που αποκλείεται να μην τη λατρέψετε.

ΧΙΟΝΑΤΗ

Η γνωστή ιστορία της «Χιονάτης» αποκτά τη live action έκδοση της που απέκτησε υποστηρικτές και εχθρούς ήδη από τα στάδια της παραγωγής. Η μουσική παραγωγή είναι εξαίσια, η ιστορία προχυμένη, δεν υπάρχει δείγμα κινηματογραφικής χημείας ούτε καν σε επίπεδο ανταγωνιστών μεταξύ της κακιάς μάγισσας και της ηρωίδας. Ανάμεικτα αισθήματα με θετικό πρόσημο.

SEPTEMBER SAYS

Η Αριάν Λαμπέντ, για πρώτη φορά σε ταινία μεγάλου μήκους βρίσκεται πίσω από την κάμερα, και χρησιμοποιεί την ευαίσθητη ματιά της. Πρωταγωνίστριες της, δύο κορίτσια με ονόματα μηνών, η Σεπτέμβερ και η Τζουλάι, που γεννήθηκαν με τη χρονική απόσταση που καταλάβατε… Όταν η μία «φεύγει»… ακολουθεί η άλλη, ποιητικά και υπερβατικά. Επίκεντρο της ιστορίας, η σχέση με τη μητέρα τους που φτάνει στα άκρα κατά τη διάρκεια διακοπών τους στην ιρλανδική ύπαιθρο.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙΟΥ

Τα χειρότερα κλουβιά είναι αυτά που δημιουργούμε για τους εαυτούς μας. Με αυτή τη φράση βλέπουμε το ιστορικό μιας φιλίας, της Πίνκυ και της Γκρέις, μιας ηλικιωμένης έξω καρδιά γυναίκας, και ενός κλειστού υπερ-πληγωμένου κοριτσιού που στα σαλιγκάρια που συλλέγει βλέπει τον εαυτό της. Αρχικά προστατευμένη στη μοιρολατρική της κατάνυξη, μπαίνει σε αργή τροχιά λαμβάνοντας απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν τολμά να κάνει με μικρές κινήσεις προς τα μπρος. Μια ταινία που όλα τα βαθιά νοήματα της, με κυνισμό και υπερβολή, μας οδηγούν στο ρητό «Η ζωή μπορεί να κατανοηθεί από την ανάποδη αλλά πρέπει να τη ζούμε σε ευθεία γραμμή.», δεν πρέπει να τη χάσει κανένας σινεφίλ ή πονεμένος άνθρωπος που σέβεται τον εαυτό του.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Ιστορίες χωρίς σαφή γεωγραφικά σύνορα, με ανθρώπους που φαινομενικά δεν έχουν τίποτα κοινό αλλά με δρόμους που θα διασταυρωθούν. Παγωμένα χαρτονομίσματα, ξεναγήσεις, επανασύνδεση με την οικογένεια, σε ένα αχαρτογράφητο τοπίο όπως την ψυχή ανθρώπων που αποκρύπτουν πόσο υποδόριο ενδιαφέρον κρύβουν.

ΣΙΛΒΙΑ ΡΟΜΠΙΝ

Αυτιστικός και καταθλιπτικός τρανς, μεταμορφώνεται στη Σίλβια Ρόμπιν για να πάρει ανάσα από όλα όσα βασανίζουν το μυαλό του. Με στόχο την σκιαγράφηση και ορατότητα μιας προσωπικότητας που ανοίγει μονοπάτια δύσβατα στα προσωπικά του αδιέξοδα, το ντοκιμαντέρ αυτό μελετά σε βάθος τη μοναξιά ενός ανθρώπου που αναζητά ενδόμυχα την αποδοχή αλλά δεν ξέρει ούτε τι να την κάνει, ούτε πως να τη διαχειριστεί.

ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΧΩΡΑ

Όταν κλαπούν τα χρήματα που μάζευαν για να προωθηθούν από την Ελλάδα σε ένα νέο ευρωπαϊκό τόπο, οι δύο πρόσφυγες θα καταφύγουν σε περισσότερο ακραίες λύσεις. Ενδιαφέρουσα αποτύπωση μιας διαφορετικής Αθήνας και των ανθρώπων της μέσα από το πρίσμα όσων με ευκολία κάποιοι αποκαλούν «ξένους», είναι η ταινία «Σε Μια Άγνωστη Χώρα».

WISHBONE

Μετά μια τραγική απώλεια, ο Κώστας θα πρέπει να πάρει μια ανήθικη απόφαση για να κρατήσει το οικογενειακό σπίτι, να συντηρήσει την ανιψιά του και να ζήσει με ελπίδα, όπως ορίζει η ηλικία του. Δυστυχώς, αν επιλέξει αυτό το δρόμο, θα καταστρέψει τη ζωή μιας γιατρού που θα κατηγορηθεί άδικα ότι από Male Practice οδήγησε έναν άνθρωπο στο θάνατο. Η Πέννυ Παναγιωτοπούλου έχει βαθιά κατανόηση των ανθρωπίνων διλλημάτων και με πηγαία ενσυναίσθηση σε κατευθύνει στις αγωνίες τους. Στα μονοπάτια ενός επαναπροσδιορισμένου νεορεαλισμού, χαρίζει μια εσωστρεφή μα συνάμα και άγρια ερμηνεία από τον Γιάννη Καράμπαμπα, με τις έμπειρες Μαρία Κατσανδή και Μυρτώ Αλικάκη να απλοποιούν το φορτωμένο συναισθηματικά σύμπαν σε κάθε κίνδυνο να φορτωθεί παραπανίσιες ευθύνες.

ΝΟΒΟΚΑΪΝΗ

Ο Νέιτ, ένας δειλός άνθρωπος που δεν αισθάνεται πόνο, μετατρέπει την αδυναμία του σε δύναμη για να πάρει πίσω την κοπέλα που αγαπάει. Δεν είναι rom-com όσο και αν φαινομενικά θα μπορούσε. Με ένταση που «αλλού σε πονά και αλλού σε σφάζει», θυμίζει αμυδρά τον «Κανένα», αλλά έχει περισσότερο φαν. Προς την ολοκλήρωση πάλι, το σενάριο μοιάζει να έχει γραφτεί από ποτισμένο με νοβοκαϊνη απονευρωμένο τραπεζίτη… και δεν μιλάμε για το δόντι αυτό καθ’ αυτό!

Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ

Ο Στέφαν βρίσκεται με εγκεφαλικό σε έναν οίκο ευγηρίας. Ευάλωτος εξαιτίας της κατάστασης του θα αντιμετωπίσει τον ψυχοπαθή τρόφιμο με την κούκλα που την χρησιμοποιεί ως μέσο βασανισμού των υπολοίπων προς ανάρρωση τροφίμων. Η «Εξουσία της Κούκλας», στην προσπάθεια της να γίνει ένα θρίλερ τύπου «κλέφτες και αστυνόμοι» υπερβάλει σε βαθμό αναληθοφάνειας την ιστορία. Ακόμα και οι έμπειροι Τζέφρι Ρας και Τζον Λίθγκοου που προσπαθούν να επιβάλλουν το ταλέντο τους σε μια σειρά από αμήχανες καταστάσεις, δεν πετυχαίνουν το ζητούμενο. Δυστυχώς αυτό το θρίλερ που μοιάζει να πηγάζει από εμπορική βιντεοκασέτα άλλης εποχής, θα ήταν οκ αν δεν έπαιρνε τόσο σοβαρά τον εαυτό του.

LOCKED

Ελλείψει των τελευταίων 500 δολαρίων για να πάρει πίσω το αμάξι του από το σέρβις, ο Έντυ θα αναγκαστεί να κλέψει ένα πολυτελές αυτοκίνητο που ανήκει σε έναν εμμονικό με το φόβο της κλοπής και της επιβολής της τιμωρίας ηλικιωμένο άντρα. Το καρα-φτιαγμένο αμάξι θα υποβάλλει τον ληστή σε μια σειρά από βασανιστήρια που είναι ευφάνταστα αλλά στην πορεία θα κουράσουν ξεχειλώνοντας την ενδιαφέρουσα ιδέα από κάθε μεριά. Τι να κάνουμε; Δεν μπορούν όλοι να γυρίζουν το «Σε Λάθος Χρόνο» όταν η ιστορία τους δεν μπορεί να υποστηρίξει την αφηγηματική φόρμα σε όλη της τη διάρκεια.

ΑΛΥΓΙΣΤΟΣ ΝΙΚΟΣ

Επίσης προβάλλεται το ντοκιμαντέρ «Αλύγιστος Νίκος» για το έργο και τη ζωή του Νίκο Ζαχαριάδη βασισμένο κυρίως σε μεγάλο αρχειακό υλικό.

Θα το πω για ακόμα μια φορά κομψά και ευγενικά: 11 πρεμιέρες σε μια εβδομάδα δεν κάνουν καλό ούτε στην καταπονημένη αγορά, ούτε στο περιορισμένο ενεργό κοινό Και είναι κρίμα γιατί όλοι καταλήγουμε χαμένοι.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος