Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου αποτελεί μονόδρομο για τον απερχόμενο πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Γιάννη Πρίγκο, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες υποδομές το πλαίσιο της ανάπτυξης του εμπορικού και τουριστικού κομματιού του λιμανιού. Αυτό προϋποθέτει επίσης αναμόρφωση του master plan του λιμανιού. Ο κ. Πρίγκος σήμερα έδωσε συνέντευξη τύπου κάνοντας τον απολογισμό της θητείας του καθώς τη Δευτέρα παραδίδει στον αντικαταστάτη του Θρασύβουλο Σταυριδόπουλο υποναύαρχο του Λιμενικού Σώματος, τον οποίο χαρακτήρισε άξιο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας.
Πτωτικός ο κύκλος εργασιών αλλά με κέρδη
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που παρέθεσε, ο κύκλος εργασιών στην ΟΛΒ Α.Ε. διαμορφώθηκε στα 4.323.038 €, με πτωτική τάση της τάξης του 5,1% την τελευταία τριετία. Τα λειτουργικά έξοδα για το 2014 ανέρχονται στα 3.428.331 € και παρουσιάζουν μείωση κατά 20,50%, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων για το 2014 ανήλθαν σε 1.441,184 παρουσιάζοντας αύξηση 78,26%, ενώ τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων εμφανίζουν αύξηση κατά 86% για την τριετία. Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αύξηση 233% , από 181.771,88 € το 2012 σε 606.087 ευρώ το 2013 και για το 2014 στα 929.936 €, κλείνοντας την τριετία με αύξηση 411.6%.
Τα χρηματικά διαθέσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 212,50% το 2013 σε σχέση με το 2012 αφού από τα 400.00 ευρώ το 2012 ανήλθαν σε 1.250.000 € το 2013 και στη συνέχεια το 2014 διαμορφώθηκαν στα 1.700.000 €, δημιουργώντας αύξηση την τριετία 2012-14 της τάξης του 325%.
Ταυτόχρονα έχουν εξυπηρετηθεί συσσωρευμένες οφειλές από το 2001 προς το Ελληνικό Δημόσιο τόσο για το τέλος ανταλλάγματος όσο και του μερίσματος χρήσης 2008, συνολικού ύψους 1.089.009 €.
Έργα και παρεμβάσεις που ολοκληρώθηκαν το 2014
Στις παρεμβάσεις του 2014 ολοκληρώθηκε και δόθηκε σε κυκλοφορία η νέα είσοδος του εμπορικού λιμανιού, η μελέτη και χρηματοδότηση με 970.000 ευρώ και ολοκλήρωση του έργου ασφάλειας του λιμανιού σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ενώ ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου εντός του μήνα και στο επόμενο διάστημα θα διενεργηθεί διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίησή του.
Επίσης ολοκληρώθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη του Χώρου Ζώνης Λιμένος, έγινε κυκλοφοριακή μελέτη για την είσοδο του εμπορικού λιμένος και ολοκληρώθηκε η κατασκευή του υποσταθμού, έργο αναγκαίο για τη λειτουργία και αξιοποίηση του νέου επιβατικού σταθμού «Ιάσων».
Ακόμη, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για τη μεταφορά του σκράπ στην γ’ προβλήτα, έγιναν δράσεις που βελτίωσαν σημαντικά την περιβαλλοντική λειτουργία του λιμανιού, έχει υπογραφεί σύμβαση με το τμήμα χημείας του ΑΠΘ για εγκατάσταση σταθμού μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων , με στόχο την αποφυγή αέριας ρύπανσης στη συνοικία των Παλαιών και οι μετρήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και μια βδομάδα.
Τέλος χωροθετήθηκε ελικοδρόμιο (πεδίο προσγείωσης ελικοπτέρων στη γ’ προβλήτα) και επιτεύχθηκε η διοργάνωση της Regatta Historical Seas τον Οκτώβριο 2016, με την οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας Θεσσαλίας και του Δήμου Βόλου.
Οι στόχοι
Σύμφωνα με τον κ. Πρίγκο ήδη έχουν τεθεί οι στόχοι για το μέλλον και αυτούς θα μπορούσε να υιοθετήσει και η νέα διοίκηση του λιμανιού. Οι στόχοι περιλαμβάνουν επενδύσεις για υποδομές ακτοπλοΐας, φιλοξενίας, κρουαζιέρας και θαλάσσιου τουρισμού με τη νησιωτική χώρα, τα παράλια της Μικράς Ασίας και τα λιμάνια της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, με στόχο την ενίσχυση εμπορικής και πολιτιστικής συνεργασίας.
Επίσης θα πρέπει να κατασκευαστούν εγκαταστάσεις για δημιουργία εξειδικευμένων υποδομών εμπορευματικών μεταφορών σε σύγχρονους και καίριους τομείς του εμπορίου, όπως αυτοκίνητα και κοντέινερ.
Βασική προϋπόθεση αποτελεί η μεταφορά του χύδην φορτίου εκτός της πόλης του Βόλου, που θα απαλλάξει την περιοχή από περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Απόλυτα απαραίτητες παρεμβάσεις θεωρούνται η εκβάθυνση του λιμένα για προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων, η αναβάθμιση παραγωγικότητας εξυπηρέτησης των φορτίων, μέσα από διεύρυνση αντικατάστασης του αναγκαίου εξοπλισμού, η οργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ και πρότυπα ISPS και η υλοποίηση μίας σειράς περιβαλλοντικών υποδομών (απόβλητα, φωτοβολταϊκά καθαριότητα) που θα στοχεύουν στη δημιουργία ενός «πράσινου λιμανιού». Μερικά από τα παραπάνω είναι ήδη δρομολογημένα και άλλα στην εκκίνησή τους.
Καθοριστική η τριετία
Ο Πρόεδρος του ΟΛΒ εκτίμησε ότι η επόμενη τριετία θα είναι καθοριστική για την παραπέρα ανάπτυξη του λιμένος, καθώς μια σειρά έργων θα μπουν σε διαδικασία ωρίμανσης από πλευράς μελετών και θα ακολουθήσει η υλοποίησή τους μέσα από αναζήτηση χρηματοδοτήσεων, είτε από το δημόσιο, είτε από τον ιδιωτικό τομέα σύμφωνα με τη στρατηγική που θα ακολουθήσει ο μέτοχος, που είναι το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο κ. Πρίγκος χαρακτήρισε μονόδρομο να μπουν στο λιμάνι κεφάλαια για υποδομές με αναζήτηση επενδυτικών σχημάτων, ενώ για το τέρμιναλ, τόνισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για εμπορικές δραστηριότητες όπως για χρήση πολυχώρων και σούπερ μάρκετ και σύντομα θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την αξιοποίησή του.
Η κρουαζιέρα
Σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, οι προσπάθειες που έγιναν για την καθιέρωσή του ως προορισμό κρουαζιέρας, καρποφόρησαν, με έλευση χιλιάδων επισκεπτών ετησίως και εντυπωσιακή αυξητική τάση, ενώ το 2015 το λιμάνι του Βόλου ήταν μεταξύ των δέκα πρώτων λιμανιών της χώρας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε ότι φέτος είναι η δεύτερη χρονιά που ο Βόλος έχει επιλεγεί ως προορισμός χειμερινής κρουαζιέρας.
Ο Γιάννης Πρίγκος τόνισε ότι η κεντρική προβλήτα του λιμανιού διαθέτει το ανάλογο βάθος για μικρά κρουαζιερόπλοια και δεν απαιτούνται έργα ελλιμενισμού και μπορεί να αξιοποιηθεί για την ποιοτική κρουαζιέρα εξειδικευμένων εταιριών υψηλού τουρισμού.
Ο σχεδιασμός του ΟΛΒ για την αναβάθμιση της κεντρικής προβλήτας περιλαμβάνει την αξιοποίηση του επιβατικού σταθμού και τη δημιουργία σύγχρονης μαρίνας.
«Η ανάπτυξη της πρώτης προβλήτας με ξενοδοχεία, κέντρα πολιτισμού και άμεση πρόσβαση στην πόλη, μπορεί να δημιουργήσει ικανές συνθήκες, ώστε σε συνεργασία με μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας (μαζικός τουρισμός), να γίνουν επενδύσεις και να αποτελέσει το λιμάνι του Βόλου λιμάνι βάσης, απ’ όπου θα ξεκινούν κρουαζιέρες για Κωνσταντινούπολη, Μαύρη Θάλασσα, Σμύρνη και Ελληνικά νησιά.
«Θαλάσσιος διάδρομος ανατολής και δύσης»
«Η υλοποίηση του σχεδιασμού αποτελεί μονόδρομο και στόχο για τα επόμενα χρόνια αν θέλουμε να καταστήσουμε το λιμάνι του Βόλου σημαντικό πυλώνα του διεθνούς θαλάσσιου τουρισμού και να αναδείξουμε το Βόλο, το Πήλιο, τις Σποράδες και ολόκληρη τη Θεσσαλία», δήλωσε ο κ. Πρίγκος, που ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στο κέντρο ενός ιδεατού σταυρού, στο χάρτη της Ελλάδας, το λιμάνι του Βόλου αγωνιά να καταστεί ο θαλάσσιος διάδρομος μεταξύ ανατολής και δύσης και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ βορρά και νότου.
Γραμμή Βόλος – Σμύρνη
Η μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου θα πρέπει να στηριχτεί κυρίως σε υπηρεσίες μεταφόρτωσης και αξιοποίησης των δυνατοτήτων διέλευσης φορτίων από την Ασία στις Ευρωπαϊκές χώρες…..
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος