Σπ. Λιβανός και Π. Σκουρλέτης στο «Επτά»: Ο πολιτικός απόηχος της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη

Στα αναπάντητα «γιατί» που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη μίλησαν στην εκπομπή «Επτά» της ΕΡΤ ο βουλευτής ΝΔ Σπήλιος Λιβανός και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Πάνος Σκουρλέτης.

Από την πλευρά του ο κ. Σπήλιος Λιβανός ανέφερε:

«Σε αυτό το πλαίσιο της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας, επιβάλλονται από όλους μας και ιδιαίτερα από τα πολιτικά στελέχη που είχαν τις τύχες της χώρας στα χέρια τους, σεβασμός στο πένθος των ανθρώπων οι οποίοι θρηνούν αλλά και όλων των υπολοίπων που είναι δίπλα τους, στο δράμα, κατανόηση του πόνου και περισυλλογή. Και μια ειλικρινή αν μου επιτρέπετε συγγνώμη όλου του πολιτικού συστήματος, του κράτους για αυτά τα οποία έγιναν και κυρίως με σκυμμένο το κεφάλι. Αυτό νομίζω είναι το πρώτο. Το δεύτερο κατά τη γνώμη μου, είναι ότι θα πρέπει επιτέλους να αφυπνιστεί το πολιτικό σύστημα και ενωμένοι όλοι, ασχέτως που ανήκουμε κομματικά πολιτικά, να στηρίξουμε μία ταχύτατη απονομή δικαιοσύνης, να καταλογιστούν οι ευθύνες με ονοματεπώνυμο τόσο σε πολιτικό επίπεδο διαχρονικά, όσο σε διοικητικό, σε επιχειρηματικό, σε επιχειρησιακό.

«Να στηρίξουμε μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων που δημιουργήθηκε, κάτι άλλο αν αυτό δεν φτάνει σε κάποιους μαζί στη Βουλή, να δώσουμε απαντήσεις σε αυτά τα μεγάλα γιατί» είπε και συνέχισε: «Πρέπει να δοθούν λοιπόν αυτές οι απαντήσεις. Πρέπει να γίνει ένας έλεγχος συστηματικός για το τι έγινε τα τελευταία 20 χρόνια και πρέπει ταυτόχρονα ή μετά από τα πρώτα τρία να ξεκινήσει ένας σχεδιασμός ο οποίος θα είναι αποδεκτός από όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, από όλους αυτούς που θέλουν, από όλους εμάς που θέλουμε να κυβερνήσουμε, ώστε μαζί στα επόμενα χρόνια να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα, όχι μόνο στον ΟΣΕ, όχι μόνο στα τρένα, αλλά σε όλα και σε όλο το πλαίσιο ασφάλειας υποδομών για τους πολίτες και να αφήσουμε απ’ έξω τις αντεγκλήσεις ακριβώς γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε όχι μόνο τους πολίτες αλλά και την ίδια μας δημοκρατία και την πατρίδα μας».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Σκουρλέτης είπε: «Πρέπει να αναδείξουμε τι θα έπρεπε να είχε γίνει έτσι ώστε το τυχόν ανθρώπινο λάθος να είχε αποτραπεί στην ίδια την πράξη. Άλλωστε τα συστήματα αυτά τα σύγχρονα συστήματα για αυτό τον λόγο δημιουργούντα. Η συγγνώμη και σεβασμός πρέπει να έχουν περιεχόμενο και να μην είναι απλώς κενές λέξεις. Και το περιεχόμενο αυτό συνδυάζεται με μια συστηματική προσπάθεια να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα εκείνα τα οποία έχουν έρθει στην επιφάνεια τις τελευταίες μέρες με πιο έντονο τρόπο. Υπάρχει ένας καταιγισμός ερωτημάτων και πληροφοριών. Κατά τη γνώμη μου, αυτό συνιστά αν μπορούσε κανείς να το πει έτσι, και τη δικαίωση όσων δεν είναι πια κοντά μας και των οικογενειών μας. Είναι δηλαδή μια οφειλόμενη απάντηση».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα εξώδικα των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια στο Υπουργείο και τη διοίκηση της εταιρείας όπου είχαν επισημάνει τους κινδύνους.

«Θα μου πείτε, ήταν, ήταν μόνο η πλευρά των εργαζομένων. Όχι, δεν ήταν μόνο εργαζόμενοι. Ήταν και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση που μόλις πριν από λίγες μέρες, 15 Φεβρουαρίου, παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε σχέση με τους όρους λειτουργίας των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Και τα βασικά ερωτήματα σήμερα που τίθενται είναι τα εξής. Πρώτα από όλα γιατί καθυστέρησε και δεν έχει ολοκληρωθεί η πορεία εφαρμογής όλων εκείνων των συμβάσεων που σχετίζονται με αυτά τα συστήματα. Να ξεκαθαρίσουμε ότι τα συστήματα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί η διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Όταν μιλάμε για τα σύγχρονα συστήματα τηλεματικής, είναι αυτά που ακόμα και αν γίνει το ανθρώπινο λάθος, αντιλαμβανόμενοι ότι πάει να γίνει μια σύγκρουση, το διορθώνουν ανεξαρτήτως του ανθρώπινου παράγοντα. Τα συστήματα αυτά μπήκαν σε εφαρμογή μετά από μεγάλα δυστυχήματα ατυχήματα που είχαν γίνει τα τελευταία χρόνια. Αυτά τα συστήματα στην πληρότητά τους δεν έχουν εφαρμοστεί. Αυτό είναι το ζήτημα αυτό συζητάμε τώρα είχαν δρομολογηθεί να υλοποιηθούν στο τέλος του 2019 αρχές 2020 με συμβάσεις που είχαν ξεκινήσει παράλληλα με την ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροδοτούμενα γραμμής. Διότι αυτά τα συστήματα προϋποθέτουν ότι θα πάνε να κουμπώσουν με την ολοκληρωμένη γραμμή. Η ολοκληρωμένη γραμμή έγινε πράξη επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ το 2018, όπου γίνανε τούνελ, σήραγγες και είχαμε για πρώτη φορά μια πλήρως ηλεκτροδοτούμενα γραμμή Αθήνα, Θεσσαλονίκη διπλή. Το θέμα είναι ότι αυτά τα συστήματα που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί μέχρι τέλους 2019 αρχές 2020, δεν υλοποιήθηκαν».

Στη συνέχεια ο κ. Σκουρλέτης αναρωτήθηκε τον λόγο που στον ΟΣΕ εργάζονται σήμερα σχεδόν οι μισοί από ότι εργαζόντουσαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τον κ. Λιβανό να απαντά:

«Εμένα θα μου επιτρέψετε…Nομίζω ότι έδωσα το περίγραμμα των σκέψεών μου στην αρχή. Θεωρώ ότι είναι λάθος να μπούμε σε αυτή τη συζήτηση αυτή τη στιγμή. Καταλαβαίνω τη θέση του κυρίου Σκουρλέτη. Προσπαθεί και εκείνος να κρατήσει τους τόνους χαμηλά. Εγώ κύριε Σκουρλέτη, δεν θα μπω σε αυτή τη συζήτηση και νομίζω ότι δεν προσφέρουμε υπηρεσία αν συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση κατά αυτόν τον τρόπο. Εμείς το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας όλοι. Αυτή είναι η δική μου εκτίμηση».

Πηγή: Επτά, ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος