Οι ταινίες της εβδομάδας: Ολοκαύτωμα, ψέματα, αποκαλύψεις και… τέρμα τα γκάζια

Μελοδραματικές ιστορίες, μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες, undercover μυστικά… και τέρμα τα γκάζια με μια σπουδαία επανέκδοση. Αυτές είναι οι ταινίες που βγαίνουν στους κινηματογράφους στην Ελλάδα λίγο μετά τη γιορτή του Δεκαπενταύγουστου (Πέμπτη 17 Αυγούστου 2023).

Gran Turismo

Ένας gamer έζησε όλο το πακέτο. Μια περιπέτεια από την οθόνη στην άσφαλτο. Μια Spice Girl σε ρόλο μητέρας. 

Η Τζέρυ Χάλιγουέλ Χόρνερ (σύζυγος του διασημότερου βρετανού ραλίστα) υποδύεται τη μητέρα ενός gamer που ανακαλύπτει το ταλέντο του στην οδήγηση. Η ταινία εμπνέεται από τα πραγματικά γεγονότα της ζωής του Jann Mardenborough, που ως νικητής του Gran Turismo Academy του PlayStation 3, αναγνώρισε το ταλέντο του στις υψηλές ταχύτητες.

135 λεπτά… με τα δεδομένα του καλοκαιριού, το λες και ταινία μικρού μήκους. Για ειδικό κοινό γκαζοφονιάδων ή gamer.

Εμείς οι Δύο (Just the two of us)

Όταν η Μπλανς συναντά τον Γκρεγκουάρ, νομίζει ότι βρήκε τον ιδανικό σύντροφο με τον οποίο σύντομα και συγκατοικεί. Ο έρωτας όμως με τον βαθιά κτητικό άντρα, δεν θα της βγει σε καλό.

Περισσότερο αγχωτική παρά κοινωνική, το «εμείς οι δύο» καταπιάνεται με τα μεγάλα πάθη που τελικά ο έρωτας σβήνει προτού ανάψει.

Ερευνα Πάνω σε Ενα Κρατικό Σκάνδαλο (Undercover)

Ένας δημοσιογράφος της Libération ερευνά μια υπόθεση που θέλει υψηλόβαθμο αστυνομικό να βρίσκεται πίσω από ένα μεγάλο κύκλωμα διακίνησης.

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας, ο δημιουργός Thierry de Peretti προστατεύει τα νώτα του: αποποιείται το θέσφατο της αλήθειας, αλλά αγκαλιάζει την έμπνευση από πραγματικά γεγονότα. Αυτό, σε συνδυασμό με το βιβλίο που χρησιμοποιείται ως πηγή και με ένα απλό γκουγκλάρισμα προσφέρουν στον περίεργο θεατή την εξευγενισμένα κρυμμένη πληροφορία: Πρόκειται για την πραγματική υπόθεση του Γάλλου πρώην αρχηγού της δίωξης ναρκωτικών Francois Thierry, που κατηγορήθηκε το 2017 για συνενοχή σε λαθρεμπόριο ναρκωτικών χρησιμοποιώντας αστυνομικούς πόρους.

Βραδυφλεγής ταινία, που φροντίζει να μην στηρίζεται στις δραματικές της κορυφώσεις, βρίσκει τα πατήματα της με τη βοήθεια των τριών πρωταγωνιστών Roschdy Zem, Vincent Lindon και Pio Marmaï.

Μια του ψεύτη (Natural Born Liar)

Πρέπει να βρουν ένα παθολογικό ψεύτη και να τον αλλάξουν. Αυτό το κάλεσμα λαμβάνουν οι μοναχοί. Εκείνος είναι έτοιμος να υπογράψει ένα μεγάλο συμβόλαιο με έναν Ρωσικό οργανισμό… και για να τα καταφέρει δεν σταματάει να λέει ψέματα. Άραγε ο Ζερόμ θα πάρει το μάθημα του και θα γίνει ένας ειλικρινής βιοπαλαιστής ή θα ζήσει στο παράλληλο σύμπαν που έχει πείσει άπαντες ότι μόνο εκεί μπορεί να επιβιώσει; 

Το Truman show συναντά τον liar liar, μιλάει γαλλικά και έχει ευρωπαϊκό χιούμορ, χωρίς θεούς, τζίνι και θαύματα. Ή σχεδόν. Με πιο απλά λόγια: Όποιος λέει ψέματα, πέφτει μες τα αίματα… και όποιος λέει αλήθεια, έχει τον θεό βοήθεια. Περιέργως είναι αρκετά ευχάριστο στο σύνολό του, απλά το «love actually» τέλος, ελαφρώς το ξενερώνει.

Η μικρή εξωγήινη

Η ταινία, που δεν καταφέραμε να δούμε, αφηγείται την ιστορία του Άλαν, ο οποίος μετακομίζει με τον πατέρα του σε μια πολυκατοικία στο Αμάγκερ μετά το διαζύγιο των γονιών του. Θα επανέλθουμε με αναθεωρημένο κείμενο στο ertnews.gr.

Fargo

Το πρωτότυπο καλοκαιρινό αφιέρωμα στους αδελφούς Κοέν ολοκληρώνεται με την ταινία Fargo που τους χάρισε το πρώτο τους Όσκαρ αλλά και μια τηλεοπτική σειρά εμπνευσμένη από την ταινία τους.

1987. Ένας πωλητής αυτοκινήτων στη Μινεάπολη, ο Τζέρι, σχεδιάζει την απαγωγή της γυναίκας του με σκοπό να μοιραστεί τα λύτρα που διεκδικεί από τον πλούσιο μπαμπά της, με τους απαγωγείς. Όλα όμως πάνε λάθος, που θα οδηγήσει σε μια σειρά φόνων ανθρώπων του νόμου. Όταν αναλαμβάνει η Μαρτζ, μια έγκυος αστυνομικίνα, η υπόθεση θα περιπλεχτεί.

Ταινία σπάνιας σκληρότητας και πρωτότυπου χιούμορ. Τοπίο και καταστάσεις ενδυναμώνουν την επιθυμητή από τους σκηνοθέτες και σεναριογράφους ατμόσφαιρα. Ήταν σίγουρα στην εποχή του ένα πολύ πρωτότυπο έργο που έδωσε στιγμές μοναδικής ερμηνείας στους Γουίλιαμ Χ. Μέισι και τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

To τελευταίο στάδιο

Γυναίκες κρατούμενοι διαφόρων εθνικών και κοινωνικών υποβάθρων, αγωνίζονται να επιβιώσουν από τις κακουχίες του στρατοπέδου συγκέντρωσης του Άουσβιτς.

Η Πολωνή σκηνοθέτις Wanda Jakubowska, που φημίζεται για τις εμπνευσμένες από το Ολοκαύτωμα δημιουργίες της, βασίζεται στις προσωπικές της εμπειρίες, αλλά και την έρευνά της για το Άουσβιτς το 1948. Ασφυκτικά και ποιητικά χτισμένο, με δυνατές δόσεις ρεαλισμού για τη γυναικεία συνεισφορά και αλληλεγγύη στο σκοτάδι της ιστορίας. 

Πρεμιέρα στην Ελλάδα, 75 χρόνια μετά από τη διανομή του.

Επάγγελμα: Ρεπόρτερ (The Passenger)

Ένας τηλεοπτικός ρεπόρτερ ενσωματώνεται στους αντάρτες του απελευθερωτικού μετώπου Κεντρικής Αφρικής στο πλαίσιο ενός ρεπορτάζ του. Μετά από μια περιπέτεια στην έρημο, ανακαλύπτει στο ξενοδοχείο του έναν νεκρό άντρα που του μοιάζει. Τότε αποφασίζει να οικειοποιηθεί την ταυτότητά του και ν’ αλλάξει ζωή.

Ο Λοκ, ταξιδευτής του μεταιχμίου, βαδίζει ανάμεσα σε δυο ζωές χωρίς να ανήκει σε καμιά. Θα αλλάξει ταυτότητα αν και η νέα θα είναι εξίσου φορτική με την προηγούμενη. Η εσωτερική περιπέτεια του ήρωα θα στοιχειοθετήσει μια περιπέτεια όπου ο ήρωας «δραπετεύει από τον εαυτό του».

Κάπου ανάμεσα σε κατασκοπική ταινία και road movie, o Μικελάντζελο Αντονιόνι σκηνοθετεί τα τοπία σαν τόπο πένθους, αποτυπώνει τα κτήρια του Γκαουντί σαν σκηνικό χώρο μιας ζωής που μοιάζει με δραματική παράσταση και μας χαρίζει το συγκλονιστικό μονόπλανο διάρκειας 7 λεπτών που αξίζει να μελετήσετε με μάτια και ψυχή.

Ο Τζακ Νίκολσον στην ίσως πιο εσωτερική του ερμηνεία και η Μαρία Σνάιντερ χρησιμοποιεί το μετατραυματικό σοκ του «Τανγκό στο Παρίσι» (ταινία στην οποία βιάστηκε για τις ανάγκες ρεαλιστικής αποτύπωσης) σε κάθε της ματιά.

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές

Το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι εκδόθηκε την πρωτοχρονιά του 1934 και έκτοτε έχει μεταφραστεί και εκδοθεί σχεδόν σε όλο τον κόσμο, έχει ήδη κάποιες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές αποδόσεις και έχει συναντηθεί και με το θεατρικό κοινό. Στο Οριάν Εξπρές, κατά τη διαδρομή από Κωνσταντινούπολη σε Παρίσι, ένας φόνος θα αναστατώσει τους συν-επιβαίνοντες αλλά και τον Ηρακλή Πουαρό, που λίγες στιγμές πριν, είχε διασταυρωθεί η ιστορία του με το θύμα. Ο Πουαρό δέχεται να κάνει την αυτοψία του πτώματος (που νωρίτερα έχει κάνει ο Έλληνας γιατρός, δόκτωρ Κωνσταντίνου), και να προχωρήσει στην ανάκριση.

Η σκηνοθετική ματιά του Σίντνεϊ Λουμέτ κάνει το καταδικασμένο σε θεατρικότητα κείμενο να αποκτήσει κινηματογραφική ταυτότητα. Το πολυπληθές καστ, ανάμεσα σε αυτούς ο Άλμπερτ Φίνευ, η Λορίν Μπακόλ, η Ίνγκριντ Μπέργκμαν (που κέρδισε και Όσκαρ για την ερμηνεία της), η Ζακλιν Μπισέ, ο Σον Κόνερυ, ο Άντονι Πέρκινς και η Βανέσα Ρέντγκρέιβ χαρίζει οικειότητα στους θεατές και επιτρέπει να παρακολουθεί ξεχωριστά τις ιστορίες και τις δικαιολογίες του καθενός. Αν και πολλές φορές έχω πει ότι δεν είμαι φαν των κινηματογραφικών μεταφορών των βιβλίων της Αγκάθα Κρίστυ, αυτό ίσως αποτελεί την εξαίρεση. Το χιονισμένο περιβάλλον, όπως και τα βαγόνια, οριοθετούν τον χώρο σε νοητά κελιά και ανακριτικό γραφείο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος