Οι ταινίες της εβδομάδας: Ξεριζωμένοι και εξόριστοι ψάχνουν το τυχερό τους αστέρι

Οι ταινίες που βγαίνουν στους κινηματογράφους την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023, μέσα από την κριτική ματιά του Αλέξανδρου Ρωμανού Λιζάρδου

Ο Χιροκάζου Κόρε Έντα με τη νέα του ταινία, το μελλοντολογικό 65, οι νέες περιπέτειες του Shazam, ντοκιμαντέρ και ανεξάρτητες ταινίες μυθοπλασίας… Ας δούμε τις ταινίες που κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα στις σκοτεινές αίθουσες.

Shazam! Η Οργή των Θεών (Shazam! Fury of the Gods) 

Ο Shazam πνίγεται στα υπαρξιακά άγχη, [κάτι που δεν αφορά τις δύο αρχαίες ελληνίδες θεές Καλυψώ και Εσπέρια]. Αισθάνεται ανεπαρκής απέναντι στον Batman και τον Aquaman, στα όρια του εφηβικού ανταγωνισμού και αφέλειας. Θα ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα όταν θα αντιμετωπίσει νέους κακούς;

Ο Shazam προσπαθεί να γίνει Deadpool αλλά έρχεται δεύτερος [και όχι επειδή είναι σίκουελ, αλλά επειδή… είναι δεύτερος]. Χωρίς πραγματική πρωτοτυπία λοιπόν, περνάς ευχάριστα καθώς έχει κρατήσει με ευσέβεια τις αστείες αφηγήσεις και τα gags, έχει προσθέσει στιγμές καταστροφής και κραυγών και εν συντομία σέβεται το κοινό που απόλαυσε το πρώτο μέρος και τους έδωσε κέρδη άνω των 350.000.000$. Θέλοντας να διατυπώσουμε με τον πιο δυνατό θετικό τρόπο, προσφέρει όσα υπόσχεται.

Η εναρκτήρια σκηνή στο μουσείο Ακρόπολης είναι a real money shot, όπως και η σκηνή στη γέφυρα όπου γίνεται η απόλυτη καταστροφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Έλεν Μίρεν περνάει μια χαρά ως Ελληνίδα θεά. Ποιος όμως σκέφτηκε τη Λούσυ Λιου ως ομογενή;

65

Στο «65» εξερευνούμε τη ζωή στη γη 65 εκατομμύρια χρόνια πριν, με το βλέμμα ενός πιλότου. Θέλοντας να εξασφαλίσει φαρμακευτική αγωγή για την κόρη του, θα συμμετέχει σε μια διαστημική αποστολή που όμως το ταξίδι δεν θα φτάσει ακριβώς στον προορισμό του. Αρχικά εκείνος νομίζει πως είναι σε έναν άγνωστο πλανήτη γεμάτο παράξενα τέρατα, όταν όμως θα συναντήσει μία ακόμα πολύ πιο νεαρή από εκείνον επιζήσασα, μαζί θα επιχειρούν να επιστρέψουν στη γη.

Θα μπορούσε να είναι το «Ένα Ήσυχο Μέρος» (ο σεναριογράφος του υπογράφει και αυτή την ταινία) αλλά είναι πολύ αργό… και αρκετά βαρετό. Σε σημεία μοιάζει με το «Τζουράσικ Παρκ» του φτωχού, σε άλλα σημεία με μια μοναχική ταινία επιβίωσης. Αξίζει να προστεθεί στα υπέρ του ότι είναι ίσως από τις λίγες ταινίες του είδους που μπορούν και να συγκινήσουν, και να εξασφαλίσουν στο γυναικείο κοινό έναν τύπο περιπέτειας που προσομοιάζει περισσότερο με οικεία είδη και αφηγήσεις με απεύθυνση στην ευαισθησία και την ενσυναίσθησή τους. Η σκηνή πάντως που παρακολουθούν καταγραμμένα ηλεκτρονικά βίντεο-μηνύματα είναι συγκινητική. 

Τυχερό Αστέρι (Broker)

Στο «Τυχερό Αστέρι», μια ομάδα απατεώνων αναλαμβάνει τον εντοπισμό ανεπιθύμητων βρεφών (μέσα στα baby boxes, ένα διακριτικό και αποκαρδιωτικά σκληρό τρόπο για τις μητέρες να εγκαταλείπουν τα ανεπιθύμητα παιδιά τους), τα οποία στη συνέχεια προσφέρει με το αζημίωτο σε άτεκνες ευκατάστατες οικογένειες. Η αστυνομία είναι κοντά στα ίχνη τους, οι προθέσεις τους όμως θα συγκρουστούν με τη μητέρα του τελευταίου παιδιού που έχουν αναλάβει να παραδώσουν στην καλύτερη δυνατή οικογένεια. Ο Ιάπωνας Κεν Λόουτς, κατά κόσμο Χιροκάζου Κορεέντα συνεργάζεται με τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Παράσιτα» Σονγκ Κανγκ-χο στην πιο πρωτότυπη σεναριακά ταινία του, και παράλληλα τη λιγότερο τολμηρή του. Οι δεσμοί των ομάδων αφορούσαν πάντα τον Ιάπωνα σκηνοθέτη. Εδώ δημιουργεί μια αντισυμβατική ομάδα που θυμίζει οικογένεια, καθώς μέσα από το ταξίδι τους, οι αξίες τους επαναπροσδιορίζονται. 

Σκάρλετ

Στο «Σκάρλετ», η παθιασμένη με το τραγούδι Ζουλιέτ, θα γνωρίσει τον έρωτα με έναν «θαυματοποιό» που θα της τάξει μια ζωή μακριά από τον πατέρα της και την περιορισμένη κοινωνία όπου ενυπάρχει. Υπό τη σκιά των ανδραγαθημάτων του πατέρα της από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο όμως υποψιάζεται ότι εκείνος ο μάγος, εξαφανίστηκε μια για πάντα, παρά τις υποσχέσεις του.

Γαλλικής κοπής ερωτικό δράμα… Για συγκεκριμένο κοινό.

Παρίσι Ξανά (Revoir Paris)

Σε ένα Παρισινό μπιστρό στο «Παρίσι Ξανά», η Μία θα έρθει κατά πρόσωπο με τρομοκράτες. Θα γλιτώσει από τύχη μαζί με λίγους ακόμα που θα συναντηθούν σε μία σειρά καθαρτικών ραντεβού στον χώρο του ατυχήματος. Μπορούν οι ζωές τους να επανέλθουν στην κανονικότητα;

Η Άλις Γουινοκούρ χρησιμοποιεί αφηγηματικά τις τρομοκρατικές επιθέσεις που σημάδεψαν το Παρίσι των τελευταίων χρόνων αλλά και βιώματα του αδελφού της, και επιθυμεί να αναλύσει το ανθρώπινο δράμα που ακολουθεί. Η -σχεδόν- ερωτική ιστορία που επικίνδυνα πλανάται στον χώρο του φλερτ, υποβιβάζει την πρόθεση σε υπόθεση εργασίας.

Ξεριζωμένοι

Στους ξεριζωμένους, μέσα από 7 ιστορίες και αφηγήσεις, η Ελένη Αλεξανδράκη χρησιμοποιεί κυρίως την εξ’ αποστάσεως επικοινωνία για να μιλήσει για τους ασυνόδευτους, τον ξεριζωμό, τα τραύματα της παιδικής ηλικίας. Καταδικασμένο σε εξομολογητικές τακτικές, λιγότερο προσεγμένο στην οπτικοποίηση, μοιάζει περισσότερο με ένα ραδιοφωνικό ντοκουμέντο που η δύναμη του περιορίζεται στα πρόσωπα και τις ιστορίες.

Εξορία

Δεύτερη ταινία του Βασίλη Μαζωμένου σε λιγότερο από έναν μήνα. Παρακολουθούμε μια σύγχρονη Οδύσσεια.  Πρωταγωνιστής της, ο Άρης, που προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα του με μια βάρκα, θαλασσοπνίγεται, αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου και ψάχνει τα πατήματα του σε υγρό και στερεό στοιχείο. Οδυσσέας και Γιάννης Αγιάννης σε ένα σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος